Cadangan Western Food Best Area Petaling Jaya Untuk Di Cuba

Adakah anda sedang berada di area sekitar Petaling Jaya dan sekarang ini terasa bosan dan lapar? Mahu makan tapi tidak tahu di mana? Ingin tahu tempat makan best yang lain untuk ubah rasa? Nak cadangan kafe status halal? Di sini akan disenaraikan beberapa cadangan tempat makan western food area Petaling Jaya yang best untuk di cuba. 


#1 - Strangers At 47



Kafe yang selesa ini menjadi kegemaran ramai di PJ. Ia adalah kafe sederhana yang menyediakan suasana yang selesa dengan makanan yang enak. Strangers At 47 terkenal dengan crepes mereka yang sangat baik sehingga anda tidak keberatan untuk sarapan, makan tengah hari DAN makan malam! 


Terdapat banyak makanan goreng yang enak seperti ayam dan pasta cajun pedasnya! Status halal denggunakan ramuan yang disahkan halal, jadi boleh makan tanpa rasa was-was.


Waktu operasi: Rabu-Isnin; 10 AM-9.30PM (ditutup pada Sel)

Alamat: 45, 47 49, Jalan 17/45, Seksyen 17, 46400 Petaling Jaya, Selangor


#2 - Souka Bakeshop



Terletak di kejiranan hipster SS15, Souka Bakeshop menawarkan menu kek segar dan pencuci mulut buatan sendiri yang enak. Melangkah ke Souka, anda pasti akan kagum dengan pilihan pencuci mulut klasik yang bagus termasuk pai meringue lemon, cheesecake panggang tradisional, dan kek coklat fudge. 


Apabila anda berada di sini, pastikan anda mencuba pavlova mereka sekali! Status halal dan pemiliknya juga merupakan seorang Muslim (Islam). Jadi bolehlah dinikmati dengan penuh rasa tanpa bimbang. 


Waktu operasi: Buka setiap hari; 10 AM-10PM (dapur makanan panas ditutup pada Sel) Alamat: 53, Jalan SS 15 / 5a, 47500 Subang Jaya, Selangor


#3 - NY Steak Shack



Restoran makanan barat yang diinspirasikan dari kotaraya New York, NY Steak Shack (NYSS) sangat terkenal dengan hidangan daging seperti Sizzling Steaks dan sebagainya. 


Para pengemar steak bolehlah berkunjung ke sini. Menarik daging stik di NYSS kerana ia dihidangkan dengan cara yang pelbagai. Salah satunya secara sizzling di atas kuali leper secara panas-panas! Daging stik akan dimasak bersama hirisan bawang segar dan jagung bakar. Selain itu, diperasakan lagi dengan NYSS Steak Butter, hirisan bawang putih goreng dan sos lada hitam signature NYSS. 


Semua makanan yang disajikan di NY Steak Shack diperakui HALAL. Makanan juga dibuat segar mengikut pesanan, disediakan menggunakan bahan berkualiti dan dijual dengan harga yang berpatutan. 


#4 - Murni Discovery Bandar Sunway 



Lihat gambar pun dah tahu mesti best kan? Inilah antara menu yang ada di Murni Discovery. Murni Discovery ini adalah restoran yang terletak di Subang Jaya, Malaysia yang menyajikan pelbagai hidangan India, Pakistan, Singapura dan Asia yang hebat. Harap maklum bahawa hanya bahan segar, Halal dan semula jadi yang digunakan dalam pinggan. 


Menu yang dihidangkan juga dalam kapasiti yang agak banyak, sekali makan kenyang giler! Tapi harga yang ditawarkan masih juga berbaloi. Menu western merupakan salah satu kegemaran ramai pilihan para pelanggan di sini. Nak tahu bagaimana rasanya? Kenalah luangkan masa untuk mencubanya sendiri. 


#5 - IKEA Restaurant & Cafe



Sebut IKEA tentu akan teringat pada barangan rumah dan perabot dengan idea dekorasi menarik. Tapi tahukah anda yang IKEA ini juga sangat terkenal dengan makanan yang disajikan hingga ada yang berkunjung ke sana semata-mata hanya untuk makan dan cuci mata saja. 


Antara makanan istimewa tempatan pada menu mereka adalah pilihan yang sihat, organik dan vegetarian, sehingga semua orang berpuas hati. Restoran IKEA turut ada makanan bayi jadi anak-anak juga boleh makan dengan baik. Antara menu yang paling famous adalah meatball. 


Selain dari lima tempat makan western food yang dicadangkan di atas, ada lagi beberapa restoran yang menyajikan makanan barat sekitar Petaling Jaya untuk di cuba seperti Cafe Ahmad & Co dan juga Cars Kitchen Cafe. 


Untuk anda yang sememangnya tak ada masa untuk berkunjung ke mana-mana tempat makan yang dicadangkan ini, mungkin baru balik kerja dah benar-benar penat. Atau mungkin juga baru datang ke Petaling Jaya dan takut sesat untuk keluar sendiri. Tak ada pengangkutan juga mungkin. 


Apa yang nak disusahkan, western food delivery by Foodpanda sentiasa ada untuk membantu. 



Boleh layari laman web utama mereka dan pilihlah mana-mana menu western food sekitar Petaling Jaya yang ingin di cuba. Tanpa perlu berpenat lelah, makanan sendiri akan tiba sehingga ke depan pintu untuk dinikmati. Selamat menjamu selera. 


Post a Comment

13 Comments

  1. musim pkpb ni mmg sesuai order melalui foodpanda je

    ReplyDelete
  2. huih menggodanya, pakkal lah sekarang tengah pkpb nih... nak keluar untuk makan pun rasa seram je

    ReplyDelete
  3. Waduh! Sedap semuanya...nanti kalau ke PJ boleh masuk wishlist ni

    ReplyDelete
  4. Honestly mmg byk tempat makan best area PJ, Sally selalu gak g Murni, NY Steak Shack tu tp belah Cheras sini jela

    ReplyDelete
  5. Senang sekarang kan.. boleh ja order guna Food Panda terus hantar ke rumah..

    ReplyDelete
  6. Sedap pula ngk smoked salmon tu.. Ada food panda semua makanan kita boleh beli dan cuba

    ReplyDelete
  7. Sedap semuanya.. Aduh tekak tiba2 nak steak

    ReplyDelete
  8. Nice sharing kak.. Bolehlah masuk dlm list kalau de ke petaling jaya

    ReplyDelete
  9. sedapnye, pagi-pagi tengok terus lapar perut ni, sekarang tgh PKPB, nak kuar malas kita boleh try oder jer

    ReplyDelete
  10. Wow so tempting to try all the restaurant but have to wait till CMCO is over first.

    ReplyDelete
  11. IKEA tu nampak sedap sangat.. ahhaaha. lama x makan meatball dorang

    ReplyDelete
  12. Best kan kalau duduk tengah bandar. Kalau kata nak pergi makan tu, memang banyak la pilihannya.

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com