Kleenso Kills Germs Disinfect Berkesan 99% Membunuh Kuman

Kleenso Kills Germs Disinfect Berkesan 99% Membunuh Kuman | Hai semua! Sekarang ini kita semua sedang melalui norma kehidupan yang baharu, di mana kita semua perlu menitik beratkan kebersihan walau di mana sahaja kita berada. Tidak kira sama ada kita berada di rumah, pejabat, mall, taman rekreasi dan sebagainya. Penjagaan kebersihan perlulah bermula dari rumah. Perlu didik keluarga terutamanya anak anak kecil menjaga kebersihan dengan kerap mencuci tangan dengan sabun dan membersihkan tangan dengan sanitizer.

Selain dari menjaga kebersihan diri, kebersihan tempat dan kawasan sekeliling juga penting. Kita perlu bermula dari rumah. Perlu pastikan kawasan yang mudah kuman membiak kuman sentiasa bersih seperti tombol pintu, tandas, peti sejuk, sliding door, sofa atau kerusi, lantai dan sebagainya. Adanya Kleenso Kills Germs Disinfect memudahkan kerja kerja membersih rumah.



Apa Itu Kuman dan Bagaimana Untuk Membasminya? Kleenso Kills Germs Disinfect Berkesan Membunuh Kuman 


Tahun 2020 ini seluruh dunia dikejutkan dengan berita penyebaran pandemik Covid-19 yang telah banyak meragut nyawa. Musuh utama dunia yang tidak kelihatan ini menyerang tidak kira siapa sahaja. Untuk mengelakkan daripada jangkitan Covid-19 ini kita perlulah menjaga kebersihan diri dengan sentiasa mencuci tangan dengan sabun, memakai sanitizer, memakai mask dan mengikut segala arahan kerajaan dari semasa ke semasa.

Kita juga telah biasa melalui norma kehidupan yang baru dengan mengamalkan 3S iaitu Sesak, Sempit dan Sembang Dekat. Jika kita merasakan diri tidak sihat seperti demam, batuk dan sebagainya perlu dapatkan rawatan segera di klinik serta kauarantin diri di rumah untuk mengelakkan daripada penyebaran kuman berleluasa.


Apa itu kuman? Kuman merujuk kepada bakteria mikroskopik, virus, kulat, dan protozoa yang boleh menyebabkan penyakit. Kuman kuman ini aktif di kawasan dengan bahan organik, garam dan tanah yang kelihatan. Membersihkan dan membasmi kuman pada permukaan dapat menghilangkannya dengan berkesan. Oleh itu, mencegah dan mengurangkan penyebaran penyakit amat penting.

Bagaimana untuk membasmi kuman? Pembasmian kuman adalah kaedah menggunakan larutan fizikal atau kimia untuk menghilangkan kebanyakan patogen dan mikroorganisma penyebab penyakit, sementara pensterilan biasanya menggunakan haba untuk membunuh semua mikroorganisma.

Kleenso Membunuh Kuman Disinfektan diformulasikan untuk membunuh 99.9% kuman. Ia dikembangkan dengan menggunakan sebatian neutral pH sehingga sesuai digunakan di permukaan dapur dan ruang makan.



Apakah bahan aktif dalam Kleenso Kills Germs Disinfectant? Sejauh Manakah Keberkesanan Produk Ini?


Kleenso Kills Germs Disinfectant menggunakan Benzalkonium Chloride, sebatian kimia yang terbukti sangat berkesan terhadap semua jenis bakteria seperti E. Coli, Salmonella dan Listeria, serta kebanyakan virus termasuk campak, influenza dan rabies. Benzalkonium Chloride digunakan sebagai bahan aktif dalam penyelesaian pembersih permukaan yang dikembangkan oleh kebanyakan jenama komersial di seluruh dunia.

Untuk pengetahuan semua, pembasmi kuman dengan kandungan alkohol yang tinggi dirancang untuk digunakan di kawasan kritikal seperti hospital. Oleh kerana ciri-ciri menghakis sebatian kimia ini, ia disyorkan hanya untuk digunakan oleh kakitangan terlatih dengan memakai peralatan pelindung seperti sarung tangan. Selain itu, pembasmi kuman ini sangat mahal dan dilarang dijual dalam talian kerana sangat mudah terbakar.

