Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off Melembabkan dan Melembutkan Kulit Wajah

Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off | Selepas seharian muka bermekap, pastinya kita inginkan muka yang bersih dan bebas dari mekap. Penjagaan muka bukan hanya semata mata cuci dengan cleanser tetapi skrub atau mask juga diperlukan untuk membersih kulit muka secara mendalam. Mimi suka skincare yang berfungsi sebagai skrub dan mask. Mudah dan jimat masa. Dan yang paling best Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off yang Mimi beli dari Althea memenuhi kehendak Mimi, dwifungsi skrub dan mask. 

Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off


Rice Mask Wash Off
Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off

Bila seharian bermekap mestilah kita nak kulit kulit bersih dan bebas dari mekap. Selepas cuci muka dengan cleanser, Mimi akan sapu muka dengan Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off. Yang best tentang rice mask ni ia terhasil dari tumbuh tumbuhan segar dan buah buahan. Jadi, tidak perlu khuatir menggunakannya kerana diperbuat dari bahan semulajadi. Produk dari Korea ini juga tidak mengandungi bahan kimia berbahaya tau. 

Cara menggunakannya pun cukup mudah. Cuma letak sedikit rice mask di kawasan dahi, pipi, dagu dan hidung. Elakkan kawasan mata dan mulut. Kemudian sapu rata secara perlahan lahan secara memusing. Lebihkan menggosok secara lembut di bahagian hidung. Tak perlu risau mengenai tekstur rice mask kerana ia tidak kasar di muka. Teksturnya lembut tau. Walaupun ada rasa biji biji pada rice mask ni tetapi bila sapu akan rasa lembut saja. 

Sapu Rice Mask Wash Off pada kulit muka


Bila dah rata, biarkan seketika pada kulit muka dalam 10-15 minit. Macam pakai mask kan? That's why Mimi suka sangat dengan rice mask ni. Selepas sental muka dengannya kemudian kena biarkan seketika sebelum cuci. Skrub dan mask kan. 2 in 1, jimat masa dan tenaga. Tak perlu susah payah selepas skrub kena pula pakai mask. Buat terus sekaligus kan mudah.

Selepas 10-15 minit biarkan rice mask di muka, boleh basuh muka dengan air yang suhunya agak agak suam . Air jangan terlalu panas atau sejuk. Dah cuci bersih, lap muka hingga kering. Dan korang akan rasa kulit muka lembut dan lembab saja.

Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off

Tekstur Rice Mask Wash Off

Packagingnya pun ringkas dan menarik. Cuma Mimi harapkan agar disediakan sudu kecil pada bekas rice mask ini tujuan untuk menjaga kualiti dan kebersihan produknya. Yang lain, so far okey saja. Selama sebulan Mimi menggunakannya, kandungannya still banyak lagi. Mungkin satu bekas ini boleh bertahan 4 - 5 bulan. Yelah, takkan hari hari guna kan. Mimi sendiri guna seminggu tiga kali.

Hasil selepas penggunaan Skin Food Since 1957 : Rice Mask Wash Off selama sebulan, selain daripada kulit muka lembut dan lembab, Mimi perasan jerawat yang ada di bahagian pipi Mimi semakin mengecut dan mengecil. Bekas jerawat juga semakin pudar. Mimi yakin jika gunakannya secara konsisten mesti hasilnya gempak. Bila umur semakin meningkat ni menjadi jadi pula jerawat tumbuh di pipi kanan. Geram tau. Dengan adanya rice mask ni, masalah yang dialami dapat di atasi.

Mungkin hasilnya lambat tapi bagi Mimi biar lambat asalkan selamat. Produk yang menggunakan bahan bahan semulajadi memang akan memberi kesan yang lambat tapi hasilnya pasti memuaskan. Biar lambat asal bebas dari bahan kimia berbahaya.

Korang yang nak dapatkan Rice Mask Wash Off seperti Mimi boleh dapatkan secara online di :

Post a Comment

8 Comments

  1. Ccl selalu pakai scrub rice jugak . Homemade sendiri aje .. betul kata sis ..apa2 produk pun biar kesannya lambat asalkan bebas kimia dan skin kita pun tjaga

    ReplyDelete
  2. aduh, mcm menarik jer..huhu..dulu scrub dok guna garnier 3in1 tu jer..
    dh lma xscrub, jerawat naik mcm cendawan lepas ujan!!

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat malam ahad & apa khabar dari Maznee sis Mimi

    Memang khasiat beras dah di ketahui untuk kulit yang cantik

    Sebab dulu kan makkita pakai bedak sejuk

    Orang jepun siap buat produk sk2 essense dari bedak

    ReplyDelete
  4. Uyul pernah cuba buat sendiri. Tak menjadi hahaha. Nak kena beli nih.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  5. Wah seronok kulit muka dpt nutrients mcm ni

    ReplyDelete
  6. produk untuk muka ni, biar lambat dan semulajadi. kalau cepat sangat hasilnya takut bahan kimia kuat. thanks share sis

    ReplyDelete
  7. dulu suka pakai skincare..bau semua produknya best sangat

    ReplyDelete
  8. wajah kena jaga baik baik...

    mujur ada rice mask wash off

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com