Joymix Yoghurt Yuja Meningkatkan Imuniti Tubuh Badan Kanak Kanak dan Dewasa

Joymix Yoghurt Yuja Meningkatkan Imuniti Tubuh Badan Kanak Kanak dan Dewasa

Joymix Yoghurt Yuja Meningkatkan Imuniti Tubuh Badan Kanak Kanak dan Dewasa | Selain mengamalkan kebersihan kendiri kita juga perlu mengambil makanan yang mengandungi Vitamin C untuk memperkuatkan sistem imuniti badan. Imuniti adalah sistem pertahanan dan kekebalan tubuh badan yang menjaga seluruh sistem badan kita daripada serangan penyakit, patogen, racun dan sebagainya. Ia bertindak sebagai tentera yang menjaga tubuh badan supaya kekal sihat dan imunisasi sistem badan berada di tahap yang optimum.



Tahukah korang semua, COVID19 tanpa bergejala merangkungi 89% daripada Jumlah Pesakit COVID19 di Malaysia. Rujuk sini https://www.thestar.com.my/news/nation/2020/12/28/about-89-of-covid-19-patients-in-m039sia-asymptomatic-show-mild-symptoms-hospital-beds-still-available-says-dr-noor-hisham


Kenapa begitu ramai tanpa bergejala? Ini kerana imuniti badan dapat memerangi virus COVID19. Tetapi apabila buat PCR TEST, pegawai kesihatan hanya dapat mengesani DNA virus COVID19 yang telah mati. Oleh kerana tidak dapat pasti sama ada virus itu ada dalam badan, hidup atau mati, pesakit itu diasingkan. Tengoklah, dalam 2 minggu ada sakit atau tidak. Kebanyakan masih boleh jalan aktiviti biasa.

 

Oleh sebab itu, imuniti badan sangat penting dalam masa krisis COVID19. Joymix Yoghurt Yuja sememangnya dihasilkan untuk meningkatkan imuniti badan melalui usus (yang merangkumi 70% immuniti sel badan), limpa dan darah. Secara ringkasnya, ia boleh memberi perlindungan secara 3 lapis. Joymix Yoghurt Yuja itu juga penting dalam mengaktifkan sel imuniti yang dormant akibat gaya hidup yang buruk seperti kurang bersenam, makan makanan yang manis dan kurang berkhasiat. Sel dormant diibaratkan sel yang malas. Kandungan Joymix Yoghurt Yuja mengandungi Yeast Beta Glucan yang sememangnya terkenal untuk mengaktifkan sel imuniti supaya rajin berkerja untuk memerangi virus atau bakteria yang bahaya atau tidak dikenali. 



Sebanyak 85% Yeast Beta Glucan digunakan , konsentrasi lebih tinggi dari Tiger Mushroom sekitar 15-25% dan juga Beta glucan.

Oleh yang demikian, imuniti sangat penting untuk kita memerangi penularan wabak Covid-19. Sebagai ibu, sudah tentu Mimi ingin pastikan tahap kesihatan anak anak berada dalam keadaan baik. Memandangkan keadaan wabak Covid-19 yang masih berleluasa dan agak membimbangkan, jadi sudah tentu Mimi berusaha mencari solusi untuk perlindungan kesihatan anak anak.

Akhirnya, Mimi terjumpa suatu produk yang mengandungi poibiotik iaitu Joymix Yoghurt Yuja.

Apa itu Joymix Yoghurt Yuja? Joymix Yoghurt Yuja merupakan suplimen yang dihasilkan untuk menguatkan imuniti tubuh badan kita.


Probiotik? Apa yang dimaksudkan dengan Probiotik?
Secara ringkasnya probiotik ialah makanan tambahan yang mengandungi bakteria atau ragi baik melekat pada dinding usus untuk menjadikan manusia kuat dan sihat. I menggalakkan kesihatan yang baik, menghasilkan keseimbangan dan membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik.

