Rabu, 25 April 2018

PRIME PROGIGUARD RUMUSAN PROBIOTIK MELEGAKAN KESAKITAN DAN KETIDAKSELESAAN PERUT

Memperkenalkan Prime ProGIGuard - rumusan probiotik berasaskan yis yang terbukti secara saintifik untuk melegakan kesakitan dan ketidakselesaan perut.

Hai korang! Selamat pagi.

Korang pernah tak alami masalah ketidakselesaan pada perut korang. Macam kembung perut ke, sembelit atau cirit birit, sebu perut dan sebagainya. Baru baru ni Mimi kena cirit birit tau. Seksanya Tuhan saja tahu. Bayangkan dari hari Khamis lepas pagi tadi barulah okey perut ni. Bayangkan lama tak lama Mimi tanggung cirit birit tu. Semuanya berpunca dari nasi lemak yang Mimi makan pada hari Rabu lepas. Bila kena cirit birit semua kerja nak buat serba tak kena tau. Perut Mimi sakit mencucuk cucuk.

Bila kena cirit birit memang Mimi takut nak makan. Bukan Mimi rasa kalau makan, lagi teruk cirit birit tu. Yelah makanan tak sempat hadam nak kena keluarkan. Sampai macam tu tau Mimi fikir. Bila kena cirit birit tu terfikir juga kan takkan tak ada cara lain yang boleh semubuhkan cirit birit selain dari makan pil herba Chi Kit Teck Aun tu kan. Nak makan ubat hospital memang taklah sebab tak lalu nak telan air garam tu.

Sehinggalah Mimi diperkenalkan dengan Prime ProGIGuard yang boleh membantu mengatasi masalah sakit perut yang kita alami. Nak tahu apa itu Prime ProGIGuard apa kata korang baca entry ini dengan lanjut.

Prime ProGIGuard baru-baru ini menjadi tuan rumah acara yang dinamik dan tidak dapat dilupakan di mana perkongsian keputusan hasil saintifik dan klinikal menyokong penggunaan Saccharomyces Cerevisiae CNCM I-3856 dalam bantuan simptom perut seperti rasa sakit dan ketidakselesaan umum dibuat. Terima kasih kepada Profesor Pierre Desreumaux , pakar gastroenterologi antarabangsa yang berpangkalan di Perancis, orang ramai dan pihak media telah dimaklumkan mengenai Sindrom Irritable Bowel, atau IBS, gangguan gastrousus yang sering tidak dilaporkan dan didiagnosis, dan keadaan lain yang berkaitan dengan IBD, atau radang usus seperti penyakit Crohn dan ulcerative colitis.

SAKIT PERUT YANG MERUGIKAN



Sesi Perkongsian bersama Canmy Ang, Pengarah Urusan Taiping Poly (M) Sdn Bhd & Maria Tunku Sabri, Hos TV


Anda dengan senang hati menjalani kehidupan anda sebagai ahli masyarakat yang aktif yang berumur di antara 15 - 65 tahun. Ada juga masanya, hidup boleh menjadi stres, tetapi siapa yang tidak mengalaminya dalam gaya hidup pantas hari ini? Jadi bayangkan bangun dengan sakit perut, kembung, distensi, kembung perut, dengan sembelit dan/atau cirit-birit. Ini tidak hanya berlaku sepanjang hari, tetapi terus pada keesokan harinya, dan seterusnya, tanpa tanda-tanda ia akan pulih. Ia memalukan dan membuatkan anda cemas dan tertekan. Masalah kembung perut berterusan membina imej badan yang buruk dan mengubah keseluruhan gaya hidup anda. Anda tidak pergi ke sekolah atau bekerja dan terlepas perkembangan akademik atau kerja penting yang menyebabkan anda tertinggal di belakang. Anda tidak boleh menikmati makanan seperti biasa, takut ada makanan tertentu akan menjadi punca kembung, ketegangan dan kembung perut serta perubahan dalam najis. Contohnya termasuk tidak dapat memakan aiskrim, susu, rempah atau kentang goreng. Laporan menunjukkan bahawa aktiviti dihadkan sehingga 139 hari setahun, dan sehingga 40 hari ketidakhadiran dilaporkan. Kualiti kehidupan merosot ke bawah lingkaran biasa kerana anda kehilangan kawalan hidup anda yang pernah ada, dan anda perlukan ubat yang kuat seperti antidepresan dengan potensi kesan sampingan.

