Kulit Kekal Terlindung dari UV dengan Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen dan Minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™

Kulit Kekal Terlindung dari UV dengan Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen dan Minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™ | Wanita dan kecantikan tidak dipisahkan. Kecantikan luaran mahupun dalaman sangat penting untuk memastikan diri tampil sentiasa cantik dan berkeyakinan. Nak luaran dan dalaman cantik perlulah korban sedikit masa mencari maklumat mengenai sesuatu produk.

Bila umur semakin meningkat memang sedaya upaya Mimi mencari produk yang mampu melindungi kulit wajah secara luaran dan dalaman. Untuk luaran, Mimi lindungi kulit dengan sunscreen dan dalaman Mimi akan cari supplimen. Sunscreen dan minuman suplimen yang Mimi consume ialah Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen dan Minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™. Nak tahu apa khasiat kedua dua produk ini? Jom baca artikel ini hingga akhir. 


Kepentingan Menggunakan Sunscreen, Nuvit Daily Defender Lighweight Moisturizing Sunscreen Jawapannya


Kenapa kita perlu melindungi kulit wajah dengan sunscreen? Fungsi sunscreen itu sendiri melindungi kulit dari sinar uv yang berbahaya menyebabkan pelbagai masalah kulit timbul seperti kulit kusam, kerosakan kolagen dan sebagainya. Disebabkan itu Mimi menggunakan Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen untuk perlindungan kulit sepanjang masa. 

Duduk di rumah mahupun keluar dari rumah, Mimi tetap pakai sunscreen Nuvit ni supaya kulit kekal terlindung dari sinar UV tetapi dengan kuantiti yang berbeza. Duduk di rumah Mimi pakai nipis sahaja tetapi bila keluar rumah Mimi akan pakai lebih pada kulit wajah.



Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen merupakan cecair pelindung cahaya yang unik sangat sesuai untuk semua jenis kulit wajah. Yang bestnya Nuvit sunscreen ini bebas paraben, bebas alkohol dan juga bebas pewangi. 

Bahan bahan yang terkandung di dalam Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen ialah air, Propanediol, siklopentasiloksana, Isononil Isononanoat, Titanium Dioksida, Caprylyl Methicone, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Polyacrylate-13, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Butylene Glycol, Benzophenone-3, Polysorbate, Flybyllylyly, Flyxylylyly, Flyxylylyly, Flyxylylylyly, Flyxyylly , o-Cymen-5-ol, Caprig / Capric Triglyceride, Polysorbate 20, Arginine, Sorbitan Isostearate, Acrylates / C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Sodium Hyaluronate, Diisopropyl Adipate, Sodium Lauroyl Lactylate, Lecithin, Acrylic Acid / Acrylic Acrylic Acrylic Copolymer, Dimethylmethoxy Chromanol, Laminaria Ochroleuca Extract, Glyceryl Caprylate, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Extract, Xanthan Gum, Ceramide NP, Phytosphingosine, Ceramide AP, Cholesterol, Carbomer, Ceramide EOP.

Tengok bahan yang digunakan pun banyak kan? Nuvit Daily Defender Lighweight Moisturizing Sunscreen merupakan sunscreen yang sangat ringan dan memberi perlindungan yang sangat tinggi pada kulit wajah. 

Pendapat Mimi Mengenai Nuvit Daily Defender Lighweight Moisturizing Sunscreen 



Selepas menggunakan Nuvit Daily Defender Lighweight Moisturizing Sunscreen Mimi terus jatuh cinta tau. Tekstur yang lembut dan ringan serta tidak berminyak sangat bagi kerjasama pada kulit wajah Mimi tau. Sejenis kulit berminyak faham sajalah tak boleh sebarangan pakai produk. Silap pakai minyak kat muka akan bertambah. Tu yang buat mood swing.



Tapi sunscreen Nuvit ni tak macam tu. Dahlah ringan dan lembut tak berminyak pula. Ia tak beri kesan bersinar pada kulit dan oenghidaratan pad akulit berterusan. Yang paling best sekali bila sapu pada kulit wajah, sunscreen ni memang cepat menyerap. Mimi in love sangat! Korang sedang mencari sunscreen best untuk kulit wajah? Mimi highly recommended Nuvit Daily Defender Lighweight Moisturizing Sunscreen! 

Minuman Nuvit Sunblox NutorxSun™ Untuk Dalaman yang Sihat dan Perlindungan Kulit



Dah jaga kulit wajah dengan Nuvit Daily Defender Lighweight Moisturizing Sunscreen, dalaman kenalah jaga juga. Untuk dalaman Mimi minum Nuvit Sunblox NutorxSun™. Selalunya Mimi akan minum pada waktu pagi sebelum sarapan. 

Kenapa perlunya minuman Nuvit Sunblox Nutrozxun™ ni? Tahukah korang dengan hanya memakai pelindung matahari atau sunscreen sahaja tidak mencukupi untuk melindungi kulit wajah luaran dan dalaman. Sebab itu Mimi ambil kedua dua sekali.

