Rabu, 2 April 2014

Petua hilangkan sakit mata

Hahhh, hari nih dak Mimie nak sharing petua nak hilangkan sakit mata....Tetiba teringat nak up entry pasal sakit mata...Sebelum nih saya mc 4 hari sebab sakit mata....Kalau sakit mata mesti cepat cepat pergi klinik ambik mc dan ubat kan....Masa mengurut dengan nenek a.k.a mak saya dia bagi petua untuk hilangkan sakit mata yang merah menyala tuh...

Kalau kawan kawan atau sedara mara atau kawan kawan yang ada air susu badan kan, mintak diorang sikit air susu tuh. Lepas tuh titiskan dalam mata yang sakit tuh. In Shaa Allah kalau amalkan spanjang sakit mata tuh cepat aje sembuh..Dah jimat duit tak payah beli ubat mata kan...Nih salah satu khasiat air susu badan tau.

Masa saya sakit mata ri tuh saya tak teringat langsung petua tuh..Bila dah elok baru teringat..Apa lagi tepuk dahi lah kan..Adoii...

14 ulasan:

  1. owh ye ke, baru tau susu ibu jgk berkhasiat utk mengubat sakit mata.

    BalasPadam
  2. petua yang sangat berguna..terima kasih atas perkongsian

    BalasPadam
  3. petua yang berguna sangat2...so xde lah mc panjang2

    BalasPadam
  4. Yup... Dikatakan salah satu petua yg berkesan dgn izin Allah..

    BalasPadam
  5. memang betul pasal petua susu ibu tu.....

    BalasPadam
  6. baru tahu petua ni.. tapi tulah, susah jugak nak mencari susu tu :)

    BalasPadam
  7. ouh ya..betul kan..dulu mmg sll amalkan petua ni..niesa pun dh lupa lak pasal petua ni..

    BalasPadam
  8. Yang ni memang betul... Anak2 kalau sakit mata, memang selalu titiskan susu badan je... sementara masih ada lagi ni sbb si kecik bf lg...

    BalasPadam
  9. X pernah tahu petua ni. Hehehe...
    Nice sharing ummi (^^,)

    BalasPadam
  10. Betul tu. Sebab pernah buat kat anak2. MEmang mujarab ☺

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.