Namun anda tidak berseorangan. Lebih 800 juta orang menderita seperti anda, dari keadaan yang dikenali sebagai IBS, atau sindrom usus iritabel. Sindrom pencernaan ini adalah koleksi simptom seperti yang disenaraikan di atas dan didiagnosis mengikut kriteria Rome III sebagai sakit perut atau ketidakselesaan yang berulang (sensasi tidak selesa yang tidak digambarkan sebagai sakit) selama sekurang-kurangnya 3 hari dalam sebulan dalam 3 bulan terakhir yang berkaitan dengan 2 atau lebih yang berikut: penambahbaikan dengan pembuangan air besar, permulaan yang berkaitan dengan perubahan kekerapan tinja, dan permulaan yang berkaitan dengan perubahan dalam penampilan kotoran mengikut carta najis Bristol. 3 jenis IBS yang wujud: IBS-C (IBS dengan sembelit), IBS-D (IBS dengan cirit-birit), dan IBS-M (IBS dengan sembelit bercampur dan cirit-birit). Gejala lain dari IBS termasuk rasa mual, kehilangan kawalan usus, rasa ingin ketandas secara tiba-tiba dan hilang kawalan membuang najis.

IBS boleh menjejaskan sesiapa sahaja, dan sehingga 21% orang dewasa terpengaruh di kawasan tertentu. Lebih ramai wanita (70%) daripada lelaki (30%) menderita IBS dan semua peringkat umur terkesan, dari remaja hingga warga emas. Walau bagaimanapun, IBS paling biasa dijumpai dalam kumpulan umur 30 - 50 tahun. Ramai orang tidak sedar bahawa ini adalah keadaan, dengan hanya 30% pesakit yang berunding dengan doktor mereka mengenai masalah ini. Terdapat banyak ubat yang berbeza di pasaran, tetapi hanya 8% pesakit yang berpuas hati dengan ubat mereka. Sindrom ini menjejaskan pesakit secara fizikal dan psikologi, merosakkan keupayaan pesakit untuk berfungsi secara emosi, sosial dan profesional.

IBS berlaku di seluruh dunia, dan purata 15.6% rakyat Malaysia menderita IBS, dengan bilangan penghidap yang paling tinggi di lebih daripada 20% di antara negara lain (contohnya AS). Kos global yang ditanggung untuk pesakit IBS dianggarkan lebih dari USD $ 21 bilion, termasuk kos perubatan langsung (lawatan doktor, ujian penyiasatan, ubat, dll.) Dan kos tidak langsung (kehilangan produktiviti, ketidakhadiran kerja).

PERUT DAN USUS SENSITIF


Pakar Gastroenterological Antarabangsa Professor Pierre Desreumaux


Profesor Pierre Desreumaux mempunyai minat mendalam mengenai segala perkara berkaitan usus. Beliau adalah Ketua Unit Penyelidikan Penyakit Pencernaan Inflamatori di Lille University, Perancis, selama tujuh belas tahun setakat ini. Sebagai doktor perubatan dan pemegang PhD, dia adalah seorang pakar dan saintis yang diiktiraf, dikelaskan dalam kedudukan 1% teratas oleh ISI Web Science pada tahun 2010. Dia memberikan kira-kira tiga puluh ceramah setiap tahun dan telah melakukannya sejak dia menjadi ketua unit tersebut di kedua-dua kongres kebangsaan dan antarabangsa, dan lebih daripada 200 penerbitan menjadikannya rujukan dalam pangkalan data perubatan PubMed. Dia secara khusus diterbangkan untuk bercakap mengenai peranan probiotik yis Saccharomyces Cerevisiae CNCM I-3856 dalam melegakan IBS sebagai bahan aktif dalam The Prime Pro GIGuard, rumusan khas untuk memerangi IBS.

Salah satu cara untuk memerangi Sindrom Irritable Bowel adalah dengan mengkonsumsi probiotik, produk yang sedia ada di pasaran. Walau bagaimanapun, The Prime ProGIGuard adalah satu-satunya probiotik yis yang terdapat di pasaran, yang dapat menyingkirkan bakteria buruk DAN yis tidak baik, terutamanya ragi candida berbahaya yang boleh memasuki aliran darah.

Prime ProGIGuard adalah selamat dan pantas, dan mempunyai sokongan saintifik yang kuat dan keberkesanan yang terbukti secara klinikal. Sesiapa sahaja dari kanak-kanak berusia dua tahun ke atas boleh mengambilnya, dan ia merupakan satu kejayaan dalam pengurusan kesakitan gastrointestinal.

Prime ProGIGuard telah terbukti secara klinikal untuk melegakan gejala gastrointestinal, dan sesuai untuk sesiapa yang menderita gangguan pencernaan, keracunan makanan, alergi makanan dan/atau intoleransi makanan, sembelit, cirit-birit, angin terperangkap dan kembung, makan berlebihan, keresahan, kemurungan, selesema perut mahupun senggugut.

Kajian telah menunjukkan bahawa penghidap kesakitan dan ketidak selesaan gastrousus akan berkurangan secara ketara  dari minggu pertama penggunaan dan paling jelas dalam tempoh dua minggu pertama/15 hari penggunaan.

