Mimi Azirah
Showing posts from February, 2018Show All
Beli Cermin Mata Baru di Kedai Optik Whoosh
Pin it

Beli Cermin Mata Baru di Kedai Optik Whoosh | Mimi sebenarnya kan tak terfikir pun nak beli cermin mata baru tau. Duk fikir cermin mata yang suami beli ni tahan lama lah kan. Yelah bukan murah dia belikan. Nak dekat RM400 jugalah. Tapi tu lah nak buat macam mana. Akhirnya cermin mata ni patah di …

More>>
Glow Gelenggang Merawat Masalah Kegatalan dan Resdung
Pin it

Glow Gelenggang Merawat Masalah Kegatalan dan Resdung | Siapa ada masalah gatal - gatal dan resdung macam Mimi, angkat tangan! Rasa stress tau bila ada masalah gatal - gatal dan resdung ni. Mimi akan gatal  - gatal pada bahagian muka sebab ada resdung. Bila tumis cili, bersin memang tak berhenti …

More>>
Waktu Yang Paling Sesuai Timbang Berat Badan
Pin it

Waktu Yang Paling Sesuai Timbang Berat Badan | Kalau bercerita bab berat badan agak sensitif sedikit sebenarnya kan? Nak nak orang tanya berapa berat korang. Tapi korang tahu tak sebenarnya ada cara nak dapatkan bacaan berat badan yang tepat sebenarnya. Bukan main timbang saja sebab ada waktu ber…

More>>
Lindungi Anak Anak Dengan THYMOS Anti HFMD/FLU Spray
Pin it

Lindungi Anak Anak Dengan THYMOS Anti HFMD/FLU Spray . Sekarang ini pelbagai jenis penyakit yang wujud dan membahayakan. Ini amat membimbangkan para ibu ibu dengan tahap kesihatan anak anak mereka. Pastinya ibu ibu akan berusaha untuk memberi perlindungan yang terbaik buat anak anak kecil mereka. …

More>>
Hadiah Top Commentator bulan Februari
Pin it

Hadiah Top Commentator bulan Februari | Dah lama rasanya tak bagi hadiah kepada top commentator. Lama betul tak bagi. Mimi pun tak ingat bila last bagi. Yalah sebelum ni Mimi stop sekejap daripada blog atas faktor kesihatan. Bila dah aktif balik ni terdetik pula nak hargai top commentator. Mesti k…

More>>
Nikmati 18% Pulangan Tunai sempena Kempen Hari Gaji Shopee dari 26 hingga 28 Februari
Pin it

Shopee, platform e-Dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan akan melancarkan Kempen Hari Gaji dari 26 hingga 28 Februari 2018 - satu inisiatif yang didorong oleh tabiat membeli-belah pengguna dalam tempoh penerimaan gaji. Pengguna Shopee boleh menikmati pelbagai tawaran hebat dan potongan harg…

More>>
KESERONOKAN BERSUKAN DENGAN KOLEKSI ‘SUKAN RIA’ CARRIE JUNIOR
Pin it

MENGGALAKKAN GAYA HIDUP AKTIF SERTA IMAGINASI  YANG KREATIF  UNTUK KANAK-KANAK! Kita telah mencapai zaman di mana teknologi mula mengambil alih interaksi ibu bapa dengan anak-anak secara perlahan-lahan. Kanak-kanak yang terdedah kepada teknologi akan lebih cenderung ke arah menjalani gaya hid…

More>>
Tetamu Tak Diundang
Pin it

Apa perasaan korang kalau rumah korang tiba tiba ada tetamu tak di undang. Macam biasalah rutin harian pergi kerja, hantar anak anak pergi sekolah, balik kerja dan jemput anak anak balik sekolah. Dah jadi kebiasaan, sebelum keluar rumah Mimi akan check satu rumah dahulu. Check lantai, check plug, …

More>>
Koleksi Barang Hasil Shopping di Shopee
Pin it

Koleksi Barang Hasil Shopping di Shopee | Selamat Tahun Baharu Cina dan selamat bercuti semua. Cuti ni korang pergi mana? Mimi duduk rumah je korang, jadi surirumah sepenuh masa pula. Duk nak pulun kemas rumah ni. Ada yang kerja tertangguh sekejap. Asyik cerita review saja bosan pula nanti kan. H…

More>>
Resipi Ayam Masak Lemak Cili Api Dengan Nanas
Pin it

Resipi Ayam Masak Lemak Cili Api Dengan Nanas | Assalamualaikum korang. Waktu cuti ni jalan jalan pergi mana? Mimi duduk rumah saja jadi surirumah sepenuh masa..hehehe...Waktu cuti malas nak berjalan sebab nak kemas rumah. Banyak kerja tertangguh. Nak siapkan semua, semak mata tengok rumah bersep…

More>>
How to keep a trusty bike...trusty?
Pin it

Spent thousands on a beautiful bike for that ultimate feeling in bike-riding experience?  Here's the thing: while you enjoy the smooth ride, don't forget to do three important things to keep that machine in a tip-top condition. We're talking  about  CLEAN .   LUBE .   PRO…

More>>