PERUT KENYANG HATI RIANG IFTAR SESAMA DI BANGI GOLF RESORT

PERUT KENYANG HATI RIANG IFTAR SESAMA DI BANGI GOLF RESORT | Hai semua! Dari sehari ke sehari nak share dengan korang cerita Mimi iftar dengan family dekat Bangi Golf Resort tapi semendang busy dengan kerja. Finally, berjaya juga update entry basi yang tak berapa nak basi sangat ni dengan korang. 

Sabtu minggu pertama bulan April tahun dua kosong satu sembilan (awal bulan April lah, hehehe), Mimi berkesempatan bawa keluarga ke Bangi Golf Resort untuk menikmati pelbagai juadah sempena menyambut bulan Ramadhan yang mulia tak lama lagi. Of course lah kan Mimi nak PERUT KENYANG HATI RIANG IFTAR SESAMA DI BANGI GOLF RESORT dengan keluarga tercinta! 



PERUT KENYANG HATI RIANG IFTAR SESAMA DI BANGI GOLF RESORT

Korang yang belum berkeluarga sendiri tu boleh saja bawa mak ayah atau adik beradik iftar kat sini. Boleh juga nak bawa kawan atau insan insan kurang bernasib baik menikmati juadah istimewa dan sedap di Bangi Golf Resort ni. 

Ermmm mesti korang tertanya tanya kan apa tarikan utama yang ada di BANGI GOLF RESORT ni kan. Yelah beria ia nau dak Mimi bercerita kan. Hah, nak tahu sangatkan tarikan utama di Bangi Golf Resort ni apa?

Mestilah ada pelbagai seleksi buffet dengan lebih 200 jenis makanan yang ada kat sini. Cakap je nak hidangan apa! Hidangan tradisional Melayu yang boleh buat korang terkenangkan masakan ibu nun  jauh kat kampung atau korang nak ubah sikit selera tekak nak makan hidangan Barat. Semua ada di BANGI GOLF RESORT! Kalau korang iftar kat sini memang perut kenyang hati riang dibuatnya nak nak Iftar Sesama bersama orang tersayang kan!

Dan yang paling best di Bangi Golf Resort ni mestilah konsep 'Kebun Dalam Bandar' yang menjadi trademark dan kebanggaan Restoran BGR. Ia mengenengahkan bahan mentah yang ditanam sendiri digunakan dalam masakan Melayu dan tradisional. 

Sebagai contoh kalau korang makan Nasi Kerabu di Restoran BGR. Nasi Kerabu bersama ulam ulaman organik dipetik sendiri oleh chef chef di BGR sendiri dimakan pula dengan serunding kelapa ikan, kuah sambal tumis, keropok ikan  ayam goreng berempah dan gabungan ulam ulaman yang segar iaitu bunga kantan, kubis bulat, ulam raja,  daun selom dan kacang panjang. Tak lupa juga budu bersama hirisan limau nipis dan cili sebagai penyedap rasa. Hah dapat bayangkan tak kesedapan Nasi Kerabu di Restoran BGR.







Nasi Kerabu berwarna biru bukan dicurahkan dengan pewarna biru ya korang  tapi warna biru tu dari bunga Telang yang ada di kebun. Terbayang bayang pula kesedapan Nasi Kerabu BGR yang Mimi makan semasa iftar tahun lepas.



Nak bagi korang rasa sendiri pengalaman memetik sebahagian ulam ulaman terus dari pokok, tahun ini di bahagian ulam ulaman dan kerabu disediakan peluang keemasan ini kepada korang yang berkunjung kat sini. Di seksyen yang sama juga, korang jangan lepaskan peluang cuba Laksa Singapura dan Ipoh Hor Fun yang sedap dan menyelerakan.







ANEKA VARIASI MENU MENAMBAT SELERA

Seperti tahun lepas  eksklusif sepanjang Ramadhan, Kambing Bakar dan Sup Kambing Mamak memang menjadi pilihan pengunjung selain Satay Ayam dan Daging. Kueh Teow dan Mee Mamak pula di masak dan korang boleh tengok depan mata cara masak.









