DETTOL MELANCARKAN SEMULA RANGKAIAN PEMBERSIHAN DIRI YANG BARU

DETTOL MELANCARKAN SEMULA RANGKAIAN PEMBERSIHAN DIRI YANG BARU | Hai semua! Sihat ke? Kalau sihat meh dengar celoteh Mimi. Kali ni Mimi nak celoteh dengan korang pasal Dettol Pembersihan Diri yang baru. Tahu tak sekarang ni DETTOL MELANCARKAN SEMULA RANGKAIAN PEMBERSIHAN DIRI YANG BARU. Hah ada beza ke yang baru ni dengan yang dulu? Ermmm musykil ni. 

Dettol 'Profresh' 

DETTOL MELANCARKAN SEMULA RANGKAIAN PEMBERSIHAN DIRI YANG BARU


Mesti korang pelik dan hairan kan, ada beza ke yang baru ni dengan yang lama. Kenapa pula DETTOL MELANCARKAN SEMULA RANGKAIAN PEMBERSIHAN DIRI YANG BARU. Ermmm, sesuatu sangat ye tak. Korang mesti tertanya tanya apa dan kenapa kan. Hah Mimi apa entah lagi! 



Rupa rupanya korang tau tak, sebenarnya Dettol melancarkan semula semua rangkaian produk pembersihan diri bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. Hah, sekarang ni kan kita baca dan dengar ada macam macam jenis kuman berbahaya yang ada. Mestilah risau kan kot anak anak kita kena jangkitan kuman berbahaya tu. Patutla Dettol lancarkan semula produk rangkaian pembersihan diri mereka kan. Memang satu tindakan yang harus dipuji. Betul tak?

Dettol 'Profresh' dirumuskan untuk memberi 'perlindungan daripada bau badan selama 12 jam' bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun cuaca di Malaysia panas dan lembap.



Dettol 'Proskin' menyediakan 'kelembapan selama 8 jam' untuk mengekalkan perlindungan kulit bagi seisi keluarga yang terdedah kepada persekitaran yang memudaratkan seperti sinaran matahari yang terik atau dalam persekitaran dengan penyaman udara yang berterusan.

Hah tu dia! No wonderlah Dettol lancarkan semula rangkaian produk  pembersihan diri mereka. Rupanya ini sebabnya. Jangan tak tahu, sejak dari dulu lagi memang keluarga Mimi gemar gunakan produk Dettol ni sebab diyakini berkesan melindungi kulit dari jangkitan kuman. Sampai sekarang pun masih guna lagi rangkaian produk Dettol. 

DETTOL RANGKAIAN PEMBERSIHAN DIRI DIPERKENALKAN SEMULA UNTUK MELINDUNGI 1.97 JUTA ISI RUMAH MALAYSIA DARIPADA 100 KUMAN BERBAHAYA





Mimi sendiri dan semua ibu di luar sana sudah pastinya gembira apabila dapat melihat anak-anak membesar dengan sihat. Namun, semakin anak-anak meningkat umur, kita sebagai ibu bertambah risau apabila anak-anak mereka mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan risiko pendedahan kepada pelbagai jenis kuman.

Mendengar keluhan para ibu, maka Dettol, sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di dunia** kini melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri baru-baru ini bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. 







Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yang mahu melindungi keluarga masing-masing. Jenama yang komited untuk menambahbaik kesihatan keluarga menerusi kebersihan ini sentiasa memperbaharui penyelesaian untuk melawan kuman yang sering berevolusi dalam zaman ini . Komitmen ini meningkatkan lagi mutu dan keberkesanan produk bagi melindungi kesejahteraan pengguna. Tidak hairanlah jenama ini mendapat kepercayaan daripada para ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga mereka mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan mereka. 

Dettol merupakan jenama perlindungan kuman No. 1 di Malaysia sejak sekian lama. Dalam usaha jenama untuk mencari penyelesaian yang sesuai bagi melindungi keluarga Malaysia daripada kuman, Dettol telah mengenal pasti keperluan yang berbeza bagi produk pembersihan diri. Dua keperluan utama yang dikenal pasti adalah ‘perlindungan bau’ dan ‘perlindungan kulit’. 




“Kita mandi untuk membersihkan badan. Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga. Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit. Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.


Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi

"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekat pada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven. 



Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan. 

“Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi. 

Kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi mereka daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat! 


VARIAN DAN HARGA DETTOL 'PROFRESH' 


Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dalam lima varian yang menyegarkan tau korang. Nak tahu lima varian yang Mimi maksudkan tu. Lima varian itu ialah Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh dan Skincare. 

Dettol 'Profresh' Cool

Dettol 'Profresh' Fresh

Dettol 'Profresh' Lasting Fresh

Dettol 'Profresh' Re-energize

Dettol ‘ProFresh’ dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 (250ml) , RM12.46 (500ml) , RM20.25 (950ml) dan RM15.67 (900ml).