Antara kebaikan probiotik ialah :
Mengurangkan gejala alahan terhadap laktosa

Enzim laktase menukarkan laktosa (di dalam produk tenusu) kepada glukosa dan galaktosa yang boleh digunakan oleh tubuh manusia. Mereka yang menghidap alahan terhadap laktosa mempunyai tahap enzim laktase yang tidak mencukupi. Ini bermakna laktosa tidak boleh dihadamkan dan diserap, mengakibatkan cirit-birit, senak perut, kembung perut dan sakit di bahagian abdomen. Probiotik seperti Laktobasilus gasseri menghasilkan laktase, oleh itu ia dapat membantu meningkatkan tahap enzim yang rendah sekali gus mengurangkan gejala alahan ini.

Meningkatkan penghadaman

Mikroflora usus yang seimbang mempunyai kesan positif ketara terhadap penghadaman. Ia membantu mengawal ketidakhadaman dan senak perut selepas makan.

Meningkatkan penyerapan galian

Probiotik juga membantu meningkatkan penyerapan galian seperti kalsium, magnesium dan fosforus di dalam badan.

Menghasilkan vitamin

Probiotik berkeupayaan menghasilkan vitamin seperti dan vitamin C dan beberapa jenis vitamin B.

Melegakan gejala cirit-birit

Probiotik telah terbukti secara klinikal dapat melegakan gejala cirit-birit dan memendekkan tempoh serta kekerapan cirit-birit. Probiotik memulihkan keseimbangan mikroflora, yang menjadi tidak seimbang akibat sesetengah ubat seperti antibiotik yang membunuh semua jenis bakteria termasuk bakteria baik.

Menguatkan sistem ketahanan badan

Sistem gastrousus ialah organ ketahanan badan yang terbesar bagi tubuh. Keadaannya yang menentang baktenia dan merupakan sistem yang seimbang dapat melegakan tekanan imunologi yang dikaitkan dengan sistem badan yang tidak sihat. Telah terbukti bahawa probiotik mempunyai kesan anti-kolonial ke atas bakteria yang memudaratkan. Kesan positif lain seperti menghalang penghasilan bahan toksik (kesan sampingan daripada metabolisme badan atau dari bakteria jahat) juga telah dibuktikan. Probiotik juga didapati memberi kesan positif ke atas beberapa penyakit gastrousus seperti IBS dan penyakit radang usus. Kajian terkini menunjukkan bahawa dengan pengambilan probiotik yang teratur, selesema biasa dan gejala yang teruk dapat dikurangkan.


Kandungan Bahan Yang Terdapat Dalam Joymix Yoghurt Yuja

Joymix Yoghurt Yuja dihasilkan dengan bahan bahan yang terpilih dan terbaik iaitu :

  • Erythritol
  • Kolostrum (susu lembu)
  • Serbuk Jus Citron (Yuja)
  • Srbuk Yoghurt
  • Yeast Beta Glucan (85%)
  • Yeast
Joymix Yoghurt Yuja Melindungi Tubuh Badan dengan Tiga Lapisan

Joymix Yoghurt Yuja adalah produk yang direka ketika kita menghadapi krisis COVID19. Fungsi utama Joymix Yoghurt Yuja adalah untuk meningkatkan daya tahan anak-anak atau orang dewasa. Bagaimana ia berfungsi di dalam badan kita? Ia membantu mewujudkan sistem pertahanan 3 baris dalam badan kita melalui usus, limfa dan darah.

Joymix Yoghurt Yuja meningkatkan imuniti badan dengan 3 bahan utama iaitu Sacchoromyces boulardii (yeast), Yeast Beta Glucan dan Kolostrum (bentuk susu lembu pertama). Ketiga-tiga bahan ini mewujudkan tiga sistem pertahanan dalam tubuh manusia. Ini adalah gabungan yoghurt dan yuja di mana rasanya manis dan masam yang ringan.



Sistem Pertahanan Pertama

S. boulardii bermanfaat dalam pencegahan dan rawatan cirit-birit. Ini adalah sejenis ragi yang terdapat di laici dan manggis. Kajian membuktikan bahawa S. boulardii adalah satu-satunya spesies ragi yang dijumpai sebagai probiotik berkesan dalam ujian klinikal anti cirit-birit. Tetapi bagaimana ia berfungsi? Mekanisme tindakan utama adalah penghambatan pertumbuhan bakteria patogen dalam usus serta rangsangan pengeluaran antibodi terhadap toksin yang dikeluarkan oleh mikroba usus. Akhirnya, ia memberikan peraturan dan perlindungan terhadap lapisan usus dari patogen yang dapat merosakkan usus kita.

Sistem Pertahanan ke-2

Yeast Beta Glucan (YBG) memainkan peranan penting dalam meningkatkan imuniti, anti jangkitan dan penyembuhan luka. Saluran gastrousus adalah organ imun utama kerana jumlah sel imun yang tinggi terdapat di sini. YBG membantu meningkatkan kecekapan sel-sel yang bertanggungjawab membasmi dan memusnahkan patogen untuk bertindak balas dengan cepat terhadap jangkitan, menyokong sistem kekebalan tubuh kita. Dengan kata lain, ia memberi amaran kepada sel imun dalam sistem limfa usus untuk menyerang sel asing.

Lebih-lebih lagi, kehadiran YBG meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan kulit yang penting dalam penyembuhan luka.

Sistem Pertahanan ke-3

Imunnoglobulin yang berasal dari kolostrum (IGg) adalah sejenis antibodi yang disediakan oleh mamalia untuk bayi baru lahir bagi mewujudkan imuniti seumur hidup. Sebilangan besar antibodi IGg dalam peredaran darah dapat menurunkan risiko jangkitan, alergi bersama penyakit autoimun. IGg meneutralkan jangkitan sel manusia di samping mencegah radang pernafasan dan usus. Selain itu, ia meningkatkan kadar fagositosis, proses membunuh bakteria melalui menelan atau menelan zarah asing yang dikesan oleh sel hidup. IGg dalam kolostrum juga memberikan faktor pertumbuhan dalam kepekatan tinggi tetapi isipadu rendah untuk anak-anak.

Perbandingan antara Joymix Yoghurt Yuja dan Vitamin C

 

Joymix Yoghurt Yuja

Suplimen Vitamin C 

Bahan Bahan Aktif

Kolostrum, Yeast Beta Glucan (YBG), S.Boulardii (yeast)

Asid Askorbik

Mekanisme Imuniti

Mekanisme penting adalah mengaktifkan sel imun yang tidak aktif untuk mencari dan membunuh bakteria atau virus asing.

Asid askorbik adalah antioksidan yang kuat. Ia berfungsi untuk melindungi sel imun dari kerosakan akibat radikal bebas. Sekiranya sel imun tidak merosakkan peluang imuniti yang lebih baik.

Kebaikan

Lebih berkesan dalam meningkatkan kekebalan sehingga 3 lapisan perlindungan

Murah dan larut dalam air. Mudah dicampurkan dengan rasa lain

Keburukan

Lebih mahal

Asid. Boleh menyebabkan gastrik.


Vitamin C hanya membantu melindungi sel imun dari kerosakan akibat radikal bebas. Jadi, Vitamin C kurang cekap dalam melindungi tubuh dari serangan bakteria dan virus jahat. Joymix Yoghurt Yuja akan memberikan cara yang lebih proaktif dengan mengaktifkan sel imun untuk membunuh bakteria atau virus jahat.

Kebaikan Mengamalkan Joymix Yoghurt Yuja

Banyak manfaat dan kebaikan yang boleh diperolehi apabila mengamalkan Joymix Yoghurt Yuja ni. Kebaikan dan manfaat yang akan kita dapat hasil mengamalkannya ialah :

1) Anti cirit-birit - Probiotik ragi boleh merosakkan protozoa usus dan bakteria pada saluran gastrousus. Cirit-birit mudah berlaku semasa kita pergi ke tempat lain. Ambil 1-2 sachet sebelum memulakan perjalanan.