Bahan bahan yang terkandung di dalam minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™ ini ialah Kolagen Ikan, Oligosakarida, Serbuk Oren, Vitamin C, NutroxSun™, Serbuk Lemon dan Ekstrak Polypodium Leucotomos.



Apa kelebihan minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™ ni? Kelebihan mengamalkan minum Nuvit Sunblox NutroxSun™ ialah :

❤️ NutroxSun™ dan Polypodium Leucotomos mengurangkan kemerahan dan kegelapan kulit setelah pendedahan matahari
❤️ NutorxSun™ mengimbangi penjanaan spesies oksigen reaktif yang disebabkan oleh radiasi UV yang akan menyebabkan penuaan kulit pramatang❤️ Kolagen meningkatkan keanjalan kulit dan mengurangkan kedut
❤️ Antioksidan sepertu avitamin C, NutroxSun™ dan Polypodium Leucotomos boleh membantu mencegah kerosakan kulit yang disebabkan oleh UV

Apa itu NutroxSun™ dalam minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™?


NutroxSun™ merupakan ramuan photoprotective eksklusif oral berdasarkan tumbuhan. Ia mengandungi dua bahan anti-oksidatif dan ati-radang, ekstrak Citrus dan ekstrak Rosemary. Bahan bahan ini menghalang penuaan fito dengan menghalang pembentukan spesis oksigen radikal (ROS) dalam kulit. Digunakan secara konsisten, NutroxSun™ membekalkan perlindungan cahaya matahari untuk seluruh badan.

Pendapat Mimi Selepas Mengamalkan Minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™



Jatuh cinta terus lepas minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™ ni tau. Rasa oren dan lemon tu memang terasa Nuvit Sunblox NutroxSun™ pure rasanya. Selepas amalkan minum, kulit tak terbakar atau kemerahan. Kira lambatlah kulit nak kemerahan tu. Kalau tidak terdedah dengan matahari kulit memang berpeluh, gatal dan merah. Lepas tu, kulit muka mulalah berbelang sebab pakai tudung. Menyampah pula tengok kulit muka berbelang sebab terbakar dek cahaya matahari.

Tapi dah amalkan minum Nuvit Sunblox NutroxSun™ tak risau dah. Memang lambatlah kesan terbakar atau kemerahan tu berlaku. Nak nak Mimi pakai sekali dengan Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen.

Korang pun patut cuba Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen dan minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™ untuk jaga kulit korang kerana dua produk ni sudah cukup melindungi kulit do bawah pendedahan cahaya matahari yang panjang.

Untuk maklumat lanjut mengenai Nuvit Daily Defender Lightweight Moisturizing Sunscreen dan minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™, layari :

Website :

Facebook :

Post a Comment

14 Comments

  1. Kebetulan Sal tengah mencari produk untuk dalaman. Bila umur dah meningkat ni .. faham je la. Semua kena jaga baik luaran ataupun dalaman. Ada rezeki Sal nak try !

    ReplyDelete
  2. memamg bestttt nuvit. dah try both products. daily defender tu meresap elok je. tak berminyak pun

    ReplyDelete
  3. biasa tau sunblock ni jenis cream tp nuvit ni ada dlm bentuk minuman juga

    ReplyDelete
  4. Ehh sis pun pernah pakai produk nuvit ni tp utk set skincare nuvit mmg best dan sesuai dgn sis..tp yg minuman ni blum try lagi..nti nk cubalah

    ReplyDelete
  5. Jika anda sering berdepan matahari eloklah ljndungibya dgn produk Nuvit ini.

    ReplyDelete
  6. Bagus produk ni sebab ramai yang dah pakai dan promote. Namapun sunblox jadi kita kenalah start pakai lebih-lebih lagi dah mula boleh keluar rumah ni

    ReplyDelete
  7. macam menarik untuk dicuba je minuman Nuvit Sunblox NutroxSun™. khasiat dia nampak best sangat.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih berkongsi satu produk yang baharu ini. Kaum lelaki boleh hadiah kepada isteri masing-masing. Selamat hari raya

    ReplyDelete
  9. Agak lama juga Sis tak amalkan minum supplemen macam ni, kalau sebelum ni rajin, pantang nampak orang share heheheh..ni baca macam bagus plak khasiatnya..nak cuba gak leee...

    ReplyDelete
  10. cantiklah kulit pasni, mmg tips untuk elakkan penuaan kulit ialah elakkan daripada uv

    ReplyDelete
  11. I pernah nmpk brand ni kt farmasi tp blm sempat cuba. thanks for the info!

    ReplyDelete
  12. Uishh nampak beza ya bila amalkan pengambilan produk ni. Terasa nak juga almaklum umur makin berusia dan cepat sgt muka ni berjeragat dan kusam bila kena panahan uv. Nanti leh lah sis survey

    ReplyDelete
  13. Menarik nya sunblock yg jenis minum tu. Kdg2 takut nak pakai krim ni, sbb kalau x sesuai kulit lagi pedih nanti. huhu

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com