Tips Menurunkan Berat Badan Dengan EllVita PREMIUM BERRY

Tips Menurunkan Berat Badan Dengan EllVita PREMIUM BERRY |  Semua orang ingin memiliki tubuh badan yang langsing dan sihat. Mimi pun macam tu juga tau. Walaupun anak dah tiga orang tapi Mimi tetap juga nak dapatkan berat badan ideal di samping sentiasa cergas sepanjang masa. Jom baca TIPS MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN ELLVITA PREMIUM BERRY dengan lanjut.




TIPS MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN ELLVITA PREMIUM BERRY




Sejak anak ketiga dilahirkan berat badan Mimi makin menjadi jadi naik tau korang. Cuma kelebihannya sebab Mimi tinggi, orang kata tak nampak sangat badan berisi atau senang kata obes lah. Tu kata orang kan tapi bagi Mimi, Mimi tetap juga nak turunkan berat badan Mimi. So, Alhamdulillah daripada berat badan dulu 71kg sekarang nih berat dah turun jadi 67kg tau korang. Jadi, mesti korang nak tahu kan cara yang Mimi buat untuk turunkan berat badan. Mimi ada cara yang tersendiri dan Mimi nak kongsi dengan korang TIPS MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN ELLVITA PREMIUM BERRY.



Cara Mimi turunkan berat badan ialah :

1) Tentukan target berat badan

Pertama sekali Mimi akan letakkan target berapa berat badan yang ingin Mimi capai. Sekarang ni walaupun berat badan dah turun 4kg dari 71kg tapi Mimi dah tetapkan target Mimi nak dapatkan berat badan ideal Mimi yang lama iaitu 60kg. Sekarang ni, BMI tak cantik lagi. Jadi, kena turunkan lagi 7kg. Buat korang yang tak tahu cara nak kira BMI korang boleh ikut formula di bawah :

                        BMI =                Berat (kg) 
                                     Tinggi (m) x Tinggi (m)

Klasifikasi BMI
Bawah 18.5 Berat kurang
18.5 – 24.9 Normal
25.0 – 29.9 Berat berlebihan
30.0         Obes

2) Melakukan senaman

Mimi akan lakukan senaman yang ringan dan bersesuaian dengan Mimi. Maksud Mimi yang sesuai dengan Mimi ialah Mimi tak boleh melakukan senaman yang berat atau ekstrem sangat memandangkan masalah lutut Mimi masih tidak pulih sepenuhnya. Jadi, Mimi memilih melakukan senaman yang ringan contoh seperti cyling atau sit up. Aktiviti mengemas rumah juga merupakan senaman juga kan?

3) Kawal pemakanan

Sangat penting untuk kita mengawal pola makanan yang kita ambil. Contoh dalam sehari berapa kalori yang kita ambil. Macam Mimi lakukan sekarang ni, waktu sarapan Mimi dah kurang makan berat sebab Mimi amalkan minum ELLVITA PREMIUM BERRY. Memang kenyang tau. Sekarang ni sarapan Mimi hanya ELLVITA PREMIUM BERRY.

Kalori masuk < kalori keluar = Langsing
Kalori masuk > kalori keluar = Kegemukan



4) Mengambil makanan tinggi serat

Sangat penting kita mengambil makanan yang tinggi dengan serat iaitu buah buahan dan sayur sayuran. Makanan yang tinggi serat juga membantu mengurangkan rasa lapar kerana makan yang tinggi serat mampu membuatkan perut kenyang.

5) Kurangkan makanan bergula dan berkarbohidrat

Kita semua tahu pengambilan makanan bergula dan berkarbohidrat secara berlebihan akan menyebabkan kegemukan. Macam Mimi sendiri memang kurang makan atau minum benda benda manis ni. Kalau teringin pun kadang kadang saja Mimi makan tapi Mimi akan cover semula dengan minum air suam banyak banyak. Dulu Mimi memang kuat makan dan minum manis tau tapi sekarang kurang suka sangat.

