Pengalaman mengandungkan dan melahirkan Aina empat tahun lepas (Part 3)

Pengalaman mengandungkan dan melahirkan Aina empat tahun lepas (Part 1)
Pengalaman mengandungkan dan melahirkan Aina empat tahun lepas (Part 2)

Amboi kemain lama saya nak update cerita pengalaman mengandungkan dan melahirkan Aina nih..Entah bila nak habis pun wo bu chi tao...Bapak pemalas saya sekarang nih..hahaha...Tapi saya janji..Janji sejanji janjinya yang pengalaman mengandungkan dan melahirkan Aina akan selesai sebelum masuk cerita pengalaman mengandungkan Auni pulak...Bermakna ada lebih kurang sebulan setengah aje lagi sebelum hari lahir Auni muncul..Hahh..Nampak tak??Kemain lama nak habiskan cerita yang tak berkesudahan nih....Ahhhh lantak...Hado den kisah ko??

Yang nak baca pengalaman saya yang lepas lepas silalah rajin kan tangan kaki bagai klik darlink darlink kat atas tuh ye...Ai is malas nak repeat tigablaskali cerita yang sama...Sejak penyakit MALAS nih melanda semua saya tengok sipi sipi aje...Jeling pun ku tak sudi tau!!!

Okey korang dah tahu saat saya dapat tahu pregnant, alahan masa pregnant dan kegemaran saya masa pregnant...Sungguh mengandungkan Aina nih terlalu banyak dugaan tau...Seksanya hanya Allah saja yang tahu...Alahan teruk...Bau tuh tak boleh bau nih tak boleh...Lepas tuh PJJ pulak dengan incik hubby...Korang bayangkan saya dengan perut memboyot tuh duduk sorang sorang kat rumah..Bila sesekali incik hubby balik rumah mula mengedik manja bagai...Tak dapat apa yang saya nak makan memang tarik muka muncung panjang tigablasjam...See...Pendek kata mengandungkan Aina nih ai issss manja tahap mengada ngada macam meow meow yang suka duk gesel gesel badan kat kaki tuan dia..Hah serupa gitulah perangai melampau saya time tuh..Kalau diingatkan balik saat tuh sumpah saya nak menyorokkan muka dalam peti sejuk...Erkkkk T_T..

Mengandungkan Aina lah saya banyak berdikari. Pergi klinik sorang sorang...Siap naik moto merempit tau...Moto scooter yang jenis berat dan body besar tuh bukan yang spesis comel okey ai bawak...Sebab incik hubby takde so, pada kawan kawanlah saya menumpang kasih tau...Mengandungkan Aina nih saya paaaling mencikkkk tengok buku merah saya tau...(Berasap hedonggg aku dah nih!!) Semendang aje merah...Sebab apa kencing ai is kotor sebab bapak pemalas saya nih nak minum air suam...Mana taknya asyik nak minum air teh, air kotak..Tak pun curik curik minum air gas...Wei, memang bahaya tau untuk baby dalam kandungan...Korang yang pregnant jangan ikut perangai buruk daku yang amat daku kesal nih tau...Air gas atau bahasa saintifiknya air karbonat..Kalau korang tak tahu jugak tak tahulah...Sebab tuh kencing selalu kotor...Lepas tuh, saya bantai tipu misi cakap minum aje minum air suam sebab nak tutup "kejahatan" yang saya dah buat...Ooohhh pehhlizzz la....If i can turn back to the past, saya nak jaga kandungan betul betul...Say NOOO to unhealthy foods and drinks...Malu nak cerita dengan korang tapi tuh la fiil saya masa mengandungkan Aina tau....Memangggggg aishhhhhh rasa mahu hantuk hantuk kepala kat meja...

Tapi taklah sepanjang pregnant tuh saya sungkal semua makanan tak sihat...Takkkkk...Perangai buruk tuh masa sebulan pertama trimester kedua aje lepas tuh dah okey...Mula timbul keinsafan bila tengok kencing asyik kotor aje...Bila dah kena brain wash saya makan dan minum minuman berkhasiat...Korang tahu tak saya nih tak sukaaa minum soya...Tak suka sangat sangat..Tak kisahlah soya kotak ke soya yang orang jual dalam balang yang tahap kaw kaw ke memang taklah saya nak pandang...Tapi pregnantkan Aina hamek ngko!!!!Hantu soya jadinya...Time bulan puasa memang air soya saya serbu dulu tau...Tapi tuh lah orang cakap tak elok minum soya kan..Memang anak kulit putih tapi kulit dia sensitif...Memang betul pun...T_T...

Kemainnn panjang lebar cerita kali nih....Okey lepas nih saya cerita pengalaman saat sakit mula menyerang dan saat nak melahirkan...Tunggu part 4 nanti ye...Nak BW bloglist pulak..Kasi rehat jejari saya nih...Ok bai.

Post a Comment

15 Comments

  1. pengalaman bunda tak banyak...bunda tak mengalami alah ...bersalin normal...
    satu jer yang mungkin orang tak mau percaya yakni...keempat2 anak bunda lahir tepat mengikut tarikh due yg doktor beri...
    anak pertama 5/7/1982..kedua 14/1/1984...ketiga 19/3/1990...yang bungsu 10/1/1992...

    ReplyDelete
  2. Masih ingat lagi pengalaman tu kan even dah lama bersalin.

    ReplyDelete
  3. aik...ada sambungan lagi ke...hehe
    cite pasal pengalaman mengandungkan
    memang sampai bila pun tak habis

    ReplyDelete
  4. bagus perkongsian pengalaman

    ReplyDelete
  5. Itu la sweet moment time pregnant..hehehe..kite suke minum soya tp time pregnant tahan supaya xminum..alhamdulillah boleh tahan smp beranak..sbb tuh la, kulit baby akan cantik putih gebus tpppppp sensitip..

    ReplyDelete
  6. Mmg pun ....mengandung anak lain lain...hehe okje pun sama PU...memanjang tulisan merah tp pasal blood pressure le...air kencing ok clear ....

    ReplyDelete
  7. Tersenyum sndiri bila ingt perangai time prgnant nih kn...

    ReplyDelete
  8. lain anak lain simptomnya kan mimie, tp yg pasti ianya pengalaman yg mengujakan

    ReplyDelete
  9. wahh kak..macam² peel mengandung dan melahirkan aina..alhamdulillah dengan pengalaman semua tu ade hikmahnya.. :)

    ReplyDelete
  10. ummi, saya ada terbaca, susu soya nih bagus untuk orang yang mengandung tau. hihi tapi proud to wanita la, sebab dapat tempuh semua nih.

    ReplyDelete
  11. Pglaman ank ptama kan..degil tu ad je..

    ReplyDelete
  12. menariknya kisah Kak Mimi ni :)

    ReplyDelete
  13. Ros suka baca pengalaman orang. semuanya berbeza-beza, tak sama kan.. dapat juga Ros tambah pengetahuan ni..

    ReplyDelete
  14. wah, berani betoi mimie, siap minum air gas yer

    ReplyDelete
  15. Alhamdullilah, dapat jugak melahirkan dengan selamat yea.. Hihi..

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com