Iftar kali ni Mimi tak lepaskan peluang rasa makan Nasi Ayam. Ayam pula dipanggang bersama sos BBQ ala Oriental. Memang sedap tau korang. Dah lah ayam tu empuk dan berjus, nasi pula gebu, berkilau. Tambah pula sos kicap soya dan sos cili dibuat sendiri perrghh bertambah sedap.

Bahagian masakan India pula, ada Ayam Varuval  Kari Ikan Tenggiri, Daging Kambing Masak Hitam Mamak yang digandingkan bersama nasi kukus.





Hah korang jangan lupa singgah di bahagian masakan Barat tau. Makanan Barat tak kurang hebatnya. Macam tahun lepas tahun ni memang Mimi tak lepaskan peluang makan Sous Vide Eggs dengan Cendawan Espuma. Memang sedap tau korang. Kalau nak makan Spaghetti dan Penne dengan sos bolognese ayam atau carnonara pun ada tau korang!





Apa maknanya berbuka puasa kalau tak ada manisan dan pencuci mulut. Macam macam ada seperti Churros Sepanyol dengan Sos Coklat Pekat, Tiramisu Itali, Talam Koko, Talam Cendol, Kasui Pandan, Koci, Putri Ayu dan pelbagai lagi kuih muih Melayu yang ada. Aneka kek seperti Blueberry Creme Brule Cake, Red Velvet Swiss Roll  Green Tea Cheese Cake, Pandan Gula Melaka Mousse dan pelbagai lagi kek pun ada!








Dah makan mestilah nak minum kan? Kang tercekik naya je kan. Hah jangan lupa basahkan tekak korang dengan aneka minuman seperti Kordial Mangga, Kordial Anggur  Air Tebu ,Soya Ros, Teh Bunga, Teh Tarik, Kopi dan Teh serta buah buahan.

Last but not least, kitorang dihidangkan dengan Raja Buah! Siapa yang tak suka Raja Buah kan! Malam tu dewan semerbak harum buah Raja Buah. Mimi dan sekeluarga tak lepaskan peluang makan durian!




Pertandingan menguoas durian terpantas juga diadakan mengamatkan suasana di dalam dewan tau .



Di Bangi Golf Resort  selain daripada kita dapat Iftar Sesama, kita juga boleh berkongsi pahala sama sama kerana Restoran BGR akan menyumbangkan 1% daripada keuntungan sepanjang Ramadhan kepada Relief Malaysia (IRM).

Selain daripada itu  Restoran BGR juga mengamalkan konsep sifar pembaziran di mana mereka bekerjasama dengan Food Aid Foundation untuk menyumbangkan dan menyelamatkan lebihan makanan daripada buffet Ramadhan untuk diberikan kepada mereka yang memerlukan.

Bukan itu sahaja, Restoran BGR dengan kerjasama
portal F8Buzz.com juga mewujudkan Kotak Sumbangan Iftar Sesama untuk orang ramai yang ingin menyumbangkan makanan dan pakaian sepanjang Ramadhan ini. Satu usaha murni yang patut dihargai!

Oh ya lupa nak beritahu korang di sini juga disediakan surau yang lebih luas untuk menunaikan solat, 16 kubikel tandas dengan taraf 5 bintang dan 800 lot parkir percuma disediakan untuk memudahkan para pengunjung. Memang memudahkan sangat sangat urusan pengunjung kan!



Harga untuk tempahan buffet Ramadhan untuk dewasa ialah RM59.00 nett dan RM29.00 nett untuk kanak kanak.

Boleh buat tempahan di :
https://www.bgrrest.com/product/buffet-ramadhan/

Untuk maklumat lanjut layari :

Web : http://www.bgrrest.com


Instagram : @bangigolfresort

Post a Comment

28 Comments

  1. wow bestnya
    semua nampak sedap

    ReplyDelete
  2. Terus rasa lapar tengok menu meriah sangat ni.

    ReplyDelete
  3. Memang kenyang perut senang hati sungguh ni mimi. Harga punya murah dengan menu2 yang punya banyak cenggitu, memang berbaloi.