6) Banyakkan minum air suam

Bila banyak minum air suam kan korang memang perut rasa penuh dan kenyang sentiasa. Jadi, makan pun kurang. Tapi bukanlah nak ajar korang tak makan langsung. Makan tetap makan tapi bila minum air suam banyak, jadi kuantiti makanan yang kita ambil akan jadi berkurangan.



7) Amalkan ELLVITA PREMIUM BERRY

Inilah rahsia Mimi berjaya mengurangkan berat badan selain daripada 6 perkara di atas. Sejak Mimi amalkan minum ELLVITA PREMIUM BERRY ni memang Mimi jarang sarapan pagi. Perut memang tak lapar tau. Boleh tahan kenyang sampai tengahari. Pernah sekali masa Hari Sukan Sekolah anak anak Mimi, Mimi hanya sarapan dengan ELLVITA PREMIUM BERRY sahaja tau. Langsung tak makan apa apa sampai sukan sekolah habis pukul 3.30 petang. Sebenarnya Mimi jenis yang kena makan dan tak boleh skip kalau tak, perut akan mudah masuk angin dan pedih perut tau. Tapi sejak amalkan ELLVITA PREMIUM BERRY, Mimi dah tak perlu risau lagi masuk angin ke rasa pedih perut ke sebab perut memang kenyang jangka masa yang lama juga.



EllVita Premium Berry ini sangat sesuai di amalkan semua peringkat umur dari kanak kanak sehinggalah orang dewasa. Baik lelaki atau perempuan boleh saja amalkan kerana bahan bahan yang digunakan 100% organik malahan diformulasikan oleh  doktor perubatan dan sudah tentunya ia selamat diamalkan.



ELLVITA PREMIUM BERRY DIPERKAYA DENGAN 15 EKSTRA MAKANAN PREMIUM




Sebenarnya korang, Mimi tak suka minum susu tau. Memang tak suka. Kalau minum confirm rasa mual dan nak muntah. Nak nak susu kambing lagilah memang Mimi tak boleh nak minum. Keluarga Mimi pun tahu perangai Mimi ni. Tapi ellVita ni lain tau korang. Langsung tak rasa susu kambing atau hanyir tau. Satu keajaiban sangat sebab Mimi berjaya minum ELLVITA PREMIUM BERRY ni. Rasanya sedap sebab rasa strawberi dan buah beri tu terasa di tekak sekaligus menepis anggapan Mimi kalau susu kambing confirm hanyir. Tak semua anggapan Mimi tu betul okey. EllVita Premium Berry memang sedap dan menepati citarasa Mimi.



Mimi suka Minum ELLVITA PREMIUM BERRY kerana ia merupakan minuman kolagen YANG DIPERKAYA DENGAN 15 EKSTRA MAKANAN PREMIUM  semulajadi terbaik dan terpilih dari seluruh dunia seperti Applephenon, Astaxanthin, Kolagen, Ekstrak Sakura, Strawberi, Buah Beri, Buah Delima, Kurma, Kismis, Tin, Badam, Saffron, Habbatus Sauda, Madu dan Susu Kambing.

ELLVITA PREMIUM BERRY merupakan produk yang korang boleh percayai kerana semestinya ia dijamin HALAL. Ia juga merupakan produk keluaran muslim bumiputera yanga diproses di kilang yang memenuhi syarat bagi pensijilan KKM dan MESTI. Produk ini juga telah diuji secara klinikal oleh dua lab yang telah mendapat akreditasi oleh Skim Akreditasi Makmal Malaysia.

6 SEBAB KENAPA MIMI MEMILIH ELLVITA PREMIUM BERRY




1) Membantu mendapatkan berat badan ideal

Inilah sebab utama Mimi suka dan amalkan minum ELLVITA PREMIUM BERRY. Ia mampu mengurangkan berat badan tau korang. Senang kata membantu Mimi untuk dapatkan berat badan ideal lah. Sekarang ni berat Mimi masih dalam kategori berat berlebihan. Macam Mimi beritahu awal tadi, berat Mimi dulu 71kg sekarang dah 67kg. Jadi, Mimi ada 7kg lagi nak kena turunkan untuk capai berat badan ideal. Memang minum Premium Berry ni buat Mimi kenyang dan kurang nak makan. Sebab tu, berat Mimi dah turun 4kg. Kalau tidak dulu, mimpilah berat nak turun. Maintain je 71kg. Benci tau! Sekarang bertambah semangat nak turunkan berat badan sebab ellVita Premium Berry kan ada!

