Isnin, 31 Mac 2014

Petua kurangkan gusi bengkak

Rasanya korang tahu kan puan blog sakit gusi. Memang bengkak dan salit bila tekan bawah rahang. Kawan saya ada petua untuk kurangkan sakit dan bengkak gusi tuh...

Caranya korang ambik bunga cengkih tuh korang pecah pecahkan sikit lebih kurang lepas tuh letakkan kat gusi yang bengkak dan sakit tuh. Ia akan kurangkan sakit dan akan rasa kebas. Kalau korang sanggup korang kunyah kunyah bunga cengkih tuh pun boleh...

Korang ada petua lagi tak yang boleh disharekan dengan saya..Boleh kawan kawan lain praktikkan nanti bila jadi situasi macam nih.

8 ulasan:

  1. Guna gambir sarawak. Lps tu kebas tak hingat. Haha...

    BalasPadam
  2. BAru tau bunga cengkih leh kurangkan gusi bengkak...

    BalasPadam
  3. ooo...terima kasih atas petua..mana tau nanti kena sakit gusi :)

    BalasPadam
  4. Oh...ye ke....tp tak sampai hati nk kunyah cengkih PU hehe...hish rasanya!

    BalasPadam
  5. tak sanggup nak kunyah cengkih. huhu

    BalasPadam
  6. Owh.. Bru thu... Terima kasih share..

    BalasPadam
  7. kdng kdg kumur air garam
    kalau ada gambir serawak lg best.bila sapu rasa tebai je bibior tu

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.