Prestasi Blog www.mimiazirah.com Suku Tahun Pertama Januari hingga April 2020

Prestasi Blog www.mimiazirah.com Suku Tahun Pertama Januari hingga April 2020 | Kemain tajuk entry ada suku tahun bagai macam nak hantar laporan aset kepada ketua jabatan. Kah! Saja nak tepek dalam blog untuk rujukan di kemudian hari.

Bagi Mimi penting sebenarnya PV ni untuk kita tahu prestasi blog sama ada bagus atau tidak. Banyak faktor juga yang mempengaruhi PV blog kita kan. 

Prestasi blog www.mimiazirah.com Suku Tahun Pertama Januari hingga April 2020


Imbas kembali blog ni Mimi mula buat pada Disember 2010 tapi banyak entry telah Mimi padam dan ada juga Mimi tukar ke draf. Mimi hanya tinggalkan entry yang mana Mimi rasa okay dan perlu di perbaiki isi dalam entry tersebut. Sekarang ni memang buat sikit sikit ubah label setiap entry, buang broken link dan sebagainya. Ambil masa sikitlah. Banyak tu entry dari tahun 2010 kan. 

PV Januari 35380


Kalau tengok graf, pada tahun 2017 ada PV cecah 80k iaitu pada bulan Oktober 2017. Mulai September 2017 sehingga Oktober 2018 PV range 60k ke atas. Bila semak semula entry dalam tempoh tersebut, masa tu rajin update entry dan share di pelbagai platform. Selepas tu dah mula merundum semula PV sebab sikap malas tu. Kah!


PV Februari 28865



PV March 30120


Selain daripada sikap malas nak update entry, template yang Mimi gunakan sebelum ni ada sedikit masalah dan beberapa masalah yang ada pada ketika itu. Alhamdulillah selepas tukar template baru dan rajinkan diri update entry barulah nampak perubahan PV blog. 

Kalau tengok prestasi blog Mimi bagi suku tahun pertama dari Januari hingga April, PV dari 30k sebulan dah mula naik 50k. Nampak gaya kena kekalkan atau tingkatkan lagi prestasi untuk naikkan PV blog. Rajin update entry, blogwalking dan tinggalkan komen! 

PV April 51918


Selain daripada itu Mimi gigih belajar ilmu blog setiap hari nak naikkan prestasi blog punya pasal. Banyak ilmu blog yang Mimi pelajari sejak join group Biters. Korang boleh nampak logo Biters di side kanan blog Mimi ni. Tak rugi join Biters ni sebab founder sangat tak kedekut ilmu blog untuk dikongsikan kepada ahli Biters.

Mimi juga suka baca ilmu blog di blog sifu, tuan Hasrul Hassan. Banyak ilmu tentang blog yang dikongsikan oleh beliau. Blog Mimi yang sekarang ni pun hasil sentuhan tangan beliau. Yang nak dapatkan sentuhan baru pada blog boleh cuba dm beliau. In shaa Allah banyak ilmu akan dikongsikan dan sedikit teguran mengenai kesalahan yang ada pada blog. 

Dulu banyak kali apply adsense tak lulus sekarang iklan seronok berjoget joget di blog semuanya atas bantuan sifu Hasrul Hassan juga. Kalau tidak mereputlah dak Mimi orang lain beratus dapat duit dari Adsense, diri sendiri gigit jari. 

Target Mimi selepas ni, nak dapatkan PV sebulan 100k dan naikkan income Adsense. Ikutkan prestasi blog Mimi sekarang ni masih lagi dalam kategori so-so. Jadi, kena terus berusaha untuk naikkan prestasi blog Mimi. In shaa Allah i can do it! 

Post a Comment

8 Comments

  1. Tahniah ye.. jealous tengok pencapaian blog orang

    ReplyDelete
  2. Best nya...dulu ada nuffnang...sikit2 ja...lepas tu senyap sat dan nuffnang pun hilang...pastu baru ni ada apply adsense...tapi tak appear lagi...

    ReplyDelete
  3. Tahniah Mimi.. Semoga terus berjaya

    ReplyDelete
  4. waa... Tahniah mimi... best tgok rakan2 blog makin lama makin improve..

    ReplyDelete
  5. Wow semakin hari semakin naik dan ada peningkatan alhamdulillah Moga adsense menari-nari lepas nih yea

    ReplyDelete
  6. Tahniah Mimi. Banyak tu peningkatan dari PV march ke April. Naik 20k PV. Fuhh. Hebat. Teruskan 👏👏👏

    ReplyDelete
  7. waaa~ seronok juga tengok PV dan adsense berjoget. Tahniah sis Mimi. ^^

    ReplyDelete
  8. Wah! rajinnya dia. Tahniah!
    Kalau rajin pasti baik hasilnya.
    Harapnya Mrs.A rajinlah macam Mimi nak cek posting-posting lama buang broken link huhhuhu...

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com