BAKERS YEAST - PROBIOTIK SEMUALA JADI YANG TERBUKTI MENGATASI PERUT 



Dari Kiri ke Kanan: Canmy Ang, Pengarah Urusan Taiping Poly (M) Sdn Bhd, Maria Tunku Sabri, Hos TV, Teo Tze Seng, Pengurus Produk Cambert (M) Sdn Bhd untuk The Prime ProGIGuard, S.L. Ho, Pengurus Besar Cambert (M) Sdn Bhd, Professor Pierre Desreumaux, Pakar Gastroenterological Antarabangsa, Isadora Chai, Chef Selebriti, Pemilik Antara & Bistro à Table and Food Stylist


Saccharomyces Cerevisiae dalam Prime ProGIGuard berfungsi di IBS dengan beberapa cara. Salah satu cara ialah Saccharomyces Cervisiae CNCM I-3856 merembeskan enzim saccharolytic dan membantu flora usus dalam menjana asid lemak rantai pendek yang mempercepatkan pergerakan usus. Ia juga bertindak sebagai visceral analgesic, meningkatkan daya tahan terhadap kesakitan sehingga 40%. Ia juga berfungsi sebagai anti-radang untuk memerangi keradangan usus. AIa membantu mengimbangi bakteria di dalam usus, untuk mengurangkan bakteria berbahaya Enterococcus, E. coli dan C. albicans. Hasilnya adalah penurunan keradangan, kembung, rasa sakit, ketidakselesaan, sembelit di tengah melegakan gejala IBS yang lain. Ia sememangnya merupakan probiotik yang menakjubkan (ragi baik)!

Prime ProGiGuard dijual pada harga RM 66.80 untuk sebotol yang mengandungi 30 kapsul dan RM111.80 untuk sebotol dengan 60 kapsul dan boleh didapati di Guardian, Caring, AA dan lain-lain farmasi terkemuka di seluruh negara. Prime ProGiguard hanya diedarkan oleh Cambert (M) Sdn Bhd di Malaysia.

Untuk maklumat lebih lanjut, korang boleh layari https://www.facebook.com/theprimecambert/

16 ulasan:

  1. Perut akk pn baru2 ni tak sedap, nak kata cirit birit tu. Bukan..kerap berak dan memulas. Boleh try minuman ni nt

    BalasPadam
  2. Nak kena beli .. buat spare di rumah kan

    BalasPadam
  3. Selalu jgk sakit perot.. Kat guardian ada boleh la pergi cari nanti.. Harga sebotol pun murah.. Blh mkn utk sebulan kan kak yg 30 biji tu..

    BalasPadam
  4. Oooo.. dah ada jual mcm ni senanglah. Probiotik ni dulu selalu bg kat zarra nak² bile dia kerap ambil antibiotik. Harga murah tu ok lah nnti blh try cari.

    BalasPadam
  5. Nanti boleh cuba...haega 30biji pun not bad

    BalasPadam
  6. Sllu juga sakit perut meragam.. Oklah de produk ni leh nk cuba nnti g beli

    BalasPadam
  7. Kak Sue pun kalau silap makan mulalah perut meragam. Bagus ada produk macam nie boleh cuba nanti..

    BalasPadam
  8. Boleh lah beli & spare di rumah. Aina cukup takut sakit perut cirit birit gitu. Nanti badan jadi lemau.

    BalasPadam
  9. Sebelum ni pun pernah cirit birit. Bagus la mimi share benda ni..senang nak cari ni..memgvkene simpan satu dekat rumah

    BalasPadam
  10. Boleh try ni untuk jaga usus akak sebab lately ni perut asyik rasa tak sedap ja...

    BalasPadam
  11. Rabia pernah mengalami sakit perut ni.ok ke produk ni?

    BalasPadam
  12. Ibu zaid singgah lalu blogwalking di blog sis mimi. Bagus ambil probiotik untuk usus. Madu asli kaya probiotik

    BalasPadam
  13. Esok hari Jumaat penuh berkat,
    Hari ni khamis hujan gerimis,
    Kunjung mengunjung mengundang rahmat,
    Mama singgah blogwalking blog sis


    Probiotik bagus untuk kita amalkan

    BalasPadam
  14. masalah perut tak boleh dibawa main. kalau ada masalah cepat2 jumpa doktor

    BalasPadam
  15. TB baru tahu tentang IBS tu mimie.. ada yea penyakit dalam perut yang macam tu..TB selalu tahu kalau sakit perut tu disebabkan lambat makan ke, salah makan ke.. gastrik ke kan.. rupanya ada istilah lain lagi ye..

    take note this.. apa itu IBS
    IBS Sindrom Irritable Bowel, atau IBS, gangguan gastrousus yang sering tidak dilaporkan dan didiagnosis, dan keadaan lain yang berkaitan dengan IBD, atau radang usus seperti penyakit Crohn dan ulcerative colitis.

    BalasPadam
  16. selalu sakit perut gak kalau lambat makan dan gastrik lepas tu kembung2 kalau makan makanan yang berangin.. nnati boleh try usha kat guardian ni

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.