Jadi, Kleenso Kills Germs Disinfectant direka untuk kegunaan umum dan harian. Pembasmi kuman ini telah dcipta dan dibuat agar selamat dengan harga yang berpatutan serta menjadikannya sesuai untuk digunakan di kawasan umum dan terbuka.

Ujian makmal luaran yang dilakukan pada Kleenso Kills Germs Disinfectant mendedahkan bahawa apabila ia digunakan pada permukaan yang mengandungi 94 kumpulan kuman yang berlainan, ia berjaya menghilangkan semua kuman ini. Ini membuktikan keberkesanan Pembasmi Kuman Kleenso Kills.


Kleenso Kills Germs Disinfect Didatangkan dengan Dua Saiz Berbeza iaitu 500 mililiter dan 4 liter

Kleenso Kills Germs Disinfectant didatangkan dengan dua saiz iaitu 500 mililiter yang dilengkapi dengan muncung semburan untuk keselesaan ketika menggunakannya dan juga 400 liter di dalam botol besar.




Kleenso Kills Germs Disinfect merupakan produk yang bebas alkohol, sesuai digunakan untuk lap permukaan dan berfungsi membunuh 99.9% kuman. Telah terbukti membunuh 99.9% kuman dan bakteria. Kleenso Disinfect adalah air bebas alkohol tanpa mengandungi fosfor pada formula unik yang membantu melindungi keluarga daripada kuman dan bakteria berbahaya. Ia mengandungi surfaktan dengan pH neutral yang mampu membersihkan dan membunuh bakteria. 

Kleenso Kills Germs Disinfect digunakan untuk membersihkan permukaan sentuhan bukan makanan yang bersentuhan harian seperti mop, kain baju, span atau pencetus penyembur ke permukaan yang benar-benar basah. Ia juga sesuai digunakan untuk membersihkan kawasan awam seperti sekolah, tadika, kilang, pejabat, gudang, pusat membeli-belah, kedai runcit, kenderaan, klinik, restoran, gerai makanan dan minuman serta lain lain lagi.



Cara Menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfect 500 mililiter dan 4 liter

Cara menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfectant ini sangat mudah saja. Terdapat beberapa 
cara untuk menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfectant dengan berkesan :

Pembersihan Umum :

Sapukan Kleenso Kills Germs Disinfectant dengan kain atau span secara langsung di permukaan yang dimaksudkan atau semburkan pembasmi kuman di permukaan. Biarkan permukaan terkena selama sepuluh minit, kemudian lap permukaan dengan kain lembap yang bersih.



Untuk Permukaan Yang Mungkin Berhubung Dengan Makanan :

Memakai Kleenso Membunuh Kuman Disinfektan pada permukaan yang dimaksudkan dengan kain atau span, kemudian bilas disinfektan dari permukaan dengan air yang boleh diminum.

Membersihkan Lantai :

Campurkan 1 cawan Kleenso Kills Germs Disinfektan hingga 4 liter air dan sapukan larutan ke lantai dengan pel.

Mencuci Tandas :

Squirt ½ cawan Kleenso Membunuh Kuman Pembasmi kuman di bahagian dalam tandas dan pelek tandas. Kemudian, sikat kawasan dengan bersih sebelum menyiram.

Untuk Menghilangkan Item Berasaskan Pakaian :

Sapukan 2 penutup Kleenso Kills Germs Disinfektan ke 2 liter air. Rendam kain dalam larutan selama 3 minit. Kemudian, bilas dengan air dan biarkan hingga kering pada suhu bilik.
Pembersihan Umum: Sembur ke permukaan yang benar-benar basah dan biarkan selama 10 minit dan lap sehingga bersih. Ulangi untuk kawasan yang sangat kotor. Untuk permukaan yang mungkin bersentuhan dengan makanan, bilas air mudah alih diperlukan. Tidak disyorkan untuk digunakan pada vinil lembut, varnis atau aluminium. Untuk permukaan yang dicat, uji kawasan kecil terlebih dahulu.

