Monday, January 27, 2020

Nikmati Kepedasan dan Kesedapan LAVA Crunchy dan Sambal MOOK dari Kayu Tiga

Nikmati Kepedasan dan Kesedapan LAVA Crunchy dan Sambal MOOK dari Kayu Tiga | Assalamualaikum. Hai semua! Siapa kat sini suka makan sambal dan "hantu" pedas angkat tangan. Boleh geng dengan Mimi. Memang sejenis Mimi kalau nak makan mesti kena ada menu pedas. Kalau tak, rasa tak lengkap hidup. Hah gitu!

LAVA Crunchy dan Sambal MOOK dari Kayu Tiga

Contohnya kalau masak Sup Ayam wajib ada sambal kicap. Kalau tak ada rasa tak lengkap menu tu kan. Hah buat korang yang suka makan pedas tu Mimi nak kongsi dengan korang kepedasan dan kesedapan sambal dari Kayu Tiga. Mimi nak juga korang NIKMATI KEPEDASAN DAN KESEDAPAN LAVA CRUNCHY DAN SAMBAL MOOK DARI KAYU TIGA ni sama sama. 

Apa istimewanya sambal dari Kayu Tiga ni? Sambal dari Kayu Tiga ni ada dua jenis tau korang iaitu LAVA Crunchy dan Sambal MOOK. Istimewanya sambal dari Kayu Tiga ni korang boleh pilih tahap kepedasan yang korang nak. Nak pedas kaw kaw sampai berpeluh peluh meleleh air mata pilih saja LAVA Crunchy. Kalau nak pedas yang biasa biasa saja pilih Sambal MOOK. Yang penting sedap!

Sambal MOOK dan LAVA Crunchy


LAVA Crunchy (Berat 150gm)


LAVA Crunchy yang 100% pedas


Sambal LAVA Cruncy mempunyai tahap pedas 100%. Diperbuat daripada bahan bahan seperti cili, bawang, ikan bilis, minyak, belacan, asam keping, garam, gula dan perasa yang dibenarkan.

Perlu diingatkan, tarikh luput bagi LAVA Crunchy ialah setahun selagi mana seal tidak di buka. Jika dah buka seal hanya bertahan selama sebulan sahaja. Harga sebungkus LAVA Crunchy ialah RM20.00 sahaja.

Lava Crunchy yang 100% pedas


Sambal MOOK (Berat 150gm)


Sambal MOOK yang 60% pedas


Sambal MOOK pula mempunyai tahap pedas 60% sahaja. Maknanya kepedasannya kurang sikit dari kepedasan LAVA Crunchy. Bahan bahan Sambal MOOK pula ialah ikan bilis, bawang, cili, minyak, belimbing buluh dan perasa yang dibenarkan.

Sama seperti LAVA Crunchy, Sambal MOOK juga tahan sehingga setahun selagi tidak dibuka seal. Jika seal dah dibuka tahan hanya sebulan sahaja.
Harga sebungkus Sambal MOOK ialah RM20.00.

Sambal MOOK yang 60% pedas


Berita baik semua! Sekarang ni Kayu Tiga adakan promosi di mana setiap pembelian LAVA Crunchy atau Sambal MOOK, korang akan nikmati harga sebungkus sambal RM15.00. Hah untungkan!

Harga murah saja korang! Nak beli banyak banyak buat stok pun boleh. Dah murahkan boronglah banyak, ya tak?

Pendapat Mimi Mengenai LAVA Crunchy dan Sambal MOOK

Semalam masa makan tengahari, Mimi makan LAVA Crunchy. Memang sedap dan boleh tahan pedasnya. Yang tak tahan pedas sangat ambil sikit saja tau. Macam Mimi ambil banyak pun tak apa sebab memang "hantu" pedas uols!

