KULIT WAJAH CANTIK DAN SIHAT DENGAN CLAY MASK ID.AZ DERM DERMASTIC

Kulit Wajah Cantik Dan Sihat Dengan Clay Mask Id.Az Derm Dermastic | Hai semua! Sebelum ni Mimi pernah share dengan semua kegunaan dan kelebihan menggunakan mask Id.Az Derm. Kali ni Mimi nak share pula kegunaan dan kelebihan mask dari Id.Az Derm tapi kali ni jenis clay mask tau. Bila Mimi pakai kesemua jenis clay mask yang ada ni memang bagus. Setiap satu ada fungsi masing masing. Kalau rajin dan konsisten pakai,  confirm kulit wajah cantik dan sihat dengan clay mask Id.Az Derm Dermastic.

KULIT WAJAH CANTIK DAN SIHAT DENGAN CLAY MASK ID.AZ DERM DERMASTIC



Mask yang Mimi guna ni memang berbeza dengan mask yang sedia ada. Ada empat jenis clay mask Id.Az Derm yang Mimi guna sekarang ni tau iaitu Pore Clean (kelabu),  Brightening (kuning),  Oil Control (hijau)  dan Hydrating (pink).


Setiap kandungan dan fungsi Id.Az Derm Dermastic Clay Mask adalah berbeza. Mimi akan cerita dengan details apa fungsi dan kegunaan clay mask yang Mimi gunakan ni. 

1. ID.AZ DERM DERMASTIC HYDRATING CLAY MASK (PINK)





Fungsi : mengekalkan kulit wajah sentiasa dalam keadaan hidrasi dan bertenaga. 

Kandungan : Moroccan Lava, Calamine, Buah Delima

2. ID.AZ DERM DERMASTIC OIL CONTROL CLAY MASK (GREEN)




Fungsi : mengimbangi kulit berminyak untuk agar kulit wajah tampak segar dan sihat, iaitu mengimbangi dan mengawal minyak di kawasan T Zon. 

Kandungan : Canadian Glacier Clay,  Calamine,  Avocado

3. ID.AZ DERM DERMASTIC BRIGHTENING CLAY MASK (YELLOW) 




Fungsi : kesan pencerahan pada kulit membuatkan kulit wajah rasa lebih bermaya dan cantik di mana ia memantapkan tona kulit wajah

Kandungan : Amazonian White Clay,  Calamine,  Vitamin C (Absorbyl Glucoside) 

4. ID.AZ DERM DERMASTIC PORE CLEAN CLAY MASK (GREY)




Fungsi : memberikan kesan yang menenangkan pada kulit yang sensitif ketika proses membersih, mengetatkan liang pori dan pengelupasan. 

Kandungan : Hawaiian Sea Silt Fermented Clay,  AHA/BHA, Charcoal

Dah tahu apa fungsi setiap satu clay mask dan kandungannya kan.  Mesti nak tahu pula cara nak guna kan? Cara guna keempat empat clay mask ni sama saja.  Jimat masa tau! 

Sapu pada seluruh muka dan biarkan mengeringkan selama 5 minit SAHAJA.  Kemudian cuci bersih bersih dengan air bersih. Mudahkan? Sangat mudah nak sapu dan bersihkan.

TESTIMONI SELEPAS MENGGUNAKAN CLAY MASK ID.AZ DERM DERMASTIC

Bila menggunakan atau memakai sesuatu produk mestilah ada perbezaan sebelum dan selepas menggunakan.  Mimi dah pakai keempat empat clay mask Id.Az Derm Dermastic. Sebelum pakai memang muka nampak tak segar kulit pun tak lembut sangat. Just biasa biasa saja lepas mencuci muka. Tapi lepas guna clay mask memang nampak perbezaan ketara.



Terutama sekali clay mask pore clean dan oil control. Mimi mengalami masalah liang pori terbuka dan masalah minyak di kawasan T. Selepas apply clay mask pore clean,  memang nampak kulit muka nampak fresh dan liang pori tertutup sedikit. Kalau diamalkan selalu,  confirm masalah ni dapat diatasi. Yang paling Mimi suka clay mask oil control! Kulut muka memang mudah berminyak tapi lepas guna clay mask oil control memang nampak perbezaan ketara.  Kulit muka tak kering selepas guna. Kira ia mengimbangi minyak pada kulit muka.  So,  taklah nampak muka tu berkilat sebab berminyak kan.



Clay mask hydrating dan brightening tak kurang hebatnya tapi Mimi paling suka pore clean dan oil control lah. Memang fall in love. Nak guna pun tak susah,  sapu dan biar kering 5 minit,  lepas tu basuh. Siap!   Masa clay mask tu mengering pada kulit muka memang terasa tegang tau! Tuh yang best! Hah,  dinasihatkan untuk pakai clay mask dua hingga tiga kali seminggu. Selang seli kan! 

Untuk kandungan berat setiap clay mask ini ialah 150g dan berharga RM59 setiap satu. Id.Az Derm Dermastic Clay Mask ni merupakan produk terbaru yang dilancarkan di Watsons Malaysia. Yang penting clay mask ini merupakan produk jenama Dermatologi,  sangat selamat digunakan dan sesuai untuk kulit wajah yang sensitif.



Oh ya sebelum Mimi terlupa,  kesemua Id.Az Derm boleh di dapati hanya di semua store Watsons yang terdekat tau! Jom dapatkan cepat!  Confirm tak rugi membeli. 