2) Menyokong sistem imun yang berkaitan dengan selsema (rinitis) dan asma - IGg dalam susu lembu dan susu ibu memudahkan pengeluaran sel-T yang diperlukan untuk kesan perlindungan dalam perkembangan asma. Sebenarnya, di kalangan pesakit yang mengambil suplemen kolostrum, tempoh pemulihan dari selesema adalah tiga kali lebih pendek daripada orang yang tidak mengambil suplemen kolostrum.

3) Gejala H. pylori - IGg yang berasal dari kolostrum telah dilaporkan berkesan dalam rawatan gejala H. pylori. Penyekatan pengikatan H. pylori ke reseptor epitelium permukaan manusia menunjukkan hasil yang berharga mengenai penghapusan jangkitan ini.

4) Gejala usus yang mudah radang dan meningkatkan pergerakan usus - S. boulardii memberikan kesan yang baik dalam rawatan penyakit gastrointestinal seperti IBS telah disahkan oleh penyelidikan klinikal. Ia mengaktifkan mekanisme mukosa tempatan dalam usus untuk mengurangkan cirit-birit dengan ketara. Joymix Yoghurt Yuja dapat membantu meningkatkan pergerakan usus anda ke jenis 3 & 4. Rujuk Carta Bristol Stool



5) Penyembuhan Luka - Aplikasi beta-1,3-glukan dapat memberi kesan penyembuhan pada penyakit penyembuhan yang terganggu misalnya diabetes mellitus dan jerawat. Ia bertindak sebagai agen penyembuhan luka untuk memperbaiki pembaikan luka dengan pertumbuhan semula sel epitelium, pemendapan kolagen dan menghasilkan tisu granulasi.

6) Membantu Anti-alergi / Ezcema - Sensitiviti terhadap alergen tertentu dapat dikurangkan kerana IGg berpotensi mengikat bukan sahaja virus dan bakteria yang penting secara perubatan, tetapi juga kepada pelbagai alergen. Secara mekanik, antibodi IGg akan mengikat alergen sebelum mencapai reseptor sasaran untuk memulakan tindak balas alahan. Akibatnya, penghambatan tindak balas alergi meningkat apabila lebih banyak kompleks IG-alergen terbentuk.

7) Bantu Anak Tumbuh Lebih Besar - Kolostrum mengandungi lactoferrin yang membantu anak-anak membesar. Lactoferrin terlibat dalam pembentukan tisu darah bersama dengan pemusnahan dinding sel bakteria.

8) Hayat simpan stabil - Tidak seperti bakteria, ragi relatif stabil pada suhu bilik dan TIDAK diperlukan penyimpanan sejuk. Sesuai untuk dibawa untuk mencegah atau merawat cirit-birit dan sembelit semasa perjalanan. Anggarkan probiotik Hidup setiap sachet adalah 2 bilion. Walau bagaimanapun, jumlah probiotik hidup tidak akan berkurang jika kami menghantar bungkusan  kerana S.Boulardii dapat menahan panas 40 celcius

Testimoni Selepas Mengamalkan Joymix Yoghurt Yuja

Sekotak Joymix Yoghurt Yuja mempunyai 20 sachet. Sebelum nak makan Joymix Yoghurt Yuja ni Mimi cuba tengok teksturnya tau. Tesktur serbuknya halus dan lembut je, berwarna putih kekuningan.






Masa mula mula mengamalkan Joymix Yoghurt Yujja ni terus rasa jatuh suka kerana rasanya yang manis masam seperti yoghurt yang ringan saja di mulut. Rasanya tidak terlalu tajam atau kuat. Ia mudah cair dan meresap. Yang penting tidak perlu dibancuh dengan air hanya makan begitu saja. Anak Mimi pun suka sampai nak makan lebih dari satu sachet. Hey, memang taklah Mimi nak bagi dia makan lebih dari dos yang dibenarkan. Betul tak?







