Pernah Jumpa Orang Macam Ni Tak??

Assalamualaikum...

Korang pernah jumpa orang jenis macam ni tak?Kalau pernah apa tindakan korang. Menegur secara berhemah atau diamkan saja?

Macam Mimi sendiri memang pernah jumpa. Tindakan Mimi hanya senyum dan berdiam saja. Bukan tak nak tegur kekurangan dia tapi Mimi tengok tengok orang juga nak tegur. Kalau jenis boleh ditegur Mimi tegur. Kalau jenis tak boleh ditegur atau pendek kata rasa apa dia buat tuh tak salah Mimi takkan tegur. Sebab apa Mimi ambil pendekatan senyum dan diam tanpa tegur sikap orang tuh sebabnya dulu dah terkena kita tegur cara baik dia cantas dengan jawapan yang baik punya untuk menangkan diri sendiri. So, dari situ kita dah tahu dia macam mana.

Apa yang mampu Mimi buat berdoa sajalah agar orang itu berubah menjadi seorang yang lebih baik dan positif.


2 comments:

  1. Kak PC diamkan je...terpulang...moga satu hari dia akan berubah...

    BalasPadam
  2. selalu jumpa..tapi MV diamkan jer malas nak banyak bunyi

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.