Moisturizer Untuk Kulit Berminyak Yang Anda Patut Tahu | 6 Ciri-Ciri Moisturizer/Pelembap Muka Terbaik Hansaegee Nature

Hi korang. Sekarang ni cuaca memang tak menentu kan? Sekejap hujan sekejap panas. Kalau ada antara korang yang jenis kulit berminyak mesti akan risau macam Mimi. Sejenis kulit berminyak memang akan rasa insecure apabila cuaca panas. Absorbent paper memang akan sentiasa ada dalam beg. Lagi stress, bila kulit berminyak tidak boleh guna skincare sebarangan ya. Contoh kalau guna moisturizer / pelembap muka kena cari yang berasaskan air, kalau salah pilih dan guna moisturizer kulit muka akan bertambah berminyak. Bila make up, memang make up akan bercapuk di muka dan tidak sekata. Jadi, sebelum membeli sesuatu moisturizer tu, Mimi akan cari dan pilih moisturizer untuk kulit berminyak dan moisturizer water based. Lebih-lebih lagi Mimi suka briskwalk waktu petang, kena guna moisturizer / pelembap muka yang bersesuaian dengan kulit Mimi iaitu moisturizer water based untuk mengelakkan kulit berminyak.

Walaupun, kulit muka Mimi jenis berminyak adakalanya kulit muka Mimi akan mengelupas kerana terdedah terlalu lama pada cahaya matahari dan kurang minum air masak. Jadi, untuk mengelakkan perkara ini berlaku Mimi perlu menggunakan moisturizer yang bagus untuk merawat masalah kulit berminyak dan kulit mengelupas.


Oleh itu, salah satu cara merawat kulit berminyak ialah menggunakan moisturizer yang bagus untuk kulit muka yang berminyak ialah dengan mencari dan memilih moisturizer terbaik bagi mengekalkan kelembapan serta dapat mengawal pengeluaran sebum yang berlebihan yang menjadi punca pori terbuka. Banyak faktor yang menjadi punca kulit berminyak. Antaranya ialah :


  1. pemakanan - pengambilan lemak trans, karbohidrat, gula dan makanan tenusu yang diproses dalam jumlah yang berlebihan.

  2. kosmetik - penggunaan kosmetik yang tidak sesuai dengan kulit muka

  3. genetik - ada sebahagian daripada kita yang dilahirkan dengan kulit muka berminyak

  4. hormon - ketidakseimbangan hormon juga boleh menyebabkan kulit muka berminyak

  5. tekanan - bukanlah punca utama tetapi ia mengakibatkan ketidakseimbangan hormon sekaligus menyebabkan kulit muka berminyak.

  6. cuaca - sesetengah daripada kita bekerja di kawasan yang terdedah dengan cuaca yang panas dan terbuka. Ia juga mampu membuatkan kulit muka berminyak.


Bagi yang mengalami kulit berminyak sudah tentu akan mencari moisturizer apa yang bagus untuk mengatasi masalah kulit muka berminyak. Mimi sendiri dah banyak produk Mimi cari dan guna untuk mengatasi masalah yang dialami. Pernah juga rasa down sebab susah nak jumpa moisturizer untuk kulit berminyak terbaik untuk masalah yang dihadapi tapi akhirnya Mimi jumpa juga skincare untuk kulit berminyak iaitu Aqua Whitening Cream produk krim muka daripada Hansaegee Nature.




Aqua Whitening Cream merupakan skincare untuk kulit berminyak di mana ia sangat sesuai dijadikan sebagai krim siang dan juga krim malam terbaik. Teksturnya lembut, licin, ringan dan sangat mudah digunakan dan paling bagusnya Aqua Whitening Cream langsung tidak meninggalkan kesan melekit dan berminyak pada kulit muka. Bila apply pada kulit muka, akan keluar titisan titisan air pada permukaan kulit muka dan kulit muka akan terasa segar dan lembap.






  1. Permukaan kulit bersih dan bebas daripada sebarang produk







  1. Aqua Whitening Cream pada permukaan kulit




  1. Aqua Whitening Cream disapu rata sehingga meresap ke dalam kulit




  1. Terdapat titisan titisan air pada permukaan kulit


Kalau orang tanya Mimi moisturizer apa yang bagus, Mimi akan syorkan mereka krim muka terbaik iaitu Aqua Whitening Cream. Sehingga kini, menggunakan produk dari Hansaegee Nature ini merupakan solusi terbaik cara merawat kulit berminyak dan penggunaan yang berterusan dan konsisten akan mengurangkan serta membantu kulit muka dari masalah pori terbuka.


