Agar Agar Milo Chipsmore yang sedap


Saya sebenarnya tak makan agar agar tau tapi semalam pecah rekod lah sepanjang 29 tahun hidup kat dunia baru merasa makan agar agar...Hahaha...Sedap tau agar agar milo chipsmore nih....

Bahan bahan

1 bungkus agar agar
1.5 liter air
3 sudu besar Milo
1/2 tin susu pekat (korang boleh adjust ikut taste masing2)
Air panas
Biskut chipsmore (diramas2)

Cara nak buat : Masak agar agar dalam air sehingga mendidih...Bancuh Milo dan susu pekat dengan air panas..Curah dalam adunan agar agar..Kacau rata...Lepas tuh korang ambik biskut chipsmore ramas ramas bagi hancur sikit sikit tabur kat dalam bekas..Pastu curahkan adunan agar agar tadi..Masuk dalam peti sejuk...Tunggu beberapa jam dah boleh makan..

Sejuk tekak makan time agar agar sejuk kan??Nyamannnnn sangattt..

8 comments:

  1. alahai cik puan mimie sodap ni.makan sijuk sijuk kan :)
    thanks share respi

    BalasPadam
  2. waahh..sedapnye..nak try la nanti..hik3..

    BalasPadam
  3. nik mmg suka agar2. agar2 la paling senang nak buat bagi nik yg tak teror masak ni..haha

    BalasPadam
  4. Assalammualaikum...pink ummi,

    wahhh...nampak sedap. Pandai ummi buat...yumm...yum...

    mselim3

    BalasPadam
  5. waahh!terliur..niesa ni bab mkn mmg no.1..nak cuba la pas ni..hihi..thanks share!

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.