    ReplyDelete
  4. nak pi wesak day nanti hehe...nyummmeh

    ReplyDelete
  5. Durian tuuuuu favorite.. Seronok ni kalau dapat berbuka kat sini.. Menu2 dia byk

    ReplyDelete
  6. There are so many variety of dishes! Yum

    ReplyDelete
  7. wow.. terliur tengok menu-menu dia.. ni kalau bulan puasa tengok gambar2 makanan kat atas ni mau berkeroncong perut.. haha.. harga untuk dewasa pun berpatutan.. leh la pi BGR ni nanti

    ReplyDelete
  8. seronoknye berbuka kat sini... siap ada doyan tu..

    ReplyDelete
  9. Sesekali dapat berbuka diluar best kan kak. Jemu dengan masakan sendiri kadang tu. So kita tukar menu, cari tempat berbuka yang best. Bila baca akk cite nasi kerabu dia ulam fresh, terbayang bayang rasanya..

    ReplyDelete
  10. Wah best nyer, banyak makanan best best kat sana and i spotted durian also.

    ReplyDelete
  11. Zira teringin nak makan kat sana, ramai kata sedap.masa belajar kat bangi tak tau pula tempat ni

    ReplyDelete
  12. Apa yg berselera sgt nampak menu ni semua😢 nak pi tp jauhnya alahai.

    http://jajakaktus.blogspot.com/2019/04/phuket-hotels-yang-awesome.html?m=0

    ReplyDelete
  13. Menarik la.. harga pun xde mahal mana.

    ReplyDelete
  14. Banyak kan makanan dia. Yang penting, mana-mana yang hot items semuanya baris yang panjang dan selalu cepat habis stok. Haha. Rawlins pergi ambil desserts dulu time semua berbaris ambil kambing and sate.

    ReplyDelete
  15. The Ramadan buffet at BANGI GOLF RESORT ni nampak best ya. I like that they provide Durian. Untungla kan. I also like soup kambing which is so delicious to the tummy

    ReplyDelete
  16. Serious ke RM59 harga buffet ada durian? selalu kalau ada durian harga mahal kut. Wah tak boleh jadi ni kena datang "Iftar Sesama" kat sini.

    ReplyDelete
  17. Banyak tahu dengar pasal buffet bangi golf resort ni. Dan menu-menu dia sangat menarik dan nampak sedap. Liez tak dapat merasa lagi makan dkt bangi golf resort ni.. review tiap kali memang sangat bagus dan menu-menu sangat menyelerakan

    ReplyDelete
  18. BGR ni antara salah satu tempat buffet ramadan yang Fadzi tak pernah miss tiap tiap tahun kecuali tahun lepas. Sebabnya tengah mabuk pregnant memang tak ke mana mana pun sepanjang berbuka puasa

    ReplyDelete
  19. Sedapnyaaa.. lapar pulak tengok semua gambar makanan tu. Banyak pilihan makanan. Pilih je yang mana nak kan. WOw.. durian pun ada juga tu!

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  20. First melekat kat kambing bakar dia yg potong2 gitu last2 tgok durian, alaaaaaa i kena pi niiii. Buka puasa dengan duriannn

    ReplyDelete
  21. alamak.. TB ternampak sup kambing mamak.. mesti pekat dan terasa kaw sup dia kan.. tak pernah mai lagi BGR ni.. sebab tak berapa dekat dengan rumah.. hehe.. tapi menu-menu dia memang macam melambai-lambai suruh pi sana.. hehe

    ReplyDelete
  22. Wah BGR tahun ni nmpk sgt menarik. Pelbagai menu ada yer. Mmg tmpt fav pun kt sini. Rhis year mmg nk book untuk kelurga lagi. hehehe

    ReplyDelete
  23. Ni memang kenyang berul ni kalau bukak puasa sini. Banyak betul menu dia. Pilihan kuih dia pun boleh tanan. Tapi yang paling penting ada durian tu. Sape yang tak nk durian tu memang rugi laaaa.

    ReplyDelete
  24. Bangi Golf Resort punya buffet ramadan actually yang meriah masa memula dulu. Lani onie tengok macam kurang sikit. Jujur onie cakap. But bagi yang berdekatan dengan Bangi Golf Resort kalau nak cuba pengalaman berbuka puasa di hotel boleh la cuba di Bangi Golf Resort.

    ReplyDelete
  25. Everything looks so delicious - just that I cannot try the beef ones because I dont eat red beef.

    ReplyDelete
  26. Everything looks so delicious - just that I cannot try the beef ones because I dont eat red beef.

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com