2) Membantu mengurangkan kolesterol

Antara sebab Mimi memilih ellVita Premium Berry ini adalah kerana minuman ini mampu membantu mengurangkan kadar kolesterol Mimi. Walaupun kolesterol Mimi masih di tahap terkawal tapi kena juga berjaga-jaga kan. Mimi ni suka makan ayam goreng tau terutamanya bahagian kulit tu. Memang tak boleh nak hentikan tabiat makan kulit ayam tu sedangkan Mimi tahu kulit ayam tu tinggi kolesterolnya. Tak lah makan selalu tapi kolesterol tu tetap ada kan. Jadi, lebih baik mencegah daripada merawat. Sebab itulah, Mimi amalkan ellVita Premium berry ni tau korang.



3) Mencantikkan kulit

Perempuan dan kecantikan berpisah tiada, betul tak?Umur dah meningkat ni kenalah jaga kulit kan. Sebab tu Mimi minum ellVita Premium Berry sebab ia mempunyai bahan bahan semulajadi yang memberi kecantikan luaran. Bahan bahan yang digunakan juga terdiri daripada bahan 100% organik. Bahan bahan semulajadi untuk kecantikan luaran ialah :

Madu : Melembapkan kulit dan atasi penyakit kulit
Sakura : Memutih dan mencerahkan kulit
Kolagen : Menganjalkan kulit
Astaxanthin : Melindungi kulit dari sinaran UV
Applephenon : Bertindak sebagai anti penuaan

4) Menambahkan tenaga

Ini memang Mimi akui, sejak amalkan ellVita Premium Berry Mimi dah kurang letih dan penat. Kalau tak, cepat sangat rasa letih dan penat, lepas tu mengantuk. Tapi sekarang ni luar biasa betul tenaga Mimi ni. Ada saja nak buat tak tahu nak rasa penat atau letih.

5) Membantu mengurangkan stress

Kerjaya macam Mimi ni memang agak stress tau. Bukan stress dengan tugas tapi stress dengan suasana kerja tu. Sejak minum Premium Berry Mimi kurang dah rasa stress, lebih santai dan tenang bila buat kerja.

6) Mencerdaskan minda

Alhamdulillah , minum Premium Berry juga membuatkan minda Mimi sentiasa cerdas. Dulu kalau nak cari idea untuk sesuatu tugas memang agak blur tau, jadi lost. Sekarang ni, petik dengan jari saja semua idea sekelip mata. Contoh nak buat resipi menggunakan Premium Berry ni. Sebut saja resipi menggunakan Premium Berry sekali berdyun duyun datang idea nak buat resipi apa. Dapat juga lah 10 idea resipi yang boleh dibuat. Tapi tu lah, sekali blur nak buat yang mana satu. Sebab banyak sangat resipi yang boleh dibuat.

Korang jangan tak tahu ellVita Premium Berry ni selain dijadikan sebagai minuman kesihatan ia juga boleh digunakan untuk penyediaan makanan dan minuman tau. Ikut kreativiti masing masing lah kan. Ia boleh digunakan dalam pelbagai menu masakan sebagai contoh aiskrim, kek, cheesekut dan sebagainya. Mimi sendiri gunakan ELLVITA PREMIUM BERRY dalam resipi tiramisu tau. Tiramisu ni lain daripada yang lain. Nak tahu apa resipi Mimi nak buat? Korang bacalah resipi yang Mimi kongsikan di bawah.


