Thursday, December 19, 2019

Pegaga Crispy yang Rangup dan Pedas

Pegaga Crispy yang Rangup dan Pedas | Assalamualaikum. Hai semua! Sekarang ni merata makanan baru yang viral kan. Salah satunya sayuran yang disalut tepung dan digoreng. Ada Peria Crispy, Bayam Cripsy dan Pegaga Crispy. Ada yang biasa dan spicy.



Selalunya Mimi akan beli spicy. Sebelum ni Mimi dah beli Bayam Crispy. Memang sedap. Rangup je bila makan. Leka mengunyah tak sedar cepat je habis. 

Baru baru ni pengasuh Adhwa bagi Pegaga Crispy yang spicy. Sedap pula makan macam tu je kan. Makan dengan nasi pun sedap tau. Yang tak makan sayur atau ulam boleh belajar makan dah. Sedap tau. Rugi kalau tak rasa.





Dah habis Pegaga Crispy ni mahu kena cari lagi ni buat stok dekat rumah. Rugi kalau putus stok. Kadang blur nak masak apa, boleh makan sayur dan ulaman crispy ni dengan nasi kan.

Peria Crispy Mimi tak cuba lagi. Lepas ni nak cuba Peria Crispy pulak lah. Korang mesti ada yang cuba kan? Yang mana lagi sedap? 

11 comments:

  1. waalaikumussalam. kak belum penah lagi la makan pegaga crispy ni. tak tau camna rasa dia. hehe

    ReplyDelete
  2. nampak sedap, akak tak pernah jumpa lagi... tapi pegaga biasa tu pun dah sedap di goreng campur lak macam-macam mesti lagi best kan

    ReplyDelete
  3. Fav nih memang sedap suka ratah makan macam tu jer

    ReplyDelete
  4. Tulah saya pun belum rasa lagi. Elok kan makan kudapan sayur daripada makanan rapu.

    ReplyDelete
  5. Sedapnya Mimi.. macam teringin pula nak cuba..

    ReplyDelete
  6. Akak suka sebab ada rasa pedas2 skit...tapi x leh makan selalu sebab berminyak kan..suka digandingkan dengan bawang putih goreng dan ikan bilis rangup..memang leka la kalau makan...

    ReplyDelete
  7. tkmkn pegaga tp ada tgk kwn2 share pegaga crispy camni

    ReplyDelete
  8. tak penah cuba lagi, ni mimi nampak sedapppp

    ReplyDelete
  9. pernah try pegaga je. Rasa pahit sikit tapi dah makan tak boleh berenti

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen.