Kembali Ramping dengan Lunavie Postpartum Abdominal Binder

Ramping dengan Lunavie Postpartum Abdominal Binder | Menjadi impian setiap wanita sentiasa ingin kelihatan ramping terutamanya para wanita yang baru lepas bersalin. Sudah pastinya wanita lepas bersalin inginkan bentuk badan kembali ramping seperti asal selepas mengalami perubahan bentuk badan ketika mengandung. Pelbagai cara dan tips yang dilakukan untuk dapatkan bentuk badan yang ramping. Salah satu caranya ialah kembali ramping dengan Lunavie Postpartum Abdominal Binder.

Ramping dengan Lunavie Postpartum Abdominal Binder

Bengkung moden, Bengkung Lunavie
Lunavie Postpartum Abdominal Binder

Apa itu Lunavie Postpartum Abdominal Binder? Lunavie Postpartum Abdominal Binder merupakan bengkung moden yang direka khas untuk mengembalikan pinggang yang ramping dan perut yang kempis. Material Postpartum Abdominal Binder ini ialah 80% Polyester dan 20% Spandex tau. So, boleh bayangkan keadaannya yang boleh merenggang mengikut bentuk pinggang supaya selesa ketika memakainya.

Lunavie Postpartum Abdominal Binder ini sangat sesuai digunakan untuk mengurangkan setiap inci perut dan pinggang dengan pantas. Selain daripada itu, ia juga mampu mengurangkan bengkak dan kembung perut selepas bersalin serta menyokong otot abdomen dan membantu mengecutkan rahim kembali ke saiz asal.

Baca kegunaanya pun dah teruja kan. Mimi sendiri selepas menggunakan Lunavie Postpartum Abdominal Binder ini merasai perbezaan sebelum dan selepas menggunakannya. Untuk pengetahuan korang, anak ketiga Mimi dilahirkan secara pembedahan. Jadi, semasa berpantang memang Mimi tak pakai bengkung sebab luka pembedahan belum sembuh dan tidak berasa sesuai menggunakan bengkung ketika itu.

Bila baby dah besar, Mimi ada juga beli dan pakai bengkung moden yang dibeli di toko toko jamu tetapi tidak banyak membantu mengatasi masalah Mimi iaitu sakit di bahagian belakang selain daripada mengempiskan perut. Mimi rasa gatal dan rimas bila pakai. Bila berpeluang memakai Lunavie Postpartum Abdominal Binder, Mimi sangat berpuashati dengan hasilnya selepas pemakaian secara konsisten. Perut semakin kempis dan ia banyak membantu Mimi menyokong otot abdomen dan mengurangkan sakit di bahagian belakang kesan dari bius pembedahan.

Pandangan dari hadapan
Pandangan dari belakang

Postpartum Abdominal Binder ini bukan sahaja sesuai untuk ibu berpantang malahan juga sesuai untuk mereka yang mengimpikan perut kempis dan pinggang ramping. Buat mereka yang posturnya tidak betul seperti membongkok juga sesuai memakainya untuk perbetulkan postur. Bagi yang mempunyai masalah sakit di bahagian pinggul dan sakit belakang juga sesuai memakai Postpartum Abdominal Binder ini. Seperti Mimi sendiri, nampak perubahan ketara kerana tidak lagi mengalami sakit pinggang dan bahagian belakang sejak memakai Postpartum Abdominal Binder.

Ia sesuai digunakan oleh wanita dan juga lelaki. Postpartum Abdominal Binder ini berharga RM69.00 dan boleh di dapati dengan 4 saiz iaitu :

M : pinggang (inci) 26-32
L : pinggang (inci) 28-36
XL : pinggang (inci) 30-38
XXL : pinggang (inci) 32-41

Lunavie Postpartum Abdominal Binder saiz L

Cara untuk membasuhnya pula mudah sahaja. Hanya basuh dengan basuhan tangan ke dalam rendaman air yang mempunyai detergan yang tidak terlalu banyak. Elakkan daripda menggosok dengan kuat dan jangan perah selepas cucian. Bilas dengan bersih dan sidai. Tidak sesuai untuk cucian mesin atau dry clean.

Untuk sebarang maklumat memgenai Lunavie Postpartum Abdominal Binder ini boleh klik sini [https://www.lunavie.com/maternity-essentials/postpartum-adominal-binder]

Facebook : @mylunavie
Instagram : @lunavie_com
Email : info@lunavie.com

Post a Comment

6 Comments

  1. Bagus juga utk mama yg byk spare tyre ni

    ReplyDelete
  2. perghh nih bahikk nih. uyul pun naak kurus. memang kena beli nih.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat pagi mimi

    Salam pagi khamis. Nama dah canggih

    Rasanya fungsi sama saja dengan bengkung kan

    Pakai untuk bagi shape badan tu lawa semula

    ReplyDelete
  4. Alaaa...Lunavie x bagi akak bengkung pun..tak aci...

    ReplyDelete
  5. Hihi....bagus bengkung ni...tapi tu lah...dah macam macam beli benglung..semangatnya sat jer...adoiiii

    ReplyDelete
  6. Wanita2 zaman sekarang nak pantang mudah sangat..barang ready made semua dah ada mcm ni..tapi ada gak yang tak pantang betul2..huhu..eh!tetiba emo plak..hehe..

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com