Sekiranya Kleemso Kills Germs Disinectant 500 ml habis, cara mengisi semula botol semburan ialah : 

1. Keluarkan pemicu penyembur dari botol kosong.

2. Buka penutup dan isi semula terus ke dalam botol kosong

Dapatkan Kleenso Kills Germs Disinfect Segera Untuk Kekalkan dan Jaga Kebersihan 



Jom jaga kebersihan dengan Kleenso Kills Germs Disinfectant supaya kita sentiasa bebas dari kuman berbahaya. Kleenso Kills Germs Disinfect boleh didapatkan di hypermarket berhampiran seperti  Parkson, MR DIY, TF Mart dan Family Store.

Untuk maklumat selanjutnya dan nak dapatkan secara online layari :

Facebook:        

Online Store:   

Post a Comment

15 Comments

  1. norma baru ni menjadikan kita lebih berhati-hati terutama tujuan kebersihan.. kalau ada saiz yang lagi kecik mungkin lebih senang nak bawa...

    ReplyDelete
  2. Rawlins guna untuk membersihkan permukaan di bilik pejabat Rawlins dan memang ianya memudahkan dan melegakan sebab dah bersih dari virus kan

    ReplyDelete
  3. Seramnya sis tengok sembur dekat laptop macam tu. Hahaha. Spray pada kain je lepastu lap.

    ReplyDelete
  4. love love kleenso! murah dan boleh basmi kuman di saat musin covid ni. semalam nampak kleenso ni di Mr DIY, dah nak habis satu rak. hehe

    ReplyDelete
  5. wahhh dah ada disinfect product. Kalau mencuci memang suka detergent spray kleenso. Lepas ni boleh tambah product ni pulak

    ReplyDelete
  6. eh samalah! BBL baru je beli kleenso kill gems ni bulan lepas. yelah sejak PKPP ni risau jugak bila virus merebak lepas PKP. Terbaik la!

    ReplyDelete
  7. Boleh dapatkan dekat mr diy.. Ramai jugak y pakai ni sekarang

    ReplyDelete
  8. macam satu keperluan dah sanitizer ni. dan skrg macam2 brand ada. pilihlah yang berkesan tapi selamat pada kita

    ReplyDelete
  9. Oh bagus ni boleh digunakan dalam basuh pakian ye. Rendam pakaian letak kleenso ni. Kena carilah mcm ni

    yanmie
    http://www.yanmieonline.com

    ReplyDelete
  10. baguslah produk macam ni, dapat membasmi kuman dimana-mana boleh spray... kita pun tak tak tanggung risiko penyakit , macam Mimi ada baby lagi perlu berhati-hati betul tak?

    ReplyDelete
  11. Bagus Kleenso Kills Germs Disinfect. Dalam musim sekarang ni memang perlu bersihkan semua bnda dgn antibakteria kan..virus merata2..Boleh la iena try Kleenso Kills Germs Disinfect ni pulak

    ReplyDelete
  12. Musim Corona ni memang produk pencuci dan penghapus bakteria macam ni sangat membantu dalam mengekang jangkita dan juga mengurangkan rasa bimbang bagus lah produk ni..

    ReplyDelete
  13. Bagus ada produk Kleenso kni pada waktu waktu wavak Covid-19 dan Denggi skrg ni.

    ReplyDelete
  14. Sekarang perbersih or sanitizer mmg sangat diperlukan. Bukan sahaja di luar rumah kan. Malah dalam rumah juga perlu guna. Rasa macam sama je dengan yang dapat dekat sekolah ni. Nora hari² sebelum balik kerja kemas dulu office dan lap² setiap permukaan.

    ReplyDelete
  15. Sis punya kat rumah ni dah nak habis, memang sangat berguna ni, Sis buat lap-lap dapur je kalau gunanya...mahal pun tak mahal, DIY aje yang paling mudah nak tuju dan beli..

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com