RESIPI TIRAMISU ELLVITA PREMIUM BERRY




1 bungkus Biskut Hup Seng
1 keping Cheese
6 sudu besar tepung kastard
3 sudu besar gula
EllVita Premium Berry

Bahan hiasan : Serbuk Coklat

Cara menyediakan :

1) Campurkan ellVita Premium Berry, Gula, Tepung Kastard dan masak dengan api yang perlahan. Kacau perlahan lahan sehingga menjadi pekat. Jika terlalu pekat masukkan sedikit air. Kacau sehingga sebati.    
2) Masukkan sekeping cheese. Kacau hingga sebati.
3) Susun biskut ke dalam loyang.
4) Kemudian tuang adunan kastard ke atas biskut. Ratakan kastard sehingga menutupi biskut.
5) Tabur serbuk coklat atas permukaan kastard.
5) Ulang semula langkah 3 hingga 5 sehingga habis.
6) Akhir sekali masukkan tiramisu yang telah siap ke dalam peti sejuk selama 1 jam.




Korang juga boleh tonton video Tiramisu EllVita Premium Berry yang Mimi kongsikan seperti di bawah.




TESTIMONI ELLVITA PREMIUM BERRY

Bila sesuatu produk itu diperbuat daripada bahan bahan organik yang terjamin kualitinya sudah pasti ia memberikan kesan yang positif kepada pengguna, betul tak? Dah banyak testimoni yang menarik dan positif daripada pengguna ellVita Premium Berry tau. Seronok tengok testimoni daripada pengguna lain. Antara testimoni ellVita Premium Berry :









Teruja tak tengok testimoni pengguna lain? Tak rugi tau korang cuba produk ellVita ni. Dahlah sedap banyak pula khasiat dan kesan positif yang kita dapat. Tak rugi pun kita ketepikan sedikit wang untuk dapatkan produk terbaik ellVita ni. Dijamin korang akan berpuas hati dengan produk ELLVITA PREMIUM BERRY.



🌸ellVita : Hadiah Terbaik Buat Dirimu🌸

Untuk maklumat lanjut mengenai ellVita Premium Berry korang boleh layari web dan media sosial seperti berikut :

Hotline : 019 – 2020 911
Website : www.ellvita.com
Facebook : ellvita HQ
Instagram : ellvita HQ

Post a Comment

34 Comments

  1. Wah terbaik mimi...siap buat kek lagi guna premium berry ni...

    ReplyDelete
  2. Macam best je produk ni Mimie.

    ReplyDelete
  3. berry premium ni mmg the best, dah pernah rasa dulu... bgs sgt ingatkan boleh minum ja rupanya mcm2 leh buat ngan ellvita ni...

    ReplyDelete
  4. tak pernah dengar lagi ellvita ni nampak sedap.airah pun dalam usaha nak kuruskan badan sebelum raya ni nanti boleh melaram hahah.sejak dah kahwin kemain betul berat naik. boleh la airah check produkni punya pages nanti

    ReplyDelete
  5. Nampak sedap la pulak Berry Premium nie Mimie, siap cuba resepi lagi..

    ReplyDelete
  6. Oo..banyak juga ye kelebihan berry premium ni. Hmm boleh suggest dekat mereka yang nak turunkan berat badan ni

    ReplyDelete
  7. Woah, nampak macam meyakinkan ellvita berry ni. Selama ni mmg tahu kebaikan berry ni, tapi tak pernah pula cuba utk menguruskan dan mencantikkan diri kita ni. Boleh cuba, siap buat kek yea kak mimi 😍

    ReplyDelete
  8. Sama dengan kategori Ema. Kategori orang tinggi tapi berat badan tidak sesuai...bolehlah cuba nanti kalau nak kurangkan lemak lagi dalam badan ni

    ReplyDelete
  9. ni bulan kedua aida jaga pemakanan tau, mimi.
    BMI aida overweight. terlebih 1 mata!!!
    after sebulan, aida da pun free dari BMI overweight tu. but target nak turun lagi 5 kg :)
    at least kurangkan inci kat beberapa tempat ha ah ha...
    diet. senaman. tu aje. trying hard without suplemen. just nak test la, menjadik ke tak. so far so good.
    but rasa nyer kalau dgn suplemen, contoh nyer yg ni, mcm lebih cepat dpt aje target turun 5 kg tu.
    hmmmm will think about it.
    tq for sharing :)

    ReplyDelete
  10. Wah, siap boleh buat kek lagi. Variasikan ia. Tengok bahan-bahan dia, memang terbaik.

