TIPS DAPATKAN KULIT WAJAH CANTIK DAN SIHAT BERSERI

Tips Dapatkan Kulit Cantik dan Sihat Berseri | Setiap wanita mengimpikan kulit wajah cantik dan bebas daripada sebarang cela. Jerawat, parut jerawat, jeragat, bintik hitam dan putih, liang pori besar merupakan musuh utama wanita. Jadi Mimi nak kongsi dengan korang TIPS DAPATKAN KULIT WAJAH CANTIK DAN SIHAT BERSERI agak kita tampil berkeyakinan apabila berada di khalayak ramai.

TIPS DAPATKAN KULIT WAJAH CANTIK DAN SIHAT BERSERI


Sumber : Google


Mesti pelbagai cara yang dilakukan untuk dapatkan kulit wajah cantik dan sihat berseri kan. Macam macam produk kita cuba dan macam macam petua kita buat tapi mungkin tidak memberi kesan yang positif.

Apa kata kita cuba beberapa tips untuk DAPATKAN KULIT CANTIK DAN SIHAT BERSERI.

Sumber : Google


1) Banyakkan minum air suam
Semua orang tahu kebaikan mengamalkan minum air suam kerana air suam mempunyai 0% kolesterol. Disarankan minum 8 gelas sehari air suam atau sekurang kurangnya 3 liter sehari. Kalau kita amalkan petua kecantikan sekalipun tetapi tak minum air suam tidak guna juga. Air suam membantu mengeluarkan segala toksin di dalam badan. Jadi, pastikan minum air suam!

2) Gunakan skincare yang selamat dan organik
Diakui skincare yang selamat dan organik agak mahal harganya di pasaran. Namun, hasilnya memuaskan hati dan selamat untuk kulit wajah kerana bebas paraben dan bahan kimia yang berbahaya seperti merkuri, hydroquinno dan sebagainya. Sekarang ni banyak skincare organik ada dijual di drugstore.

3) Gunakan bahan alami 
Banyak petua petua orang lama yang boleh kita amalkan contohnya buat masker dari putih telur, skrub beras dan kunyit dan basuh muka dengan air basuhan beras dan banyak lagi petua yang boleh diamalkan untuk dapatkan kulit cantik dan berseri.




4) Pengambilan supplimen
Pengambilan supplimen juga penting untuk dapatkan kulit wajah yang cantik. Namun harus diingatkan, sebarang pengambilan supplimen perlulah amalkan minum air suam yang banyak. Yang paling penting pastikan supplimen yang diambil itu selamat dan mendapat kelulusan daripada pihak berwajib. Salah satu produk yang selamat diamalkan ialah ELLDORA SNOW CRYSTALL yang mengandungi 22 bahan aktif dari alam semulajadi.



Mesti korang nak tahu apa itu ELLDORA SNOW CRYSTAL kan? ELLDORA SNOW CRYSTAL merupakan tablet kunyah berwarna merah jambu dan putih yang mengandungi 22 bahan aktif dari alam semulajadi di mana ia mempunyai sistem pencerahan 2 kali ganda lebih hebat. Ia selamat dimakan dan mendapat kelulusan KKM. Snow Crystal merupakan produk 100% bahan semulajdi tanpa bahan terlarang dan berbahaya. Snow Crystal juga adalah keluaran bumiputera Muslim yang dijamin selamat dan berkesan.

KANDUNGAN BAHAN ELLDORA SNOW CRYSTAL




STRAWBERRY JUICE POWDER
Menentang pembentukan radikal bebas. Kaya dengan vitamin C dan phytonuient yang dapat menghaluskan dan mencerahkan kulit 

ISOMALT
Mengandungi nilai kalori & nilai glisemik yang rendah yang sangat bagus untuk mengawal berat badan berlebihan. Juga sangat bagus untuk kesihatan sistem pencernaan

VITAMIN C
Mencerahkan kulit dari jeragat, anti-penuaan, dan kulit lebih lembut. Memperbaiki struktur kulit



MANGOSTEEN PEEL EXTRACT
Xanthones dapat bertindakbalas dengan radikal bebas dan menghalang dari kerosakan sel kulit.

BOVINE COLLAGEN (COW)
Mengekalkan keremajaan kulit, tekstur dan penampilan kulit yang lebih anjal. Dapat membantu mengurangkan kedutan dan melawan tanda-tanda penuaan.

LYCHEE JUICE POWDER
Membantu menghilangkan ‘black spot’ & jerawat. Selain itu, jus laici juga dapat melambatkan proses penuaan.

L-CYSTIENE
Merupakan komponen penting untuk pertumbuhan rambut, kuku dan sel kulit. Bertindak sebagai ejen pencerah kulit & merawat masalah kulit yang lain seperti jerawat, jeragat, kedutan dan lain-lain.

RICE BRAN EXTRACT
Bertindak sebagai ejen pelembap yang sangat hebat. Juga dapat melindungi kulit dari sinaran UV merbahaya.

MINERAL PREMIX
Melindungi kulit daripada kerosakan yang disebabkan oleh sinar UV dan juga bertindak sebagai anti-bakteria.

VITAMIN PREMIX
Membentuk komponen penting dalam struktur kulit dan melancarkan fungsi sel kulit



TOMATO EXTRACT
Dapat mengekalkan kelembapan kulit, mengecilkan liang roma, mengurangkan masalah jerawat dan mengatasi kulit berminyak.

ALOE VERA EXTRACT
Mengawal pengeluaran minyak berlebihan pada wajah disamping membantu melembapkan kulit.

POMEGRANATE EXTRACT
Dapat mengembalikan sel-sel kulit yang baru dan melindungi kulit daripada radikal bebas matahari.
Merawat masalah kulit kering, berminyak & berjerawat

GREEN TEA EXTRACT
Melindungi kulit dari sinaran UV & membantu mengatasi masalah kulit kering, berminyak & berjerawat, melembapkan kulit

PAPAYA EXTRACT
Mengatasi masalah bintik hitam di wajah, membantu menghilangkan jerawat & melambatkan proses penuaan.

MIXBERRIES EXTRACT
Dapat mengurangkan bintik hitam & lingkaran gelap bawah mata, disamping dapat melembapkan kulit & mengurangkan keradangan di kulit.

OLIVE LEAF EXTRACT
Bertindak sebagai anti-penuaan, melembutkan tekstur kulit, melindungi kulit dari radikal bebas & membantu memulihkan kulit berminyak.

ASTAXANTHIN
Merupakan agen semulajadi bagi mencerahkan dan memutihkan kulit. Mengandungi fungsi anti-fungal, anti-aging & dapat merawat masalah kulit.

BIRD NEST EXTRACT
Mencegah masalah kulit kering & kulit kusam. Juga dapat memutihkan,  mencerahkan  & melembapkan kulit.

SAKURA EXTRACT
Dapat melembapkan kulit & menegangkan kulit. Juga dapat membantu mengatasi kulit kusam & dapat mencerahkan kulit.




APPLEPHENOL
Mengandungi molekul poliphenols yang mampu memberi kesan antioksidan, anti radang & anti penuaan. Mengurangkan pigmentasi & mencerahkan kulit.

DEXTROSE
Dextrose mengandungi karbohidrat yang memberi tenaga kepada tubuh. Ia juga bebas lemak, kolesterol dan sodium.


KEBAIKAN DAN KELEBIHAN ELLDORA SNOW CRYSTAL


🌻Kulit wajah lebih cerah
🌻Tona kulit sekata
🌻Bintik hitam pada wajah pudar
🌻Kulit wajah semakin berseri
🌻Mampu mengurangkan pigmentasi
🌻Mengurangkan keradangan pada kulit wajah
🌻Kulit wajah kelihatan muda remaja
🌻Melindungi kulit daripada UV
🌻Bertindak sebagai agen pelembap
🌻Memperbaharui sel kulit 
🌻Mengawal pengeluaran minyak pada wajah

KESAN SELEPAS MENGAMALKAN SELAMA SEBULAN


Korang dah tahu kandungan bahan yang digunakan serta kebaikan mengamalkan ELLDORA SNOW CRYSTAL kan? Sekarang Mimi nak tunjuk dengan korang perubahan yang Mimi alami sendiri selepas mengamalkan Snow Crystal ni.

Korang boleh tengok perbezaan muka Mimi sebelum dan selepas amalkan Snow Crystal ni selama hampir sebulan.

Muka sebelum amalkan Snow Crystal. No edit no make up no filter
Selepas amalkan Snow Crystal hampir sebulan No edit no make up no filter. Mata saja bercelak.
Korang boleh nampakkan perbezaan wajah Mimi sebelum dan selepas mengamalkan Snow Crystal selama dua minggu


Hampir sebulan selepas amalkan ELLDORA SNOW CRYSTAL, Mimi memang nampak perubahan ketara pada kulit wajah Mimi. Jeragat semakin pudar, lingkaran gelap bawah mata semakin kurang, kulit pun makin cerah. Yang paling best, kulit Mimi dah tak berminyak. Yahoo!! Best sangat. Mimi suka Snow Crystal ni sebab rasanya sedap. Mix berry dan laici tau. Sebotol ada 60 tablet kunyah. Mimi amalkan sebiji pada waktu pagi sebelum sarapan dan sebiji waktu malam sebelum tidur. Yang penting amalan minum air suam secukupnya. Kakau dulu keluar rumah wajib bermekap. Sekarang ni keluar rumah Mimi hanya pakai lipstick dan celak saja. Sekejap saja dah siap. Tak buang masa mekap lama lama. 

TESTIMONI PENGGUNA ELLDORA SNOW CRYSTAL

Di bawah ni Mimi sertakan beberapa testimoni pengguna pengguna ELDDORA SNOW CRYSTAL. Korang boleh baca dan lihat testimoni berjaya mereka.








Hah, macam mana?  Seronokkan tengok testimoni mereka. Cantik cantik belaka. Nampak berbeza kan?Korang yang ingin mencuba ELLDORA SNOW CRYSTAL atau inginkan maklumat lanjut boleh layari dan hubungi : 

Elldora Empire
~ Inspire Your Desire ~ 

HOTLINE: 019- 227 1077



NOTA KAKI :

Sebelum Mimi terlupa, Elldora juga bakal memperkenalkan produk baru keluarannya iaitu ELLDORA MAJESTIC TOUCH TREATMENT FOUNDATION dan DERMALIC SKINCARE. Kedua dua produk ini akan berada di pasaran tidak lama lagi. Dengan bantuan Doktor Perubatan dan Chemist, terhasillah produk Elldora ini yang diformulasi khas buat korang yang inginkan produk yang selamat dan natural di mana ia mampu merawat, memutih, meremajakan dan mencantikkan kulit.



Post a Comment

19 Comments

  1. menariknya produk Elldora ni..rasa mcm nak cuba juga bila tgk boleh mengurangkan jeragat ni..

    ReplyDelete
  2. Menarik produk Elldora ni ☺☺☺☺☺☺

    ReplyDelete
  3. TQ mimi share tips bermanfaat.. Menarik juga produk ni. kunyah² je ye...

    ReplyDelete
  4. Wah banyak juga bahan-bahan yang terdapat dalam produk ini ya.

    Yang lebih utama ianya semulajadi. Jadi tak ada la kesan kepada kesihatan tubuh badan kita.

    ReplyDelete
  5. Bgus ni.. minum kena 8 liter. Byk guna produk tu.. bgus erk? Kena tey juga la nanti.. cume skrg tgh on supplemen lain

    ReplyDelete
  6. Menarik betul Elldora Snow Crystal ni. Just kunyah tablet dan ikut tips cantik perubahan memang terbaik. Tahniah mimi 😘😘

    ReplyDelete
  7. Wow..kandungan semua bahan semulajadi..tgok dan baca nama pun SA dh yakin dgn product ni..bestnya dpt pengalaman mencuba..

    ReplyDelete
  8. Mimi, memang nampak perubahan tu. Makin berseri kulit mimi tu. Banyak khasiat snow crystal ni ye.bahan2 dia pun bagus2 semuanya.

    ReplyDelete
  9. Wah... Flawless dh sis lps amik product ni.. Nk usha2 la juga, nk cntk cm sis

    ReplyDelete
  10. Wow, menarik lah k.mimi produk eldora ni.

    ReplyDelete
  11. Betul. Kulit kita memerlukan supplement tambahan utk bekalkn nutrien. Kdang nutrien tu x terbentuk/terhasil/terdapat secara natural, jd dgn adanya produk splement dpt membantu bekalkan nutiren yg diperlukan

    ReplyDelete
  12. Bab nak minum air kosong tulah yang paling mencabar. Kalau bab minum air manis laju jer. Betul lah orang cakap 'Beauty is Pain'

    ReplyDelete
  13. nak makan supplement tak berani sebab uzu jenis malas minum air hehhe. sangat bahaya minum benda-benda mcam ni kalau tak rajin minum air.. nkan heheh.

    ReplyDelete
  14. Menariknya...boleh cuba nanti

    ReplyDelete
  15. Setuju. Apa benda pun kita makan, paling penting air. Sebab badan nk detox.

    ReplyDelete
  16. Bagus ya Mimie boleh hilangkan jeragat sekali ya..

    ReplyDelete
  17. Betul tu kalau nak kulit cantik rajinkan minum air kosong dan ambil supplement yang bersesuaian.airah pun ambil supp juga

    ReplyDelete
  18. Wow nampak perbezaannya..kulit makin cantik nampak lagi happy mimi after sebulan makn elldora ni..tp bt ms skang ciktom elak mkn supplement sbb tgh bf anak..ke sesuai utk ibu bf jgk?

    ReplyDelete
  19. Produk yang menarik, kena amalkan secara konsisten supaya nampak lebih berseri. Monyok je muka akak selepas guna. Cenyum ciketttt

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com