Isi Masa Lapang Main Game Online Free di Solitaire.org

Isi Masa Lapang Main Game Online Free di Solitaire.org | Hi korang.... Apa aktiviti korang cuti di hujung minggu ni? Mimi macam biasalah tak ke mana-mana pun. Waktu cuti hujung minggu ni lah waktu Mimi nak rehat selepas penat bekerja kan. Mimi akan release tension dengan main game. 

Dulu kalau nak main game, Mimi sanggup download game di handphone atau laptop. Sampai penuh memori kat handphone dan laptop. Sekarang ni tak perlu dah nak download game sebab Mimi dah jumpa platform yang boleh main pelbagai jenis game secara online. Yang penting ada line internet. Sekarang ni Mimi main game di Solitaire.org


Selalunya Mimi suka main game jenis adventure, puzzle, match dan hidden object. Game jenis macam ni memang Mimi akan hadap berjam jam sebab sangat mencabar minda okay. Kalau bosan hadap game yang sama Mimi akan main game solitaire. Teringat masa sekolah dulu kalau main game mesti main game card solitaire yang sedia ada di komputer untuk isi masa lapang. Main game card solitaire ni memang menguji minda. bukan sahaja menguji minda tapi mengajar kita menjadi manusia yang sabar apabila nak selesaikan sesuatu masalah. Betul tak?

Dekat sini banyak jenis game yang boleh korang main secara online. Antara jenis game yang ada di Solitaire.org ni ialah :

Card Games

Mahjong Solitaire Tile Games

Hidden Object Games

Match 3 Games

Logic Puzzle Games

Word Games

Other Fun Arcade Games


1. Card Games


Ada 18 jenis games dalam Card Game yang boleh dicuba. Mimi nak cuba main salah satu game yang ada iaitu Hearts. Mula mula tak berapa faham main Hearts ni, lama lama baru faham. Dulu main game card solitaire classic saja sekarang ni banyak jenis. Memang ambil masa nak faham tapi lama lama dah semakin faham rasa seronok pula.

2. Mahjong Solitaire Tile Game


Mungkin ada antara korang yang suka main game Mhajong ni. Macam ni main cuba main sekejap saja lepas tu tukar main game lain. Sebab sejenis yang belajar main game mahjong ni memang tak pandai. Cuba banyak kali tak pernah nak score walaupun dah baca instructions. Sebenarnya kurang minat game jenis macam ni sebab tu tidak berapa nak feel. Tapi game ni okay je kalau nak main isi masa lapang korang yang kebosanan tu.

3. Hidden Object Games



Hah game jenis ni memang kena dengan jiwa seorang Mimi. Game hidden ni memang memerlukan fokus dan menguji minda. Kena fokus betul betul bila mencari barang tersembunyi ni. Game ni selalu memang akan skor punya.

4. Match 3 Games



Match 3 Games juga Mimi suka main. Game yang Mimi suka main sudah tentulah Zuma Ball. Ingat lagi dulu Mimi sanggup download game Zuma ni. Pantang ada masa terlapang memang akan main Zuma Ball. Tak puas main di laptop sambung pula main di handphone. Jadi leka main Zuma Ball ni.

5. Logic Puzzle Games



Kalau main games jenis puzzle Mimi akan pilih Sudoku. Main sudoku ni memang mencabar minda dan menguji kebijaksanaan kita untuk menyusun angka supaya jumlah yang dikehendaki disetiap baris betul. Bukan Mimi saja suka main game ni anak Mimi yang sulung pun suka main game Sudoku ni tau.

6. Word Games



Ada 3 jenis game dalam Word Game ni iaitu Daily Crossword, Daily Search Word dan Letter Scramble. Ketiga-tiga jenis game ni memang kegemaran Mimi. Bukan sahaja menguji minda tapi game ni juga memerlukan kita menjadi lebih kreatif mencari perkataan yang diinginkan.


Banyak lagi jenis game yang boleh korang main di Solitaire.org ni. Macam yang Mimi beritahu sebelum ni korang tak perlu susah payah download game di handphone atau laptop korang. Korang cari saja Solitaire.org dan korang main pelbagai jenis game secara online. Yang penting kena ada internet tak ada internet tak dapatlah korang nak cuba main game yang ada di sini.

Isi Masa Lapang Main Game Online Free

Bagi Mimi main game di Solitaire.org ni tidak mengganggu tugas harian Mimi sebagai pekerja tetap dan surirumah. Hujung minggu memang Mimi isi masa lapang game online free di Solitaire.org ni. Main game online ni mengaj untuk lebih sabar, menguji kecekapan dan membuatkan kita fokus. Ia bagus untuk perkembangan otak juga.

Main game ni sebenarnya membantu untuk kita release tension juga. Yelah penat seharian bekerja memerah otak dan keringat membuat kerja sesekali kita perlu release tension juga. Cara Mimi nak release tension selain daripada mendengar lagu kegemaran, Mimi akan main game. Tu saja cara nak release tension.

Walau bagaimanapun, nak bermain game ni kita kena pandai mencari masa yang sesuai lah kan. Kalau waktu bekerja boleh saja main ketika waktu rehat. Kalau main waktu bekerja sangatlah tidak sesuai. Tak pun main ketika waktu habis bekerja atau ketika cuti hujung minggu.

Kalaua korang nak cuba main game online ni boleh;ah terjah Solitaire.Org ni Banyak pilihan game online yang ada untuk korang main. Rugi tak cuba main game online ni. Free saja tau korang. Tak perlu risau kena bayar pun. Yang paling best tak perlu download.

Post a Comment

3 Comments

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com