    ReplyDelete
  11. Banyak khasiatnya berry premium ni.. minum ni boleh rasa kenyang... sukanya. Ros kema turunkan berat badan ni, tapi susahlah pulak..

    ReplyDelete
  12. Perghhh terbaik ni mimi. Boleh buat tiramisu lagi tu. Boleh makan byk2 lah ye sebab boleh bantu kekal berat badan.😊

    ReplyDelete
  13. If it can keep me full and not feeling hungry constantly..i will definitely want to give this a try...it's not easy losing the excess weight...

    ReplyDelete
  14. Produk yang sedap dan berkhasiat

    ReplyDelete
  15. kena seimbangkan antara supplement ni dengan diet seimbang. baru betul2 berkesan

    ReplyDelete
  16. wah bagus tips2 yang diberikan tu, those yg tgh nk kuruskan badan or even yg nk maintain badan pon boleh amalkan tu kan. Nampak macam menarik jugak produk ni, siap boleh campur buat dengan tiramisu tu lagi mmg kerlass gitu hehe. Congrats jugak sbb dh berjaya turun 4kg! All the best to you yeaa! 😃

    ReplyDelete
  17. Nanti akak nak cuba yang berry ni pula

    ReplyDelete
  18. Eh, boleh jadi kek pula ek.... Ramai suruh kita kuruskan badan, tapi dorang tak tahu kita dah berbelas tahun cuba nak gemukkan diri... Seksanya, kita sendiri yang tau

    ReplyDelete
  19. Liez duk tengok mcm kotak susu biasa je rupanya susu untuk menurunkan berata badan. Bestnya klau dpt turunkan berat badan ni liez pun dah cuba la turunkan berat ni sblm puasa

    ReplyDelete
  20. OOhh. multi purpose ni, boleh include dalam ramuan kek. kelasss

    Slim dan menawan should be the tagline hihi
    Siapa yang tak suka slim dan cantik menawan kan kan
    Cara Nak Buat Duit Dengan Blog Walaupun Orang Tak Membeli Apa2 Dari Kita

    ReplyDelete
  21. Macam bagus je produk ni. Saya pun tengah usha tengok produk yang bagus untuk turunkan berat badan ni. Btw tq juga utk tips2

    ReplyDelete
  22. Sis pun sekarang cuba nak berdiet, jaga makan minum tapi belum turun-turun lagi..hehehe. Memang bagus kalau ada produk yang boleh turunkan berat badan dengan selamat tanpa ada side effect.

    ReplyDelete
  23. Wow lose 4 kg, that really a good starting. I also need it as I need to lost 5kg. Not easy to lost weight even 1 kg. Seem this is a natural way to lost weight.

    ReplyDelete
  24. This is a new brand to me and I have not try them yet but I read many good reviews about it. I love strawberry milk too and will check out the product soon.

    ReplyDelete
  25. tgk warna pink je dah tau ia mesti sedap kn? ;-)

    ReplyDelete
  26. Lia peminat setia Premium Berry ni sebab sedap dalam perisa strawberi.

    ReplyDelete
  27. Wahhh.... Menarik.. LeYa pun dah naik berat badan ni dah.. Nak kate dah ade anak pun belum lagi.. Hehe.. Kalau dah ade anak nanti macam mana la naiknye..

    ReplyDelete
  28. Memang sedap susu kambing ni. Wahhh... Tiramisu tu. Sedapnya

    ReplyDelete
  29. Bila dah minum ada tak berat badan turun

    ReplyDelete
  30. biasa kalau elvita ni kalau boleh turunkan berat badan elok juga. dah gemok dah hehe

    ReplyDelete
  31. Wah menarik!. Kalau boleh turunkan berat badan kita nak.

    ReplyDelete
  32. tak sabar nak rasa yang berry, yang chocilate memang sedap!

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com