TROPIKA Face Cleansing Oil

TROPIKA Face Cleansing Oil | Penjagaan kulit wajah sangat penting tidak kira lelaki mahu pun perempuan. Semua orang impikan kulit wajah yang cantik dan sihat kan? Untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik kenalah pastikan produk yang digunakan selamat dan tiada bahan kimia berbahaya. Jadi, Mimi nak share dengan korang semua mengenai satu produk yang selamat digunakan iaitu TROPIKA Face Cleansing Oil.

TROPIKA FACE CLEANSING OIL


Face Cleansing Oil
TROPIKA Face Cleansing Oil


APA ITU TROPIKA FACE CLEANSING OIL?

TROPIKA Face Cleansing Oil merupakan produk pembersih wajah yang mempunyai semua formula semulajadi. Ia mengandungi bahan yang berkualiti tinggi iaitu minyak kelapa dara (VCO) di mana ia merupakan pilihan pembersih wajah terbaik untuk semua jenis kulit. TROPIKA Face Cleansing Oil ini bertindak menyingkirkan minyak sebum berlebihan tanpa mengeringkan kulit wajah. 

Diformulasi menggunakan minyak kelapa dara (VCO), Ekstrak Licorice Root dan Vitamin E yang mencipta fungsi 3 dalam 1 iaitu :-

a) menanggalkan mekap
b) membersihkan kulit
c) melembapkan kulit agar segar dan lembut

Ia juga mempunyai kombinasi yang unik iaitu Ekstrak Licorice yang membantu mengurangkan garis halus dan bintik bintik di wajah dan memperbaiki tona kulit wajah. Tidak perlu ragu dan risau menggunakan pembersih wajah ini kerana formula istimewanya juga selamat digunakan oleh mereka yang berkulit sensitif. Pembersih ini juga telah diuji dengan kawalan dermatologi.

Cruelty Free, Paraben Free, Fragrance Free

Face Cleansing Oil
Mimi dengan TROPIKA Face Cleansing Oil


APAKAH KANDUNGAN TROPIKA FACE CLEANSING OIL?

Kandungan TROPIKA Face Cleansing Oil ialah :-

a) Minyak Kelapa Dara (VCO) - Merupakan pelembap semulajadi yang mengandungi asid laurik yang terkenal dengan ciri ciri antimikrob dan disinfektan di mana ia membantu memastikan liang poro bersih dan menghalang dari cela.

b) Vitamin E - Membekalkan vitamin untuk memelihara kulit agar kelihatan cantik, mengurangkan garis  halus, kedutan dan bintik bintik.

c) Ekstrak Licorice Root - Mengandungi Glabridin yang membantu mengurangkan lingkaran gelap bawah mata, perubahan warna dan bintik bintik. Ia juga digunakan secara tradisional untuk mencerahkan kulit wajah.

d) Minyak Zaitun - Agen pembersih tambahan yang selamat digunakan di sekitar mata. Anti radang dan membantu mengatasi pengeluaran minyak berlebihan.

Face Cleansing Oil
Tekstur TROPIKA Face Cleansing Oil

TROPIKA Face Cleansing Oil ini lain daripada pembersih wajah yang ada di pasaran tau. Tekstur pembersih ini berbentuk cecair dan ia tidak berbuih apabila mencuci muka. Walaupun teksturnya berminyak tetapi ia tidak meninggalkan kesan minyak pada kulit wajah tau. Sebab itu Mimi kata ia lain daripada pembersih wajah yang lain. Cara menggunakan pembersih ini hanya dengan tiga langkah mudah.

a) Sapukan pada kulit wajah tanpa basahkannya. Urut perlahan lahan dengan kaedah memutar. 
b) Boleh tambahkan sedikit air untuk hasilkan emulsi susu dan teruskan mengurut kulit wajah. c) Kemudian bilas dengan air.

Face Cleansing Oil
TROPIKA Face Cleansing Oil

Pembersih ini boleh digunakan dua kali sehari atau bila bila masa saja untuk bersihkan mekap pada wajah.

Pembersih ini juga bertindak sebagai make up remover, jadi tidak perlu membazir duit beli make up remover dah kerana ia membersih hingga ke dalam kulit wajah. Selepas seminggu menggunakan TROPIKA Face Cleansing Oil ini, Mimi sangat berpuas hati dengan hasil yang Mimi dapat. Kulit wajah jadi lembap dan lembut. Minyak pun kurang tau. Jerawat pun jarang tumbuh dah. Kalau tumbuh waktu uzur itu biasalah kan. Dan apa yang paling best guna pembersih ni, bila cuci mekap memang bersih langsung tak tinggalkan kesan mekap. Dah tak payah susah susah guna make up remover. Semua ada pada pembersih ni. Memandangkan sekarang ni Mimi memang mencari pembersih wajah berasaskan bahan semulajadi dan selamat, jadi TROPIKA Face Cleansing Oil ini memang pilihan yang sangat tepat. 

Face Cleansing Oil
Suka sangat dengan TROPIKA Face Cleansing Oil


Pembersih ini sangat sesuai digunakan oleh :

a) sesiapa sahaja sama ada yang memakai mekap atau tidak
b) sesiapa yang mementingkan kecantikan kulit
c) sesiapa yang mengutamakan produk semulajadi untuk kulit wajah
d) sesuai untuk semua jenis kulit termasuk yang berkulit sensitif

**Jika berlaku iritasi pada kulit selepas menggunakannya, sila berhenti guna serta merta.

Untuk maklumat lanjut mengenai TROPIKA Face Cleansing Oil ini, boleh layari :

Web : 

Post a Comment

7 Comments

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com