Khamis, 29 November 2012

[ Tentang saya ] Fakta 6 - Hantu telur!

ENTRY AUTO PUBLISH

Assalamualaikum....

Cerita tentang saya lagi.....Disebabkan entry nih auto publish dan idea nak buat entry tuh kureng, so, saya buat entry tentang diri saya.

Untuk pengetahuan kawan kawan, mama dan mak a.k.a nenek saya gelar saya hantu telur. Sebabnya saya nih memang suka sangat makan telur. Hari hari masak lauk telur pun takpe. Saya suka, saya suka....Cuma saya tak suka kalau telur tuh diubah suai sampai rasanya hilangnya...Ala saya bagi contoh senang lah...Telur tuh dibuat telur pindang...Saya memang tak boleh makan telur macam nih. Masaklah apa jenis lauk yang bertemakan telur memang saya akan makan tapi bukan telur pindang....


Macam macam kan kita boleh masak dengan telur nih....Masak sambal, kicap, lemak cili api, telur bungkus dan macam macam lagi....Telur asin pun saya jugak....

Tak tahulah kenapa saya suka makan telur memang sejak dulu lagi...Dekat rumah WAJIB ada telur kalau takde tak sah...Tapi saya cuba belajar kurangkan makan telur nih sebab kalau hari hari makan telur pun tak elok sangat kan kolesterol tinggi....Tapi apa apa pun saya tak kisah lah orang gelar saya hantu telur ke, petelur tegar ke apa ke janji ada saya kisah...Sungguh kurang asam kan...

19 ulasan:

  1. ya la kolestrol tinggi..
    anak saya yang no.2 tu suka sangat makan telur sampai badan naik ruam2, elergi. pi ambik ubat pon dia mkn jugak.

    BalasPadam
  2. Hantu telur? Senang juga kalau tak ada lauk goreng telur. Mudah dan cepat.

    Tapi kalau di Johor telur pindang macam dah biasa tau. Kakak suka telur tapi tak suka kuning dia.

    BalasPadam
  3. encik somi saya peminat telur...sy suka telur ayam kampung..telor kuning dia sodap

    BalasPadam
  4. sy ada baca artikel, katanya kuning telur sama bahaya dgn rokok jika kita kerap mkn..

    BalasPadam
  5. hehe sekarang jijah pulak hantu telur sebab peti ais takde kat rumah makanya hari2 makan telur..huhuhu

    BalasPadam
  6. ooo kak ina sk gak telur, mkn dgn cili sos.. hihi.. tp xdalah sampai jd hantu telo.. heheh

    BalasPadam
  7. uihhh sy suka telo pindang...tambah2 yang ori punyaa...

    BalasPadam
  8. Ummi...saya dan adik saya pon ske sangat makan telur.dapat telur goreng nasi n kicap pon dah cukup untuk tambah 2 pinggan. :)

    BalasPadam
  9. saye suke kak telur pindang =) tp mkn sikit2 cmtu jela

    BalasPadam
  10. kena kawal ye.. kolestrol. lagi2 kalau telur itik dan telur puyun lagi banyak kolestrolnya..

    BalasPadam
  11. sama la.nik pun suka telur.lagi satu suka ayam. ehehe

    BalasPadam
  12. mcm kawan ayut mawar...dia hantu telur..bli tlur yg ada 10 tu sminggu blh abis..huhuhu

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.