Pasti semua orang nak tahu apakah kelebihan yang ada pada Aqua Whitening Cream ini sehingga ia menjadi pilihan untuk merawat dan mengatasi masalah kulit muka berminyak. Ini merupakan 6 kelebihan moisturizer Aqua Whitening Cream untuk mengatasi masalah kulit berminyak.






  1. Mengawal kulit berminyak

  2. Moisturizing and Hidrating

  3. Non Comedogenic

  4. Brightening

  5. No Harmful Ingredients

  6. Make Up tahan lama


  • Mengawal kulit berminyak – Moisturizer Bagus Untuk Kulit Berminyak

Aqua Whitening Cream merupakan moisturizer untuk kulit berminyak mengandungi bahan seperti Niacinamide di mana dapat membantu mengawal jumlah minyak yang dihasilkan oleh kelenjar sebum dan mencegah daripada pengeluaran yang berlebihan. Krim muka untuk kulit berminyak ini tidak melekit, tidak berminyak dan berasaskan air. Jadi, buat korang yang mempunyai kulit berminyak dan tercari-cari cara merawat kulit berminyak bolehlah guna Aqua Whitening Cream.





  • Moisturizing and Hidrating – Moisturizer Water Based

Krim siang terbaik ini juga mampu melembapkan dan menghidrasi kulit muka sepanjang hari. Ia membantu mengelakkan kulit muka daripada menjadi kering dan mengelupas. Moisturizer Water Based ini juga mngandungi glicerin di mana bertindak sebagai agen pelembap yang sangat efektif di mana ia memberi perlindungan kepada kulit muka daripada kekeringan sepanjang hari. Sejak menggunakan moisturizer terbaik ini kulit muka memang sentiasa nampak glowing dan tidak kering.


  • Moisturizer Non Comedogenic – Pelembap muka yang tidak menyumbat liang pori

Pelembap muka terbaik ini juga bertindak sebagai krim malam terbaik di mana ia membantu mengawal pori terbuka dan mengelakkan daripada pori tersumbat. Apabila menggunakan krim muka ini dan disapu rata pada kulit muka ia akan bertukar menjadi titisan air dan sangat cepat menyerap ke dalam kulit tanpa menyumbatkan kulit muka. Salah satu bahan yang digunakan di dalam pelembap muka ini ialah Camellia Japonica Seed Oil juga dikenali sebagai Tsubaki Oil. Minyak ini mengandungi vitamin yang merangsang pengeluaran kolagen dan membantu mengatasi garis halus dan kedutan. Bahan yang digunakan tidak menyumbatkan liang pori yang akan menyebabkan timbulnya masalah kulit yang lain. Ia juga mencegah dan mengelakkan air pada kulit berkurangkan dan memastikan kuit sentiasa lembap.


  • Brightening – Krim muka terbaik mencerahkan kulit wajah

Penggunaan moisturizer water based yang berterusan dan konsisten menghasilkan kulit muka sihat berseri dan glowing serta tidak kelihatan kusam. Selain itu, kulit muka juga akan kelihatan cerah berseri semulajadi jika menggunakannya secara konsisten kerana Niacinamide yang terdapat di dalam moisturizer ini membantu mencerahkan kulit muka dan mencerahkan tompok gelap, tona kulit muka menjadi cerah dan lebih sekata. Selain daripada mencerahkan kulit muka ia juga membantu mengecilkan atau mengecutkan pori yang besar.






  • No Harmful Ingredients – Mengandungi bahan yang selamat dan bebas bahan terlarang

Produk Aqua Whitening Cream tidak mengandungi bahan terlarang yang boleh merosakkan skin barrier, iritasi pada kulit muka atau kemerahan serta menyebabkan kulit muka mengelupas dan bertompok. Krim muka terbaik ini tidak mengandungi alcohol, sulfat dan paraben. Kandungan bahan yang digunakan di dalam moisturizer ini membantu merawat kulit muka yang telah rosak di mana ia membaiki dan membina semula sel-sel kulit dan juga melindungi kulit muka dari kerosakan akibat sinar UV. Pelembap muka ini juga mengandungi Cornus Officinalis Fruit Extract yang membantu mengurangkan melanin yang mengakibatkan timbul jeragat pada kulit muka.


