Persiapan Hari Raya | Skincare Moisturizer Terbaik yang Patut Ada untuk Kekal Cantik Berseri di Pagi Hari Raya


Hai semua! Tidak lama umat Islam, tidak kira bangsa akan menyambut ketibaan bulan Ramadhan. Berpuasa selama sebulan menahan diri dari lapar dan dahaga. Bila dah nak masuk Ramadhan sebagai seorang perempuan, otak dah mula bekerja memikir apa yang perlu dibuat sebelum Hari Raya tiba. Bila fikir, banyak juga persiapan yang Mimi kena buat tapi masih lagi terkawal dan tiak membazir. Keadaan sekarang ni kena bijak berbelanja.

Sekarang ni pun Mimi dah mula buat senarai barang keperluan yang perlu dan tak perlu Mimi beli. Tak nak membazir nanti kan. Selalunya benda wajib Mimi akan sediakan sebelum Hari Raya ialah kasut, baju, mekap dan skincare. Wajib beli ya. Nak nampak cantik pagi Raya kenalah melabur duit sikit kan?


Selalunya Mimi akan beli kasut di shopping mall. Baju pula Mimi beli online saja. Untuk mekap dan skincare pula ada yang Mimi beli secara online ada yang yang beli terus di mall. Baru-baru ni Mimi sempat juga keluar shopping kasut untuk raya. Pening juga mencari kasut yang sesuai. Yelah beli bukan nak pakai sekali saja kan. Nak beli tu kena juga pastikan tahan lama dan boleh pakai berulang kali. Umur dah meningkat ni high heel bukan jadi pilihan utama Mimi tetapi kasut jenis flat. Selesa dan ringan saja nak pakai.


Baju raya nanti Mimi prefer beli online saja sebab banyak pilihan dan harga yang kita boleh buat perbandingan nanti. Tema dah ada Cuma tak boleh reveal sangat nanti tak surprise lah kan. Untuk mekap pula Mimi cuma akan beli stok mekap yang tiada. Yang masih ada dan banyak Mimi takkan beli. Sekarang ni pun Mimi dah mula tapis dan buat clearance mekap di rumah, mudah nak tengok apa yang patut dibelikan.


Macam tu juga dengan skincare. Skincare Mimi banyak kena topup dan beli. Cleanser, serum, moisturizer dan sunscreen. Kasut dah ada, baju ada, mekap ada, skincare? Wajiblah kena ada. Bab skincare ramai yang kurang bagi penekanan sebab rasa benda tu tak penting. Tapi bagi Mimi skincare sangat penting sebab apa? Pagi Raya kita esti lah nak nampak cantik dan berseri sepanjang hari kan. Nak bergambar cantik cantik dengan keluarga. Takkan dah pakai baju cantik cantik tapi muka pula tak berseri. Selalunya nak pastikan mekap Mimi on point dan kekal cantik sepanjang masa Mimi akan titik beratkan bab skincare dan kan cari skincare terbaik untuk kulit muka.


Sebelum mekap Mimi akan pastikan prep muka dengan skincare ikut cara yang betul. Macam Mimi sejenis kulit muka berminyak. Jadi, Mimi kena cari skincare yang sesuai dengan jenis kulit Mimi. Untuk cleanser, serum dan toner memang taka da masalah untuk Mimi cari sebab dah jumpa produk terbaik untuk kulit Mimi tapi bab moisturizer Mimi akan cari yang betul-betul sesuai dengan jenis kulit muka Mimi dan selalunya Mimi kan beli online di satu website yang memang menjual skincare yang sangat berkualiti dan bagus untuk semua jenis kulit.




Selalu Mimi akan cari moisturizer water based terbaik yang memang sangat sesuai untuk orang yang mempunyai kulit jenis berminyak. Setiap tahun Mimi wajib menggunakan moisturizer untuk kulit berminyak iaitu moisturizer terbaik yang Mimi guna setakat ini iaitu Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature. Bab harga Mimi tak kisah sangat sebab Mimi lebih pentingkan kualiti dan kesannya pada kulit muka selepas menggunakannya. Yang penting selaat dan diyakini untuk digunakan.


Mimi dan kongsi dengan korang tips dan mekap kekal cantik dan berseri sepanjang hari. Korang kena pastikan muka korang bersih dan prep dengan betul Cara prep muka salah habislah mekap takkan kekal lama. Selalunya Mimi akan guna pelembap muka, primer dan setting spray untuk lock mekap. Tapi sekarang Mimi dah tak guna primer sebab Mimi ada moisturizer yang juga bertindak sebagai primer. Dah banyak jenis pelembap muka Mimi guna tapi setakat hari ini pelembap muka atau krim siang terbaik yang Mimi guna ialah Aqua Whitening Cream.



Krim siang terbaik ni bukan saja boleh bertindak sebagai pelembap dan primer malahan ia juga bertindak sebagai krim malam terbaik untuk korang. Senang cakap krim ni jenis multifunction lah. Selain dari berasaskan air, moisturizer water based ini juga sangat mudah digunakan tau. Ia langsung tidak meninggalkan kesan berminyak atau melekit pada kulit muka dan jenis mositurizer yang sangat sesuai untuk kulit berminyak!


Bila sapu pada kulit muka tu, orang akan perasan titisan air pada muka korang dan ia akan cepat meresap ke dalam kulit. Apa Mimi cakap ni betul tau korang. Sekali guna pasti korang akan jatuh hati berkali kali dengan moisturizer terbaik di antara moisturizer yang ada. Bila dah guna Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature ni confirm korang takkan cari yang lain. Bila dah guna, memang puas hati sebab mekap automatik akan kekal lama pada kulit muka korang tau.



