Bersihkan Buah Buahan Dan Sayuran Dengan Mama-Cares® Natural Cleaner

Bersihkan Buah Buahan dan Sayuran Dengan Mama-Cares® Natural Cleaner 


Setiap rumah pasti ada buah buahan dan sayuran untuk di makan dan di masak. Menjadi tanggungjawab kita sebagai ibu bapa untuk memastikan kualiti kebersihan buah dan sayur yang dibeli sebelum memakannya. Untuk pastikan buah buahan dan sayuran yang dibeli dalam keadaan bersih dan bebas dari sisa racun perosak, Mimi telah menggunakan Mama-Cares® Natural Cleaner. 

BERSIHKAN BUAH BUAHAN DAN SAYURAN DENGAN MAMA-CARES® NATURAL CLEANER


Mama-Cares® Natural Cleaner


Pentingnya kita bersihkan buah buahan dan sayuran dengan Mama-Cares® Natural Cleaner tau korang untuk pastikan kebersihan dan kualiti terjamin. Mama-Cares® Natural Cleaner merupakan pembersih inovatif untuk buah buahan dan sayur sayuran yang diperbuat daripada 100% bahan semula jadi domestik tanpa sebarang rawatan kimia. 

KEGUNAAN MAMA-CARES® NATURAL CLEANER


Apabila kita ingin membeli atau sebelum menggunakan sesuatu produk mesti kita ingin tahu kegunaannya, bukan? Untuk pengetahuan korang, kegunaan Mama-Cares® Natural Cleaner ada tiga fungsi tau iaitu :

a) membuang sisa racun perosak - berfungsi menghilangkan sisa racun perosak,  memperbaiki agen dan bahan pengawet yang tersisa di peemukaan buah buahan dan sayuran melalui Ca+- Brownian Motion.

b) 99.9% pensterilan - membunuh 99.9% bakteria berbahaya yang mengancam kesihatan kita melalui OH di mana ia berhubung dengan pantas dalam masa yang singkat. 

c) meningkatkan jangka hayat - anti fungsi bakteria yang menyaluti fungsi Ca+- menjadikan kehidupan meningkat dan ia mengekalkan rasa yang lebih baik dan segar. 

Mama-Cares® Natural Cleaner

Cara untuk menggunakan Mama-Cares® Natural Cleaner pun mudah saja.  Hanya masukkan serbuk Mama-Cares® Natural Cleaner ke dalam bekas yang mengandungi 2-3 liter air dan gaul sebati serbuk tadi dan air supaya sebati. 

Kemudian masukkan buah buahan atau sayuran ke dalam bekas berisi campuran tadi dan rendam selama 3-10 minit. Pastikan buah buahan atau sayuran tadi tenggelam ke dalam air. Korang boleh nampak sisa racun perosak yang diekstrak dan bahan bahan berbahaya yang tersisa di permukaan air. 


Dari gambar di atas kita boleh lihat beberapa jenis buah buahan dan sayuran tersebit mempunyai racun perosak yang banyak. Sangat penting kita tahu mengenai buah buahan dan sayur sayuran yang mengandungi banyak racun perosak agar kita lebih berjaga jaga menjaga kualiti buah buahan dan sayuran tersebut. 

Mama-Cares® Natural Cleaner

Disebabkan epal merupakan salah satu buah yang mengandungi racun perosak yang banyak,  Mimi sendiri guna Mama-Cares® Natural Cleaner untuk bersihkan buah epal yang Mimi beli baru baru ini sebab Auni nak makan buah epal.  Sebelum bagi Auni makan epal, Mimi bersihkan buah epal dengan Mama-Cares® Natural Cleaner dulu. Rendam buah epal dalam air yang dicampurkan dengan serbuk Mama-Cares® Natural Cleaner. Jangan ditanya kenapa buah epal ni tak tenggelam dalam air. Bila rendam buah epal ni timbul separuh. Tak apalah janji bersihkan dulu kan. Macam Mimi pusing pusingkan epal tu supaya semua permukaan epal dibersihkan. 

Mimi rendam lebih kurang 5 minit dan kalau korang perasan pada permukaan air rendaman epal tadi ada sisa sisa bahan perosak dan berbahaya. Nampak air tu macam berminyak tau. Lepas tu,  Mimi basuh epal bersih bersih baru bagi Auni makan. 

Mama-Cares® Natural Cleaner

Selain daripada basuh epal,  Mimi juga guna Mama-Cares® Natural Cleaner ni untuk cuci daging ayam. Sebelum rendam ke dalam air yang di campur dengan Mama-Cares® Natural Cleaner,  Mimi cuci daging ayam dengan air paip dahulu. Kemudian rendam daging ayam ke dalam campuran air tadi selama 10 minit.  Hasilnya, permukaan air ada bahan bahan berbahaya yang terkumpul. Jadi berminyak tau air tu. 

Tuang Mama-Cares® Natural Cleaner ke bekas dan gaul sebati dengan air

Ayam direndam dan dibiarkan selama 10 minit

Permukaan air berubah jadi berminyak kerana sisa bahan berbahaya yang masih tersisa beekumpul

Daging ayam yang sudah bersih dan dibasuh

Memang puas hati bila gunakan Mama-Cares® Natural Cleaner ni tau. Kalau sebelum ni cuci daging ayam dengan air biasa bau hanyir tetap ada dan melekat bau tu kat tangan tau. Tak suka tau. 

Tapi selepas cuci dengan Mama-Cares® Natural Cleaner, ayam dah tak bau hanyir tau. Pegang pun bau hanyir dah tak melekat pada tangan tau. Memang hasilnya memuaskan. Daging ayam pun nampak segar dan bersih sangat.  

Mama-Cares® Natural Cleaner bukan saja boleh membersihkan buah buahan dan sayuran tau malahan ia juga boleh digunakan untuk membasuh beras perang, beras campuran dan pelbagai jenis beras, mencuci semua jenis makanan berdaging dan makanan laut, mencuci produk bayi seperti botol, puting, mainan serta mencuci perkakas dapur seperti peti sejuk dan sinki. 

Buat pembaca blog Mimi,  kalau korang nak dapatkan produk Mama-Cares® Natural Cleaner atau produk produk lain, korang boleh buat pembelian terus secara online di website Iyashino Online Shopping Mall www.iyashino.com/mama-cares dan korang layak dapat diskaun bila masukkan kod promo "MIMI" semasa ingin buat pembayaran.


Untuk maklumat lanjut mengenai Mama-Cares® Natural Cleaner boleh layari :

Fb : www.facebook.com/mamacareasia
Email : info@iyashino.com

Post a Comment

7 Comments

  1. oh ada pencuci utk buah & sayur2...

    ReplyDelete
  2. banyak jugak ye kegunaan dia, boleh try ni :D

    ReplyDelete
  3. Amboi pelbagai cara boleh guna ya cleanser ni..bagus

    ReplyDelete
  4. wah menarik betul..kecil molek botol die

    ReplyDelete
  5. Kinah pun dah cuba mama-cares ni memang puas hati sangat. Kebersihan makanan yang kita masak tu lebih terjamin dan lebih sihat.

    ReplyDelete
  6. Selalu mama auni rendam buah dengan garam, rendam ayam dengan tepung. Bagus ada produk macam ni, memudahkan.

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
šŸ’œIn shaa Allah kunjungan anda akan dibalasšŸ’œ

Lots of šŸ’–
www.mimiazirah.com