Post a Comment

34 Comments

  1. Talking about Clay Mask, I really love it! Clay mask really gave a smooth and soft finishing... I wanna try this also!¡

    ReplyDelete
  2. wah best nya banyak pilihan ^_^

    ReplyDelete
  3. Memang ketara perbezaannya tu kak mimi. Nampak kak mimi lebih fresh. Bolehlah cari nanti

    ReplyDelete
  4. wow! before and after huge different, must be a great clay mask, first time heard of this brand though..

    ReplyDelete
  5. wahhhhh bestnya airah memang suka nak try produk baru macam ni lepasni nak cuba la. tengok packaging dia pun cantik

    ReplyDelete
  6. Baca entry ni teringat lama dah tak ber mask2 muka ni..balik kang nak pakai mask la...jeles tgok mimi..

    ReplyDelete
  7. menariklah produk mask kali ni..kena beli ke4 mask tu kan baru lah npk kesan..bolehlah terjah watson pasni

    ReplyDelete
  8. Lama tak pakai mask sbb dah habis..nanti boleh try pula mask jenama ni..

    ReplyDelete
  9. Sng pakai cmni dri mask.. nk kena try 1 ni

    ReplyDelete
  10. kalau ikut kulit akak ni , akak kena pakai yang kalet hijau tu. Ada avacado ..Tapi semuanya nampak best..bau pun mesti sedap2 ni lagi2 yang ada delima tu..

    ReplyDelete
  11. Cantik juga packaging clay mask ni. Pilihan yang pink bole? Sebab suka warna pink. Hehe. Sesekali kena la pakai clay kan untuk merawat dan menyegarkan kulit muka. Nak kena pi cari juga la mask ni.

    ReplyDelete
  12. First time dengar brand ni, maybe lepasni boleh try survey jugak sebab clay mask kat rumah ni pun dah habis..

    ReplyDelete
  13. Kita pon suka sgt clay mask ni.. Lg2 oil control... Mmg seronok sgt pakai..bila penat2 dan berminyak muka..sapu je mask ni.. Mmg dia serap minyak kt kulit

    ReplyDelete
  14. Ayu mmg suka mask. Dalam byk produk penjagaan muka mask tu wajib kena ada kat rumah. Macam menarik produk mask ni. Bolehlah cuba nanti

    ReplyDelete
  15. It is my first time get to know about this brand, the hydrating mask is suitable for my skin type.

    ReplyDelete
  16. Wah akak minat betul dengan mask. Rupanya ada kat watsons. Akak cari kat guardian xde. Ok nt cari kat watsons

    ReplyDelete
  17. 5 Minit sahaja sangat mudah dan cepat untuk dapat kesan yang terbaik bagi kulit.. Mungkin setengah kulit lah orang laki boleh pakai ker hehehehe kita pun nak putih juga wakakakkaa..

    ReplyDelete
  18. bestnya tengok mask dia..ada macam-macam jenis..boleh cuba ni..nampak menarik semuanya..

    ReplyDelete
  19. Bestnya semua koleksi Clay Mask Id.Az Derm ni. Boleh pakai untuk bersihkan kulit wajah dalam seminggu sekali . Manjakan kulit sekali sekala x salah kan .

    ReplyDelete
  20. Sis pun suka pakai mask, bila pakai rasa kulit wajah bersih dan tegang je. La ni dah lama pulak tak pakai sebab kesibukan masa. Nanti boleh lah cuba produk ni pulak, nampak mcm menarik je

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum Mimi.... makasih yah sudah share info cantik tentang cara merawat kulit. Nanti klo Abby ke Malaysia mau cati produk ini.

    ReplyDelete
  22. Emi tak pernah try lagi yang bentuk tube macam ni. Tapi yang mask sheet jenama ni dah try, memang best gila. Rasa fresh je muka lepas pakai mask tu. nanti nak try yang dalam tube ni pulak

    ReplyDelete
  23. Wow, macam menarik clay mask ni. Ada 4 jenis pulak tu. So far tak pernah try yang jenis clay. Maybe bleh try yang ni nanti. Terik tak muka bila pakai? Tak sabar nk gi watson untuk beli dan try sendiri

    ReplyDelete
  24. I've used the sheetmask before but have no tried their clay version, will check it out.

    ReplyDelete
  25. TB pun suka pakai mask sekarang ni.. nak pulak yang jenis sejukk je bila letak kat muka.. woww.. banyak juga yang dalam entri mimie ni.. boleh la cuba .. nak try oil control dengan hydrate tu lah.. hu2

    ReplyDelete
  26. Pakai ni best tak? Saya tak pernah lagi pakai jenama ni

    ReplyDelete
  27. Wahh ada pelbagai variasi. Mesti best pakai mask hari-hari sebab setiap mask tu mesti ada fungsi dan bau tersendiri..

    ReplyDelete
  28. X pernah cuba clay mask. Nampak wajah kamu mmg soothing slps pakai ni. Nnt sy pergi Watsons beli dan cuba. Terima kasih atas info ni.

    ReplyDelete
  29. Menarik produk ni tapi harga tu agak mahal kan. Apa pun kena tau jenis kulit jd beli satu utk tgk perbezaan dan sesuai atau tak kan

    ReplyDelete
  30. wah, bestnya sapu mask kat muka...rasa segarlah lepas tu.

    ReplyDelete
  31. Onie suka clay mask ni sebab dia boleh bersihkan kulit kita secara mendalam sebab asasnya menggunakan tanah liatkan. But, i love these product because multifunction and a bit pricey also. Fyi, i had too! hehe... <3

    ReplyDelete
  32. Rawlins pun suka memain ngan mask nie. Ada macam2 kat rumah tu tapi takde lagi id.az nie. Bleh la nak try yang oil control tu.

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com