Aneka Kuih Muih Pencuci Mulut Bulan Puasa

Aneka Kuih Muih Pencuci Mulut Bulan Puasa

Aneka Kuih Muih Pencuci Mulut Bulan Puasa | Memandangkan kita menyambut bulan puasa Ramadhan ketika Perintah Kawalan Pergerakan, sudah tentu masa kita banyak terluang di rumah. Ibu ibu pun boleh mencuba pelbagai jenis menu masakan utnuk disediakan sebagai juadah berbuka.

Tahun ini untuk pertama kalinya tiada bazar Ramadhan pastinya ibu ibu sibuk mencari pelbagai jenis resipi masakan untuk dicuba. Antaranya pastilah resipi kuih mudah dan cepat disediakan. Nak sediakan juadah berbuka puasa kenalah cepat dan tuntas kan. Jadi, nak cari resipi pun jenis yang mudah, senang dan cepat. 

Di sini Mimi kongsikan aneka resipi kuih muih bulan puasa. Semuanya mudah dan  cepat disediakan.



Aneka Kuih Muih dan Pencuci Mulut Bulan Puasa

Untuk dapatkan resipi klik saja pada nama resipi ya. Nanti akan keluar resipi pilihan untuk juadah berbuka puasa nanti. 

1. Resipi Kuih Nona Manis



2. Resipi Kuih Kerbau Guling



3. Resipi Lempeng Kelapa Manis




4. Resipi Bubur Tepung Pulut



5. Resipi Masalodeh



6. Resipi Churros



7. Resipi Donat Gebu 



8. Resipi Seri Muka



9. Resipi Kuih Tradisional Netbak



10. Resipi Agar Agar Bandung Cincau



11. Resipi Kek Karamel Pelangi dan Coklat



12. Resipi Cornflakes Nutella



13. Resipi Apam Susu Mudah



14. Resipi Puding Roti Bersama Kuah Kastard



15. Resipi Bubur Butir Nangka



16. Resipi Doh Roti Canai



17. Resipi Kuih Kaswi 



18. Resipi Ketupat Sotong



19. Resipi Kuih Apam Balik



20. Resipi Puding Jagung Creamy


Inilah 20 aneka kuih muih pencuci mulut mudah dan cepat disediakan di bulan puasa. Bolehlah cuba kesemua resipi kuih muih bulan puasa ini selama 20 hari berturut turut. 

Selamat mencuba! 

10 Comments

  1. dap dap semua menu-menu ni...ada yg akak tak pernah dgr macam nekbat tu..

    ReplyDelete
  2. Bila lah akk nk rajin buat kuih ni, huhuhu.. Terliur

    ReplyDelete
  3. Bubur butir nangka saya dah buat. Nak cuba resepi apam balik la pula.

    ReplyDelete
  4. byknya resepi nti bolehlah try spjg ramadan ni

    ReplyDelete
  5. Macam best je resepi ni. Boleh cuba nanti

    ReplyDelete
  6. Bila bazar ramadhan tahun ni xde mmg kne buat sndirilah jwbnya. Sbb org rumah jnis xmkn kuih tu sblm ni beli rm1 ke rm5 je..

    ReplyDelete
  7. Wah best nyer, sis paling suka the traditional seri muka. Thanks for the recipe.

    ReplyDelete
  8. Semua pun nampak sedap. Boleh lah cuba nanti buat juadah berbuka kan.

    ReplyDelete
  9. Banyaknya resepi.. Tq. Boleh cuba ni.. Kalau ad ebhaan kat rumah ok la

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
Mimie