  • Make Up tahan lama – Sebagai primer mekap terbaik

Selain bertindak sebagai krim siang terbaik, Aqua Whitening Cream juga bertindak sebagai primer. Selepas menggunakan serum apply Aqua Whitening Cream dan sunscreen. Kemudian boleh terus foundation pada kulit muka. Nak dapatkan cara make up tahan lama mudah saja. Hanya gunakan Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature. Bukan saja bertindak sebagai pelembap malahan ia bertindak juga sebagai primer. 


Hasilnya pasti tidak mengecewakan kerana Mimi sendiri menggunakan krim siang terbaik ni sebagai pelembap dan primer sebelum apply mekap. Hasilnya memang sangat memuaskan hati kerana mekap kekal lama pada kulit muka disampng ia buat kulit muka kelihatan glowing dan cantik.




Tips Untuk Dapatkan Make Up Tahan Lama


Pasti korang semua nak tahu cara make up tahan lama pada kulit muka. Cara yang paling mudah untuk pastikan make up tahan lama pada kulit muka ialah dengan menggunakan Aqua Whitening Cream di mana ia memberikan kelembapan pada kulit muka di mana ia mengurangkan kulit muka  berminyak kerana fungsinya yang mampu mengawal pengeluaran minyak secara berlebihan dan menguatkan penghalang semulajadi kulit. Selain itu, ia mampu membuat mekap lebih tahan lama seharian dan yang paling penting mekap langsung tidak bercapuk. Kali pertama pakai krim muka terbaik ini juga akan memberikan hasil mekap yang cantik dan color yang pigmented.


Yang paling penting kena pastikan prep kulit muka dengan produk yang betul dan sesuai sebelum make up untuk memastikan make up tidak bercapuk dan tahan lama.


Pastikan prep muka dengan cara yang betul. Langkah pertama sebelum make up, prep muka dengan toner. Kemudian pakai serum, pelembap dan sunscreen. Seterusnya pakai primer. Ini cara Mimi sebelum nak make up dan cara ini memang make up tahan lama. Selalunya, part primer Mimi akan skip sebab bila dah gunakan Aqua Whitening Cream, ia bukan saja bertindak sebagai pelembap muka malahan juga bertindak sebagai primer. So, jimat masa dan produk. Guna saja produk yanyang ada multifunction memang sangat membantu.




Waktu malam sebelum tidur, Mimi tak akan lupa pakai Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature sebab ia juga bertindak sebagai krim malam terbaik untuk kulit muka. Bila bangun tidur keesokan harinya, kulit muka rasa segar, lembap dan tidak berminyak. Bila bangun pagi memang kulit akan rasa lembut, lembap dan halus saja macam kulit bayi. Ini kerana pelembap berasaskan air ini mampu mengawal pengeluaran sebum secara berlebihan yang menyebabkan kulit muka berminyak.


Nak Dapatkan Aqua Whitening Cream Krim Muka Terbaik Untuk Kulit Berminyak?


Memandangkan terlalu banyak faktor yang menjadi punca kulit berminyak, jadi tidak salah untuk kita labur sedikit duit untuk mendapatkan produk yang bagus dan terbaik kesannya terhadap kulit muka. Siapa saja yang suka menghadapi masalah kulit berminnyak dan mempunyai pori besar, betul tak?


Jadi, bila dah jumpa dengan produk terbaik untuk mengatasi kulit berminyak seperti Aqua Whitening Cream, untuk apa tunggu lagi. Grab dan gunakan. Berbaloi sangat menggunakan produk Hansaegee Nature iaitu Aqua Whiteing Cream sebagai salah satu skincare korang.



Untuk makluman lanjut mengenai Aqua Whitening Cream, boleh layari :


Website : www.hansaegee.com/shop


IG page :

https://www.instagram.com/hansaegeenature


FB page :

https://www.facebook.com/HansaegeeNature


Youtube page :

https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia















Post a Comment

0 Comments