*34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+ Sabun Buku + Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber: Kantar Worldpanel Malaysia

**Berdasarkan berdasarkan maklumat yang dilaporkan oleh Nielsen menerusi Perkhidmatan Scan Track, Market Track dan Retail Index bagi pasaran kategori Perlindungan Kuman (mengikut takrif Reckitt Benckiser) bagi tempoh 52 minggu berakhir Mac 2017 bagi semua pasaran barangan runcit

Post a Comment

26 Comments

  1. Dettol ni memang bagi kita confident supaya badan sentiasa rasa bersih. Bestnya dah ada rangkai PROFESH !

    LEARN YOUR ACTUAL ELIGIBILITY TO APPLYING FOR A HOME LOAN

    ReplyDelete
  2. tentu sekali dettol baru ni lebih improve dan power kan

    ReplyDelete
  3. Dettol ni mmg fave! Bau dia mmg best. Yg baru ni lagi nampak mcm refreshing je kan.

    ReplyDelete
  4. Ruby sekeluarga guna dettol ni. Sebab the only produk yang boleh mewangikan dan membersihkan anak-anak teruna dan suami ku. Bau badan lelaki ni lain macam wooo. Hahaha. Mereka aktif. Pening kepala kekadang bau peluh merebak dalam rumah. Haha

    ReplyDelete
  5. Dettol dah menjadi penjagaan kebersihan badan seisi keluarga semenjak turun temurun dan semestinya pilihan Rawlins gak sebab Rawlins kuat berpeluh, terutama selepas gym session

    ReplyDelete
  6. good to have Dettol use, and it's suitable for me too. Not irritate my skin and I like the smell of it, adults can use this range if they sweat alot.

    ReplyDelete
  7. wah... kene try ni... msti segar bau dia... '

    akak mmg suka pakai sabun dettol ni, dettol yg bau original tu pun suka... bau mcm ubat tu... mcm hilangkan bau2 bdn gitu... segar rasanya

    ReplyDelete
  8. I'm using this too... the smell is so nice.. love bathing time... dettol always got great product!

    ReplyDelete
  9. waa bagusnya ada set mandian dettol ni, siap ada pelbagai variasi dengan harga yg mampu milik jugak tu kan. Nanti bolehla tengok2 kat mana yg ada ni boleh try nnt 😃

    ReplyDelete
  10. Tak pernah lagi pakai dettol jenis yang ni. Biasa beli dettol shower foam yang biasa tu, yang foam die warna putih. biasa beli yang refill je sebab jimat sikit

    ReplyDelete
  11. Memang dari dulu pengguna dettol. Suka sbb gentle je. Lepastu klu kulit ni luka gatal xde rasa pedih berbanding jenama lain. Ena paling suka warna hijau. Long lasting mmg kuat harumannya.

    ReplyDelete
  12. Bagus lah produk Dettol yang terbaru ni. boleh lindungi tubuh badan dari kuman dan elakkan bau badan sehingga 12 jam! Memang terbaik!

    ReplyDelete
  13. Dettol 12 jam ini baguslah untuk kita sebab kita selalu satu hari mandi 2 kali jer kalau ada emergency jer baru mandi lebih dari itu hehehehe tapi tak pernah kurang kena jaga kebersihan diri...

    ReplyDelete
  14. wah I suka betul jenama dettol sebab bau badan sangat segar dan wangi lepas mandi pakai sabun mandian dettol ni, SESUAI untuk anak anak i juga, paling best boleh hapuskan bakteria jahat juga

    ReplyDelete
  15. husband liez mesti suka..sebab dia hanya pakai dettol. dia kata dari kecik sampai sekarang tak pernah tukar sebab dah selesa

    ReplyDelete
  16. Inovasi ni memang bagus. Baru tahu bau badan disebabkan oleh bakteria pada peluh. Kalau jenama Dettol mmg dipercayai dr jenama yg lain.

    ReplyDelete
  17. Ayu mmg suka denga produk dettol. Memang dah pakai brand ni sejak dulu lagi. Skrg dah ada
    Varian baru nak cubalah

    ReplyDelete
  18. Kita pon guna dettol & jenama lain.. Kalau kulit masalah sgt kita guna dettol so far mmg best sbb dia protect skin . Skrg dh mcm2 ada kan... Ini yg terbaru dgn new packaging sgt menarik..

    ReplyDelete
  19. Dettol ni satu brand yg kami guna sejak dahulu. Dulu dulu antiseptik yg femes, skng ni macam macam produk Dettol ada. Flavor pun pelbagai. Memang dipercayai ramai la kan

    ReplyDelete
  20. Dulu emi guna jugak dettol. tapi dah lama stop sebab kulit emi extra sensitive. sekarang ni duk focus banyakkan guna natural based products utk mandian.

    ReplyDelete
  21. My family us using Dettol now. It makes our body cleaner and feel fresher.

    ReplyDelete
  22. penting jaga badan untuk elakkan badan berbau

    ReplyDelete
  23. Dettol ni satu jenama yang berkurun menjadi kepercayaan kita semua dalam penjagaan kebersihan diri kan Mimi :)

    ReplyDelete
  24. Dettol nie Kak Sue pakai kat rumah nie Mimie.. suka bau dia..

    ReplyDelete
  25. Dettol sinonim sebagai jenama untuk perlindungan sekeluarga. Cantik packaging terbaru ni.

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com