Langkah langkah yang perlu dititikberatkan ketika jerebu

Assalamualaikum...

Sebelum nih banjir sekarang jerebu pulak..Sana sini jerebu..Ada yang bacaan ipu dah sampai tahap teruk dan tak sihat. Anak anak demam, batuk, selsema jangan cakaplah...Bukan kata anak anak, mak ayah pun ada yang tak sihat jugak kan..

Bila jerebu nih kita kena lah alert menjaga kesihatan diri dam family kan. Langkah langkah yang perlu korang, korang dan korang ambik ialah salah satunya mengenakan topeng..Macam Minah poyo kat bawah nih hah...


Cara nih boleh mengelakkan korang hidu haze yang sangat teruk..Tak sanggup lah nak hidu haze tiap tiap hari kan...

Selain tuh korang kena banyakkk minum air suam...Lagi bagus standby air suam botol besar macam kat bawah nih...hahaha..


Minum air suam banyak banyak ye supaya tekak korang tak kering. Bila dah kering nanti payah..Sakit tekak kan...So dengarlah admin corat coret pinkummi nih...

11 comments:

  1. botol air sama macam mama lah.. hakhak!..
    jaga kesihatan , minum air dengan banyak.. semoga sihat sejahtera hendaknya..

    BalasPadam
  2. Memang betul tu... jerebu makin teruk... tekak dah rasa perit, memang kena minum air masak banyak dan keluar pakai topeng sekaran ni... Salam jumaat, Mimi...

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum kak mie, wahh tembamnya botol air. hehe sheila pun tak larat nak berjalan keluar. sesak nafas. heee. selamat pagi, sheila singgah sambil klik tabung sini ~~~

    BalasPadam
  4. Betui..minum air masak banyak2
    Dalam Cuaca panas dan kering ni

    BalasPadam
  5. saya pun dah dua tiga hari pergi kerja pakai mask
    terperasan jadi doktor pula...hehe
    betul-betul, time ni kena banyak minum air
    salam jumaat mimi
    #pray4mh370

    BalasPadam
  6. penting tu minum air masak banyak2 musim jerebu ni..

    BalasPadam
  7. betul tu Mimi...minum air byk2..kurang sikit kering tekak tu..

    BalasPadam
  8. nik dah 2 minggu sakit tekak..huhu
    mmg btol2 kena minum byk air.

    BalasPadam
  9. mmg penting pakai topeng ni time jerebu teruk kan

    BalasPadam
  10. Mmg kna paki.. Sesak kalau tak pkai.. Huhu.. Mmg berkurung je dlm rumah sbb msih mood cuti..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..