Khamis, 31 Januari 2013

Info kesihatan


Sebelum nih saya ada share dengan kawan kawan kesihatan dan perubatan alternatif yang saya dapat daripada Ketua Eksekutif Dimaz Health & Beauty Encik Che Musa bin Che Salleh. Beliau pernah di temuramah oleh stesen TV1…

Produk yang dihasilkan beliau adalah berteraskan herba semulajadi dan bacaan ayat ayat Al Quran…Produk beliau dihasilkan menggunakan formula sendiri.

Antara info baru yang saya dapat dari ceramah yang disampaikan beliau semalam ialah :

-         Penyakit buah pinggang merupakan penyakit kronik yang dihidapi manusia. Jadi kena minum banyak air suam..

-         Kalau kawan kawan yang suka minum air tin hopefully hentikanlah tabiat tuh mulai hari nih sebab 1 tin minuman berkarbonat tuh bersamaan dengan 14 gelas teh tarik manis.

-         70% penyakit kanser payudara adalah berpunca dari sikap pemarah penghidap tuh sendiri. Kalau bukan masa tua, mungkin masa muda…Dia cakap kalau dah pulih dari kanser, kena jaga emosi jika tak dalam tempoh enam bulan kanser tuh akan datang semula…

-         Dalam badan wanita ada hormon progesteron dan estrogen kan? Hormon progesteroi ada pada ovary dan estrogen pada tulang.

-         Wanita yang berat melebihi 60 kg, sebanyak 85% wanita berisiko ada ketumbuhan.

-         Wanita tidak boleh makan tiga jenis ikan iaitu ikan pari, ikan bawal hitam dan ikan terubok. Ikan pari tuh sebenarnya mengandungi toksik yang banyak kerana hidup di dasar laut dan boleh menyebabkan berlakunya kanser sebanyak 70%. Ikan bawal hitam dan terubok pulak ikan yang difahamkan mempunyai bias yang menyebabkan penyakit. Kalau nak makan ikan bawal makan ikan bawal putih.

-         Jika ada keputihan dan keputihan berwarna hijau, 99% tanda itu menunjukkan wanita itu menhadapai kanser ovari. Jika berwarna putih kekuningan pulak kanser serviks. Serviks yang terkeluar (Tombong/prolapsed) selalunya berlaku kepada wanita yang melahirkan anak lebih dari 5 orang.

-         Orang yang menghidapi buasir TIDAK BOLEH makan makanan atau minuman yang berkaitan limau nipis, tomyam dan cili padi..

-         Sakit gout seperti 7x ganda sakit gigi.

-         Sebenarnya makanan yang kita suka makan itulah merupakan punca penyakit kita.

-         Orang yang sakit tulang dan mengambil ubat untuk cair darah TIDAK BOLEH makan sebarang makanan yang berasaskan kacang seperti kicap, air soya, tempe, kacang panjang dan segala jenis kacang yang ada di dunia nih.

-         Kanser paru paru adalah 95% terdiri daripada perokok.

-         95% kanser berlaku kerana stress.

-         Tapak tangan kanan mempunyai 18 enzim dan tapak tangan kiri 81 enzim yang mampu membunuh bakteria.

-         Kalau nak kurus, senang aje. Makan ikut sunnah Rasulullah iaitu 40-100 kunyahan….

-         Nak mandi kenalah mula dari kaki (elak kena gout),kemudian lutut (elak sakit lutut),tempat sulit (elak cyst),pinggang( tak sakit pinggang, serviks sihat),perut (elak buasir, gastriks, ulser,sembelit),dada (sakit jantung,paru-paru etc) dan akhirnya kepala(elak migraine). Lepas tuh, baru mandi macam biasa. Lepas tuh satu cara lagi nak kurus, mandi di waktu pagi…Air yang sejuk kejung tuh lah. Sebabnya menyingkirkan segala lemak dalam badan.

-         Tidur mesti mengiring ke kanan di mana sebelah kiri ke atas. Cara tidur ini takkan kena sakit jantung.

-         Untuk mengelakkan migraine sujud waktu solat Subuh tuh sujud lama lama.

-         Tahu tak korang yang orang lelaki nih tidak sekuat wanita kerana lelaki mudah diserang jantung jika dibandingkan wanita yang jarang terkena serangan jantung. Ini kerana, wanita mempunyai hormon estrogen yang melindungi jantung. Orang lelaki tidak ada hormon estrogen yang melindungi jantung sebab tuh lelaki mudah terkena.

-         Kalau nak jaga jantung suami supaya sihat banyakkan bawang putih dalam masakan ye kaum wanita semua.

-         Nak mengubati kanser payudara cari kulat susu harimau.

-         Kepada peminat petai, lepas nih kalau nak makan, cukup sekadar 7@8 biji saja kerana petai nih mengandungi kolesterol yang tinggi.

-         Untuk para suami, kalau hormon isteri tak stabil bagi isteri mkn kacang botor.

-         Ibu ibu mengandung sila amalkan makan buah delima bila usia kandungan mencecah 5 bulan ye..

-         Kepada peminat buah epal hijau, makan sebiji sehari ye jangan makan banyak kali sebab epal hijau menyebabkan kita menjadi pelupa.

-         Epal merah untuk ibu ibu mengandung dan pesakit asma. Makan 2 biji sehari ye…

-         Jika ada sakit kencing tak lawas, blend lobak putih minum air lobak putih tuh ye. Amalkan minum 2x seminggu.

-         Kepada penghidap kolesterol tinggi ambik akar pokok semalu dan rebus. Amalkan minum air rebusan tuh ye.

-         Untuk penghisap rokok, kalau kita nak cuci paru paru dia bagi bersih bahagian dalam timun diambik dan di blend. Jika diamalkan, akan membersihkan paru paru perokok…

-         Jika ada sakit kanser tahap 1 amalkan minum air epal hijau+daun belalai gajah 50 helai yang diblend..Dibiarkan 10/15 minit baru minum…Kalau kanser stage dua, daun belalai gajah tuh gandakan jadi 100 helai, kalau stage 3 150 helai dan stage 4 200 helai…

7 ulasan:

  1. Ala..bestnya baca maklumat kat atas..sgt2 berguna. Nak copy leh tak, mimi?

    BalasPadam
  2. banyak info.. bagus entry ni kak. terima kasih ye. memang berguna !

    BalasPadam
  3. wah...banyak info2 yang sangat berguna di sini...

    BalasPadam
  4. Nice info mimi..memang tengah berusaha kurangkan berat badan..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.