Sebenarnya Mimi sekadar ingin mencuba saja Joymix Yoghurt Yuja ni untuk lihat keberkesannya. Tetapi setelah mengamalkannya selama dua minggu ternyata kesan produk ini pada tubuh badan Mimi dan anak sangat mengujakan. Ia sangat membantu melancarkan sistem penghadaman anak Mimi yang mudah kena sembelit dan anak tidak mudah terjangkit selesama. 

Mimi juga teruja dan kagum selepas mengamalkan sendiri. Untuk pengetahuan, sejak umur meningkat Mimi mudah alergi pada sesuatu yang Mimi sendiri tak pasti puncanya. Mimi juga ada asma. Pertama kali mengamalkan Joymix Yoghurt Yuja ni Mimi memang bersin tanpa henti dan selesema. Hidung jangan cakaplah memang gatal gatal sebab tak selesa dengan selesema. Tapi selepas amalkan pada hari kedua dan seterusnya, kesannya memang mengagumkan. Mimi dah tak mudah kena alergi dan selesema. 

Musim cuaca tak menentu ni sekejap panas sekejap hujan, memang mudah Mimi kena asma. Kalau kena asma dada memang sakit tapi selepas amalkan memang kurang kena asma. Dada pun tak sakit lagi. Nampak gayanya, selepas ini Mimi kena start amalkan Joymix Yoghurt Yuja ni secara konsisten.




Cara Penggunaan Joymix Yoghurt Yuja

Mesti korang nak tahu cara penggunaan Joymix Yoghurt Yuja ni kan? Cara nak makannya mudah saja tau korang. Koyakkan sachet. Tuangkan ke dalam mulut. Kemudian minum seteguk air. Mudah kan? Untuk dewasa disarankan amalkan 2 sachet sehari manakala untuk anak amalkan 1 sachet sehari.

Buat ibu bapa di luar sana yang masih mencari suplimen terbaik untuk diri sendiri dan anak anak, apa kata cuba Joymix Yoghurt Yuja ni untuk ketahaan sistem imuniti tubuh badan.

"JOYMIX menawarkan makanan tambahan sihat yang terbaik dengan rasa yang hebat. Produk kami diawasi dengan ketat untuk memastikan hanya kualiti terbaik yang akan diberikan kepada pelanggan kami! Produk kami disahkan HALAL, GMP, HACCP & ISO22000.

Joymix adalah nama e-shop. Nama syarikat sebenar yang mendaftar di SSM ialah JOY INGREDIENTS (002007182-V). "

Untuk maklumat lanjut mengenai produk ini boleh layari :

Facebook:   www.facebook.com/joypremix

Instagram:  @joymixs

29 Comments

  1. Bagus ni time covid ambil suplement ni.. boleh kuatkan imuniti badan..

    ReplyDelete
  2. Ehh ingat kena bancuh. Haha..
    Rupanya makan terus ye. Lagi mudah macam ni.

    ReplyDelete
  3. Bagus ada supplemen cmni kan.. Nk mkn pon mudah je sekarang

    ReplyDelete
  4. tengah mencari supplement utk anak juga nie... kebetulan terbaca kat sini.. lg elok satu famili boleh amalkan.. boleh la try

    ReplyDelete
  5. bagus untuk sekeluarga..ada vitamin c perlindungan dalam badan. Nad rasa keen cari juga utk anak-anak

    ReplyDelete
  6. Wahh bagus ni, bolehlah cuba nanti. Time2 sekarang memang kena jaga tahap kesihatan kita..risau jugak kalau ditimpa penyakit

    ReplyDelete
  7. I pernah makan Joymix Hello Bong, bagus juga. Ni Joymix Yoghurt Yuja belum cuba lagi.

