Penyediaan sarapan yang mudah dan kreatif

Assalamualaikum...

Sesekali jadi kreatif bila sediakan sarapan...Anak anak confirm suka...Untuk sarapan pagi nih saya buat roti yang di dalamnya ada telur dan cheese..Untuk anak anak saya letak telur sahaja..Untuk diri sendiri plus cheese..Bila berat naik sila jangan complain ye Mimi..Hahaha...


Cara nak sediakan pun senang...Yang penting masak guna non stick lan..Lagi senang kan..Mula mula buat lubang kat tengah tengah roti tuh..Saya potong jadi empat segi..Kalau korang kreatif boleh aje buat bentuk bulat kan...Lepas tuh panas nkn stick lan dengan sedikit mentega..Letak roti yang dipotong tadi.Pecahkan telur dekat tengah tengah roti tuh..Lepas tuh letaklah cheese dan tutup dengan roti yang dipotong tuh...

Sebenarnya korang boleh buat lebih kreatif lagi..Nak letak sosej boleh, nak letak daging burger pun boleh..Apa apa yang korang nak bubuh lah..

14 comments:

  1. yummy... lapor pulak tengok petang hari.. dah ujan ni :)

    BalasPadam
  2. akak pn suka buat roti lubang ni... sedap tambah mayo + cili sos

    BalasPadam
  3. mmg sgt menyelerakan.... telur bt apa pun sdp

    BalasPadam
  4. memang mudah.. tapi nnt sy sorg ler yg makan...

    BalasPadam
  5. sarapan tu perlu
    biasa sangat buat sarapan sebab tak boleh kami ni tak bersarapan

    BalasPadam
  6. klu digoreng tu byk serap minyak la ... lbh sihat mkn yg biasa je ...

    BalasPadam
  7. Pernah nampak cara ni kat fb, lps tu berangan nak buat. Tapi sampai sekarang X buat².. Hehe..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.