Tangan bersih tanpa sebarang losyen atau krim





Aqua Whitening Cream pada tangan



Sapu rata Aqua Whitening Cream




Ada titisan air pada permukaan tangan selepas sapu dengan moisturizer Aqua Whitening Cream



Tada!! Kulit wajah Mimi selepas mekap. Nampak smooth dan segar je mekap yang Mimi pakai walaupun simple.


Mekap Mimi ni memang kekal lama tau korang. Dari pagi sehingga petang memang macam tu sajalah mekap. Sebab itulah Mimi in love sangat dengan krim siang terbaik dari Hansaegee Nature ni.


Untuk moisturizer ni, Mimi gunakan dua kali sehari sebagai krim siang dan krim malam. Sebelum tidur Mimi akan pastkan pakai krim malam terbaik ni yang dah buat Mimi jatuh cinta berkali-kali. Bila pakai sebelum tidur, bila bangun pagi nanti kulit muka akan rasa lembut dan lembab saja tau.


Sebab apa Mimi kata pelembap muka ni merupakan moisturizer terbaik? Sebab fungsinya yang pelbagai tau korang. Selain melembapkan kulit muka ia juga mengurangkan pengeluaran sebum yang berlebihan pada kulit muka. Selain itu, ia membantu mencerahkan kulit muka secara alami dan kulit muka akan jadi lembut dan sihat. Ia juga boleh membuatkan kulit muka kelihatan segar sepanjang hari selain daripada buat mekap korang tahan lama dan tak bercapuk. Salah satu skincare yang atut ada dalam senarai skincare korang ialah Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature.


Kelebihan Aqua Whitening Cream


  • Mengawal kulit berminyak – Moisturizer Bagus Untuk Kulit Berminyak


Aqua Whitening Cream merupakan moisturizer untuk kulit berminyak mengandungi bahan seperti Niacinamide di mana dapat membantu mengawal jumlah minyak yang dihasilkan oleh kelenjar sebum dan mencegah daripada pengeluaran yang berlebihan. Krim muka untuk kulit berminyak ini tidak melekit, tidak berminyak dan berasaskan air. 



  • Moisturizer Non Comedogenic – Pelembap muka yang tidak menyumbat liang pori


Pelembap muka terbaik ini juga bertindak sebagai krim malam terbaik di mana ia membantu mengawal pori terbuka dan mengelakkan daripada pori tersumbat. Apabila menggunakan krim muka ini dan disapu rata pada kulit muka ia akan bertukar menjadi titisan air dan sangat cepat menyerap ke dalam kulit tanpa menyumbatkan kulit muka. Salah satu bahan yang digunakan di dalam pelembap muka ini ialah Camellia Japonica Seed Oil juga dikenali sebagai Tsubaki Oil. Minyak ini mengandungi vitamin yang merangsang pengeluaran kolagen dan membantu mengatasi garis halus dan kedutan. Bahan yang digunakan tidak menyumbatkan liang pori yang akan menyebabkan timbulnya masalah kulit yang lain. Ia juga mencegah dan mengelakkan air pada kulit berkurangkan dan memastikan kuit sentiasa lembap.



Bila Hari Raya nanti korang boleh gunakan moisturizer water based ni untuk pastikan mekap korang tahan lama sepanjang hari. Sudah beberapa tahun Mimi gunakan moisturizer ini setiap kali menjelang hari Raya. Dari pagi asmpai ke petang mestilah kita nak mekap kita on point dan nampak cantik dan kekal sepanjang masa. Nak nak bila muka berpeluh confirm mekap bercapuk. Pelembap muka ini bukan saja buatkan mekap korang nampak cantik dan berseri tapi sekaligus moisturizer ini lock mekap di muka korang supaya nampak cantik dan tahan lama.


Mimi bukan sahaja jadikan pelembap ni untuk melembapkan kulit muka semata tetapi Mimi jadikan ia sebagai primer. Selepas pakai toner, Mimi akan sapu Aqua Whitening Cream ni pada kulit wajah dan biarkan meresap ke dalam kulit. Bila sapu krim siang terbaik ini, kulit wajah memang rasa sejuk dan segar saja tau. Nak apply mekap pada muka pun jadi smooth saja. Belum pernah lagi Mimi jumpa moisturizer yang buatkan wajah kita keal cantik dan segar sepanjang hari tau. Hari Raya tahun lepas mekap Mimi memang tahan lama dari pagi sampai petang. Bayangkan pagi Mimi beraya dia Port Dickson dan petangnya beraya di Lumut. Walaupun berpeluh sebab panas tapi mekap tetap maintain.



Gambar Raya Mimi tahun lepas. Nampak tak mekap still on point dan kekal tahan walaupun masa ini matahari dah naik tegak atas kepala. Tetap juga mekap kekal dan tak bercapuk. Makin berpeluh makin glowing ya kulit wajah Mimi.


Kalau korang nak mekap cantik dan tahan lama serta segar sepanjang hari cubalah guna Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature. Pasti korang juga akan fall in love sama seperti Mimi.



Kat mana nak dapatkan Aqua Whitening Cream ni? Korang boleh beli dan dapat maklumat lanjut seperti di bawah.


Website : www.hansaegee.com/shop


IG page :

https://www.instagram.com/hansaegeenature


FB page :

https://www.facebook.com/HansaegeeNature


Youtube page :

https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia



Post a Comment

0 Comments