    ReplyDelete
  8. jenis sachet cmni seng nk bawa kemana mana

    ReplyDelete
  9. omo sedapnyaaa. ray dah la suka gila yogurt

    ReplyDelete
  10. ye la mimi.. kebanyakan takde gejala.. itu yang merisaukan..akak ready vit c yg jenis pil je kat rumah.. tengok mimi tunjuk ni macam menarik pulak

    ReplyDelete
  11. Vitamin C nie memang penting pun untuk kita amalkan.. tambah musim sekarang nie kan Mimie..

    ReplyDelete
  12. Anak2 suka makan yoghurt yuja ni

    ReplyDelete
  13. Skrg ni memang kena amik supplement utk boost immune system kita. Boleh lah try probiotik joymix ni nanti.

    ReplyDelete
  14. Boleh la cuba Joymix Yoghurt Yuja untuk ketahanan sistem imuniti tubuh badan. Nak nak kes Covid19 sedang meningkat ni.

    ReplyDelete
  15. This supplement is really good for little ones as it contain probiotics right? Thanks for recommending this awesome products.

    ReplyDelete
  16. First time dengar brand ini tapi dia punya review bagus. Lain kali I boleh Cuba brand ini.

    ReplyDelete
  17. First time tengok yogurt dalam bentuk serbuk sebab biasanya ambik yang cecair jer. Yang penting ia sesuai untuk kanak2 diorang pun suka akan rasanya. Kita orang tua ni boleh join sama ambik. Nanti nak ushar lebih lanjut kat website diorang.

    ReplyDelete
  18. Bagusnya ada suplemen untuk boost sistem imun badan kita kan. Lagi mudah tak perlu bancuh dah. Boleh try juga nnti nih .

    ReplyDelete
  19. Nampak sedap pulak joymix yoghurt nih... sebelum ni sy pernah makan joymix vitamin c... nnt boleh try makan yang ni pula

    ReplyDelete
  20. Dalam keadaan pandemik sekarang, memang kena meningkatkan imuniti badan memasing kan sebab itulah benteng pertahanan kita semua.

    ReplyDelete
  21. bagus kan dalam yogurt ada vitamin c, lani vitamin c dah jadi supplement penting dalam kehidupan seharian

    ReplyDelete
  22. BAGUS! Anak saya pun dah makan, sedap. ada rasa masam manis susu mcm yoghurt. senang tak payah nak bancuh2, tak de drama tumpah ke apa. harga pun berpatutan

    ReplyDelete
  23. Ingat nak juga cubalah walau ada rasa yogurt pastinya kan hehehe.. Suis tak suka Yogurt tapi yang ni macam rasa nak cuba pulak..

    ReplyDelete
  24. Suplimen untuk bantu sistem penghadaman memang sangat diperlukan kak. Tambahan usus kita yang dah meningkat usia ni ada kala ok, ada kala macan susah nak lawas. So kena amalkan suplimen untuk protect usus kita.

    ReplyDelete
  25. Bagus ni untuk proses penghadaman..nak amik pun mudah dan sangat praktikal

    ReplyDelete
  26. Nampak ramai yang guna Joymix ni skrg.. boleh consider tukar ambik supplement ni since my VitC dah nak habis stock in this few days time.. boleh try!

    ReplyDelete
  27. first time dengar tentang Joymix Yoghurt Yuja nie. Bagus supplement untuk boost sistem imunity kita ni lagi2 musim covid sekarang..lagi menarik budak pun boleh consume

    ReplyDelete
  28. bagusnya boleh makan macam tu ja ya? nampak khasiat dia pun bagus untk kanak-kanak. rasa pun mesti sedap btw nak minta maaf sebab baru komen. gmail tak boleh login baru2 ni sebb malware issue.

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
πŸ’œIn shaa Allah kunjungan anda akan dibalasπŸ’œ

Lots of πŸ’–
Mimie