Nampak tak ada LAVA Crunchy di situ 


Mimi dah cuba kedua dua sambal. Bagi Mimi kedua dua sambal memang sedap dan mempunyai tahap kepedasan yang berbeza. LAVA Crunchy memang lagi pedas dari Sambal MOOK. Tapi bagi Mimi yang memang "hantu" pedas ni memang rasa okeylah tak ada sampai kena sediakan air satu jag. Masih boleh tahan tau. Makan bertambah lagi ada. Kalau tak ada lauk lain pun tak apa. Janji sambal ni kena ada. Makan dengan nasi panas memang bertambah.

Tapi kalau digabungkan kedua dua sambal LAVA Crunchy dengan Sambal MOOK, gerenti pedasnya lagi kebaboom!! Memang pedas! Yang bukan kaki pedas jangan sekali kali cuba tau! Takut korang tak tahan! 

Sukatan tahap kepedasan LAVA Crunchy

Hah agak agak korang kategori yang mana? Kurang Berani? BBNU Berani atau Otai Masih Berbisa? Hah Mimi dah tentulah Otai Masih Berbisa hah gitu!

Sukatan tahap kepedasan Sambal MOOK

Tapi buat korang yang sejenis tak tahan pedas Mimi galakkan korang makan Sambal MOOK. Kalau nak makan LAVA Crunchy tu boleh tapi ambil dengan kuantiti yang sedikit. Boleh tengok sukatan sambal yang disyorkan seperti gambar di atas!

Kalau korang ambil dalam kuantiti yang banyak, korang berpeluh peluh dan tak tahan pedas jangan salahkan Mimi ya. Dah beritahu awal awal ni. Masa nak makan tu sediakan air banyak ya takut korang menangis tersedu sedu nanti menahan pedas.

Cara order di linktree


Dekat mana nak beli sambal pedas yang sedap ni? Korang boleh saja beli di platform Shopee dengan klik link ini https://shopee.com.my/watie_ahnan
atau whatsapp terus dengan klik ini Wasap.my/601110106740 atau linktr.ee/kayu.tiga

Untuk maklumat lanjut boleh layari :

Facebook : Kayu Tiga
Instagram : @kayu.tiga
Whatsapp : 011 1010 6740

32 comments:

  1. huhu rasanya untuk kak ana ni tahap sesudu teh tu jer la dak Mimi, kakak awak tak tahan pedas gastrik hehe :)

    ReplyDelete
  2. Sis ni memang suka le beli sambal2 cam gini. Kat umah ni banyak sambal paket2 n botol2 cam ni. Nanti dah habis yang kat umah ni, boleh le try yang ni pulak

    ReplyDelete
  3. Saya hantu sambal. Terus bersinar mata kata ada sambal pedas.

    ReplyDelete
  4. Tahap kepedasan ni saya boleh tolerate tahap sederhana je. Perut ni tak berapa tahan tahap kepedasan yang pedas kaw kaw. Nama pun unik Mook pulak tu.

    ReplyDelete
  5. Perghhh lava ko namanya, mesti pedas gile! Tapi lagi pedas lagi Sis suka hehehe. Nak try gak ler, lama tak membeli pek segera macamni, kalau sibuk senang nak makan ek..

    ReplyDelete
  6. Comelnya la iklan dia. Rawlins bukan seorang yang gemar pedas tapi kena ada pedas setiap kali makan. Almaklum - orang Sarawak memang tak tahan pedas.

    ReplyDelete
  7. Hohohoho... Tahap kepedasan datang lagi. Kena try ni.. Sememangnya LeYa dan pedas juga tak boleh dipisahkan

    ReplyDelete
  8. ini kalau time bulan puasa memang orang cari nih sambal kering gini

    ReplyDelete
  9. macam best je lava crunchy tu! Mungkin I tahap BBNU hahaha sebab makan pedas tapi tak pedas sangat. Kang boleh berkampung dekat jamban

    ReplyDelete
  10. Eeeee...akak makan memang pedas laa...mana plak x pedasnya..nak plak akak memang x tahan pedas...

