Tuesday, March 06, 2018

Tragedi Air Tumpah

Assalamualaikum dan selamat pagi korang.

Apa je aktiviti korang hari ni? Mimi macam biasalah kerja. Tapi hari ni Mimi pergi Bukit Aman ada urusan. Nak uruskan gaji pegawai. Pwrgi naik kenderaan pasukan.

Nak dijadikan cerita masa dalam kereta dah duduk dalam lima minit macam tu tiba tiba je rasa punggung berangin semacam. Pelik juga sebab masa mula mula duduk tak ada pula rasa berangin. Duk leka lagi main telefon.


Nampak tak kesan basah tu. Banyak jugalah air yang tumpah. Baju Mimi ni separuh basah tau. Tragedi air tumpah melanda nak pergi Bukit Aman punya pasal.

Tak sedap hati Mimi check lah apa sebabnya kan. Sekali tengok, air dalam botol Mimi bawa tumpah. Gelabah ayam dibuatnya. Dah tak pasal pasal baju dengan kain basah. Kusyen kerusi pun habis basah. Adoiii dah lah kereta pasukan. Agak agak kusyen jenis macam ni tinggalkan kesan air tak korang?

13 comments:

  1. kesan tu bergantung pada air kak Mimi. kalau kopi memang habislah. kena cuci

    ReplyDelete
  2. alahai..mcm mana nak keringkan tu?

    ReplyDelete
  3. Kalau air kosong rasanya tak meninggalkan kesan mimie 😊

    ReplyDelete
  4. Adoi hehehe..xpe la mimi. Bukan selalu tu kan. Sat g, kering tu

    ReplyDelete
  5. adoi, kalau air o tak dehal, jangan air manis dah lah

    ReplyDelete
  6. Aduhai..cane leh tak sedar tu...haaaa...angker sgt nieh...hahahahah

    ReplyDelete
  7. kalau air manis selalu ada la kesan tompokan tuh, kalau air kosong takde tinggal kesan selalunya...

    ReplyDelete
  8. Air manis ke yang tumpas tu.. Kalau air manis lap2 dengar kain basah dengan air paip ok kut xde tinggal kesan..

    ReplyDelete
  9. Kalau air masak/mineral water jer, in sya Allah tak tinggalkan apa apa kesan sis. Tp bau hapak sikit laa. try sembur guna fabreeze. :) Have a nice day sis :)

    ReplyDelete
  10. Harap2 xde tinggalkan kesan..nasib baik air kosong aje ye Mimi

    ReplyDelete
  11. Aduhai Mimie, habislah basah ye.. Air kosong tak apa kut, jangan air lain berbau nanti..

    ReplyDelete
  12. Adoi, basah semuaaa, x selesa nya rasa.....x tinggalkan kesan sangat....
    kena marah idokk..huhu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen.