Petua Mengatasi Masalah Rambut Gugur

Petua Mengatasi Masalah Rambut Gugur | Siapa ada masalah rambut gugur macam Mimi? Dah macam macam cara buat untuk mengatasi masalah rambut gugur tapi semua tak menjadi. Frust betul dibuatnya kan. Tak tahu dah macam mana lagi nak buat untuk atasi masalah rambut gugur sampailah malam semalam, Mimi terjumpa satu petua di facebook personal Mimi. Petua mengatasi masalah rambut gugur yang ramai hadapi terutamanya kaum wanita.


PETUA MENGATASI MASALAH RAMBUT GUGUR



Sumber : facebook

Sumber yang Mimi dapat ni pun sharing atas sharing kan. Mimi lupa page apa yang share petua ni. Petua ni pun page tersebut petik dari pemilik facebook Siti Zuraidah.

Menurut pemilik facebook berkenaan beliau menghadapi masalah keguguran rambut. Tetapi selepas mengamalkan petua atasi masalah rambut gugur, rambut beliau yang dulu gugur banyak sekarang hanya dua helai saja yang gugur. Wow, ini dah kira bagus kan.

So, petua yang dikongsikan ialah hanya guna syampu yang biasa kita guna dicampur bersama garam kasar.

Petikan dari perkongsian beliau :

" Cara :

Garam sesudu besar letak atas tapak tangan lepas tu picitkan shampoo atas garam tadi..gaulkan sebati pastu ramas kat kepala biar sampai ke kulit kepala..bilas dengan air..lepas bilas bole la pakai conditioner macam biasa..pastu bilas..bole amalkan seminggu 2 @ 3 kali..Seeloknya garam kasar..Shampoo ikut shampoo harian dirumah."

Mula mula baca was was juga tetapi selepas baca komen beratus yang diberikan, kebanyakannya telah pun mencuba petua tersebut dan memberikan respon yang positif. Bila baca komen komen yang ada, Mimi rasa tak sabar pula nak cuba. Mimi share pula dengan korang apa kata mereka yang dah mencuba petua tersebut.




Cukuplah tepek dua feedback positif mereka yang telah mencuba petua tersebut. Nama dan gambar mereka yang memberikan feedback di hide kan. Dari perkongsian mereka, petua ini bukan saja mengatasi masalah rambut  gugur mereka malahan mengatasi masalah kegatalan kulit kepala dan juga mengurangkan masalah kelemumur. Sekali pakej 3 dalam 1 dapat. So, why not try petua yang dikongsikan, betul tak? Cuba dan usaha selesaikan masalah yang dihadapi. Mana tahu menjadi. 

Mimi nak cuba nanti sebab kebetulan dekat rumah pun ada garam kasar. Tak tahan lah rambut asyik gugur saja kan. Dah makin nipis rambut silap hari bulan botak terus kepala Mimi jadinya. Harap harap dapat membantu Mimi mengatasi masalah keguguran rambut.

Korang yang ada masalah keguguran rambut atau kulit kepala selalu gatal atau masalah kelemumur apa kata try saja petua yang dikongsikan. Benda baik why not sebarkan untuk kebaikan bersama kan? Betul tak? Hopefully petua ini dapat membantu mengatasi masalah yang kita semua hadapi.

Post a Comment

6 Comments

  1. sha ada baca jugak ehehe nk try lah

    ReplyDelete
  2. Ramai share petua viral ni. Nk try la, kelemumur banyak

    ReplyDelete
  3. ada baca dan tanya sendiri owner gambar dia viral ni... dah cuba baruc ok la sikit selalu kalau sikap rambut penuh rambut..

    ReplyDelete
  4. Bagusnya guna haram kasar saja ye

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Wrmbth & Salam pagi isnin sis Mimi
    .
    Maznee doakan minggu ini semuanya Allah lancarkan urusan

    Amin

    Lepas ni keluar syampoo dengan garam kasar

    ReplyDelete
  6. terima kasih atas perkongsian ini kakak

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com