TOKIO MARINE MEMENANGI ANUGERAH KEPIMPINAN ICON JENAMA BRANDLAUREATE 2018

Tokio Marine membuktikan kehebatannya untuk menjadi peneraju dalam industri dengan memenangi Anugerah Kepimpinan Industri ICON Jenama BrandLaureate 2018 di bawah kategori 'Penyelesaian Insuran'.

Majlis anugerah yang berlangsung di Hotel Masjetik pada 26 November 2018, turut dikenali sebagai acara berprestij yang memberi pengiktifaran kepada jenama yang telah memenuhi standard kecemerlangan dengan menerajui inovasi trend, produk dan perkhidmatan.



Dengan tema tahun ini, ‘Capitalise Your Leadership to Crystallize your Brand’(Memperkukuh Kepimpinan untuk Mencipta Jenama Anda), anugerah ini mengiktiraf kemampuan Tokio Marine untuk terus mengikuti teknologi yang sentiasa berubah dengan memodenkan perkhidmatan mereka.


Peneraju dalam Pendigitalan Insurans





Tokio Marine telah mengambil langkah berani dalam pendigitalan beberapa perkhidmatan mereka. Tokio Marine Life adalah syarikat insurans hayat pertama yang menawarkan kemudahan pemeriksaan wang yang tidak dituntut dan antara yang pertama memberikan penyerahan tuntutan dalam talian melalui laman web mereka. Perjalanan transformasi digital Tokio Marine Life bukan sahaja mewujudkan pengalaman pelanggan yang lebih baik tetapi juga meningkatkan produktiviti anggota agen. T-Marine Pro, aplikasi perniagaan telah diwujudkan bagi memastikan penyerahan jualan yang lebih cepat dan mudah oleh ahli agensi.

Membuktikan kedudukannya sebagai peneraju industri, Tokio Marine Life merupakan syarikat insurans hayat untuk menaja jamin insurans hayat internet pertama di Malaysia. Dengan memanfaatkan kuasa teknologi, Tokio Marine terus membangunkan pelan insurans hayat yang mampu dimiliki melalui inovasi digital akhir-ke-akhir.
 



Tokio Marine Life juga memperkenalkan insurans hayat yang mampu dimiliki bagi kumpulan B40 di bawah inisiatif  "Perlindungan Tenang" oleh Bank Negara Malaysia. TokioMarine-StarterPack boleh dibeli dengan mudah melalui laman web dengan hanya RM6 sebulan *, tanpa memerlukan penajajaminan perubatan. Ini adalah usaha berterusan bagi syarikat untuk meningkatkan perlindungan insurans bagi seluruh rakyat Malaysia.

Pada tahun depan, Tokio Marine Life juga akan melancarkan aplikasi mudah alih yang dikenali sebagai “OneTokio” yang membenarkan pemegang polisi untuk mengakses maklumat lebih terperinci terhadap polisi dan kemudahan kemasukan ke hospital.
Pelanggan juga boleh menikmati faedah melalui program kesetiaan yang dikaitkan dengan rakan kongsi perniagaannya.

Inisiatif-inisiatif ini adalah sebahagian daripada komitmen Tokio Marine dalam memberi kesan positif terhadap seluruh masyarakat dan menyumbang kepada pertumbuhan industri insurans hayat yang berterusan.


Mengenai Tokio Marine Life Insurance Malaysia Bhd
Tokio Marine Life Insurance Malaysia Bhd (“Tokio Marine Life”) mempunyai kehadiran selama 70 tahun di Malaysia dan mempunyai kekuatan kewangan dengan jumlah aset sebanyak RM8.48 bilion **. Hari ini, Tokio Marine Life adalah ahli Tokio Marine Group di Jepun dengan lebih daripada 36,900 pekerja, 46,000 ejen dan beroperasi di 483 bandar di 38 negara di seluruh dunia. Syarikat utama Tokio Marine Group, Tokio Marine & Nichido Fire mempunyai kekuatan kewangan yang bernilai lebih daripada USD208 bilion dan mempunyai penarafan kredit A+ oleh Standard & Poor's Aa3 oleh Moody's dan A++ (Stable) oleh A.M. Best.


*Tertakluk kepada terma dan syarat
** Sehingga 31 Disember 2017
Setakat 18 April 2018

Post a Comment

7 Comments

  1. Wahhh... Tahniah buat Tokio Marine..

    ReplyDelete
  2. Tokio Marine ni dah lama bertapak kat Malaysia kan...

    ReplyDelete
  3. Tokio Marine Life? 1st time dengar ni.. tapi macam banyak manfaat je

    ReplyDelete
  4. Client kami ms rhb ni.. Cus ser depa pn terbaik

    ReplyDelete
  5. Tahniah Tokio Marine atas anugerah yang diterima. No wonder ramai yang kata tokio marine ni antara syarikat insuran yang terbaik. Servise pun bagus.

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com