    ReplyDelete
  11. Wow!!!!!! Look so hot and spicy and delicious. Boley buat Mala meals nie.

    ReplyDelete
  12. Sambal sambal ni makan dengan nasi panas pun dah ok sangat. Tambah sikit telur, ikan or ayam goreng. Mesti bertambah. Sambal sebagai pembuka selera, takde sambal makan pun tak lalu. Eh mcm pantun pula hehe

    ReplyDelete
  13. Amboi brand dia. Kayu Tiga. panas je dengar kan. btw semua produk-produk dia nampak sangat menyelerakan dan boleh cuba ni.

    ReplyDelete
  14. Bolehlah try nanti. Saya suka makanan pedas. Tambah2 bila ad challenge makanan2 pedas ni hehe :)

    ReplyDelete
  15. Lagi pedas lagi sedap. Hee. Cmpur mase nk greng nasi pun sdp ni.

    Senang kalau ade stok camni kan. Nk travel mne2 pun sng.

    ReplyDelete
  16. Uiiiiii nmpk sedap tu.. mkn pulak dgn singgang ikan... pergh.. rs nk cuba jugak je..

    ReplyDelete
  17. Kita suka makan pedas ni.. Dapat sambal ni makan dengan nasi dan telur je pun ok.. Mengancam tengok sambal dia

    ReplyDelete
  18. Memang kena cuba la ni! Kak min pun suka sangat makan pedas!! Kalo tak pedas tak selera sgt nak makan

    ReplyDelete
  19. Kalau dapat kat saya ni bukan setakat satu sudu besar. 2 3 sudu besar sekali makan dengan sepinggan nasi =. Itu pun boleh jadi bertambah nasi tu hahaha

    ReplyDelete
  20. Aduhhhh.. Kecur ailio tauuuu.. Dah la kita ni hantu pedas.. Mmg kalau boleh nak makan pedas ja hari2... Nak kena tru jugak lah

    ReplyDelete
  21. Suka makan pedas. Tapi yang sambal ni tak pernah try lagi.

    ReplyDelete
  22. Berdesing telinga makan sambal mook ni...walau mimi cakap tak pedas, tapi bagi akak memang pedas berapi...

    ReplyDelete
  23. Perghhh.... Menarik tertarik kita nengok! Husband kita suka pedas pedas gini. Nanti nak try laaa

    ReplyDelete
  24. Sukatan sudu tu yang tak tahan tu ada Otai masih berbisa tu heheheh kita boleh lagi lah makan pedas ni tapi kalau selalu tak berani sekali sekala jer lah... Tengok sambal Lava ni nampak menyedapkan lagi masakan nak kena cuba ni...

    ReplyDelete
  25. Wow, sambal dia nampak padu.
    My sister kaki sambal, so kalau saya tunjuk ni dekat dia, mesti dia nak cuba.

    ReplyDelete
  26. kalau gini memang bertambah2 nasi. tak perasan kejap je nasi habis. hahah

    ReplyDelete
  27. Ya Allah kak.. Sedapnya tengok.. Ini kalau bawak travel ni mau makan bertambah2 berlaukkan nasi.. Lava crunchy tu nmpk macam pedas...

    ReplyDelete
  28. waduh sedapnya makan dgn nasik boleh.. dgn roti pun boleh bestnya

    ReplyDelete
  29. Kesukaan Bonde sambal yang memudahkan kerja tak pyh kopek2 cili api bagai , sesekali nak makan terus je sudu macam nih memang nikmat senang dibawa kemana-mana betul tak?

    ReplyDelete
  30. I memang suka makan pedas, so nanti nak carikan sambal ni

    ReplyDelete
  31. macam best je nak cuba ni. kalau akak, rasanya pilih yang Mook tu je. suka pedas tapi tak mo pedas sangat. just pedas2 manja je..

    ReplyDelete
  32. Adoii.. Sedapnya tengok akk makan nasi goreng tu.. Terliur..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen.