Green Dinosaur Minuman Sayur Bayam yang Lazat dari Juice Works

Green Dinosaur Minuman Sayur Bayam yang Lazat dari Juice Works | Siapa dekat sini masa kecil tak suka makan sayur? Masa kecil dulu kalau nampak sayur macam nampak hantu je kan. Bukan main lagi nak elak dari kena makan sayur. Bila tak nak makan sayur, mulalah mulut ibu kita bising kan. Siap gertak lagi kalau tak habiskan sayur tak boleh keluar bermain lah, tak boleh dapat makan pencuci mulut lah.

GREEN DINOSAUR MINUMAN SAYUR BAYAM YANG LAZAT DARI JUICE WORKS


Mungkin ini cara ibu kita menarik perhatian ketika kita masih kecil. Apabila kita semakin tua, kita juga mungkin pernah menggunakannya sebagai motivasi untuk mengambil makanan hijau setiap hari. Jika kita seorang ibu atau ayah sekarang, kita mungkin menggunakan helah yang sama kepada anak-anak.

Kebanyakan kita tahu sayur-sayuran hijau bukanlah makanan kegemaran bagi setiap orang. Tetapi selalunya ia mempunyai lebih daripada satu cara untuk mendapatkan nutrien yang luar biasa dari sayuran berdaun itu. Mengapa perlu memaksa diri kita jika kita tidak suka memakannya? Minum sahaja ia!



Dan terdapat begitu banyak kombinasi yang hebat dan rasa yang boleh didapati di kiosk Juice Works yang boleh membuat kita berfikir semula mengenai hubungan kita dengan sayur-sayuran.

GREEN DINOSAUR MINUMAN SAYUR BAYAM YANG LAZAT DARI JUICE WORKS


Khususnya untuk bulan Julai, dengan musim laici yang lebat ini, Juice Works ingin memperkenalkan kepada korang minuman kami yang lazat iaitu Green Dinosaur! Mengapa dinosaur? Kerana ia terdiri daripada banyak kebaikan yang terlalu lazat untuk ditolak.

Minuman Sayur Bayam
Green Dinosaur

Apakah kandungan yang terdapat di dalam Green Dinosaur? Ia mengandungi bayam, biji chia, kapur, laici, jus tropika dan ais krim vanila rendah lemak. Kesemuanya dicampur dengan sorbet sebagai faktor penyejuk tambahan.

Warna hijau semulajadi yang menakjubkan dari minuman ini berasal dari bayam yang dikenali sebagai salah satu sayuran terbaik untuk dimakan dan telah disenaraikan sebagai Superfood oleh sesetengah ahli nutrisi.

Pernah tak korang tertanya-tanya kenapa Popeye the Sailorman begitu suka bayam? Ia adalah kerana sayur-sayuran berdaun ini kaya dengan larut air dan vitamin larut lemak, pelbagai fitonutrien, dan banyak klorofil. Ia juga adalah sumber mineral magnesium dan besi, vitamin B2, B6, K dan E, dan folat. Ia mempunyai kalsium, kalium, Vitamin A, mangan, dan juga tembaga.


Sebagai tambahan untuk aroma wangian, ia di tambahkan dengan laici untuk keharuman, kemanisan dan airnya. Pastinya kita boleh rasai keenakkan laici dan ia juga adalah makanan kegemaran legenda imperial Yang Guifei, salah satu Empat Gadis Tercantik dari Cina Kuno kerana buah kecil ini penuh dengan kebaikan.

GREEN DINOSAUR MINUMAN SAYUR BAYAM YANG LAZAT DARI JUICE WORKS



Ia kaya dengan Vitamin C antioksidan dan dikenali sebagai salah satu buah yang mempunyai kepekatan polifenol yang tinggi di kalangan buah-buahan termasuk rutin yang merupakan bioflavonoid yang dikenali untuk menguatkan saluran darah. Ia juga mempunyai quercetin, antioksidan yang kuat dengan sifat anti radang serta kaempferol yang terkenal dengan manfaatnya untuk penyakit kanser dan jantung.

Tidak pasti apa itu anti-oksidan? Secara ringkasnya, ia adalah sumber pertahanan yang diberikan oleh alam semula jadi untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan penyakit. Ia juga boleh membantu melambatkan proses penuaan.



Oleh itu, jangan menyeksa diri kita dengan pinggan sayur-sayuran lagi. Dapatkan secawan a Green Dinasour hari ini!

Green Dinosaur ini boleh didapati di dalam tiga jenis saiz iaitu Junior (250mL) berharga RM8.95; Midi (450mL) berharga RM9.95 dan Kuasa (650mL) berharga RM10.95.


MENGENAI JUICE WORKS Malaysia



Juice Works Malaysia adalah perintis syarikat jus buah-buahan yang segar di negara di mana mereka dipercayai oleh beribu ribu pelanggan-pelanggan setia untuk kraf yang menggunakan ramuan bahan-bahan semulajadi yang terbaik.

Diasaskan oleh Jason Choy dan Ling Mooi Li, pasangan berkenaan membuka kiosk pertama di pusat beli-belah Curve pada Disember 2004. Setelah sekian lama ia tidak dibuka, kiosk tunggal ini telah memenangi pujian daripada pelanggan-pelanggan bagi menu jus yang sihat dan smoothie yang sangat lazat.

Bermula daripada satu kiosk, Juice Works Malaysia telah berkembang sebagai syarikat pembekal jus buah-buahan dan smoothie segar premium di negara ini yang mengkhusus dalam menu hebat untuk lebih daripada 30 pilihan buatan tangan. Jenama ini terkenal dengan minuman sihat yang segar, dibuat selepas pesanan dan lazat menjamin pelanggan akan kembali melawatnya lagi. Daripada eksekutif perniagaan yang sibuk kepada ibu bapa dan pengguna yang mementingkan kesihatan, Juice Works Malaysia mempunyai minuman yang sesuai dibuat segar untuk setiap keperluan individu.

Juice Works Malaysia kini boleh dijumpai di 28 lokasi di seluruh negara dan banyak lagi akan di buka pada masa yang akan datang. Bagi memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk gaya hidup sihat, Juice Works Malaysia juga menawarkan peluang francais sebagai sebahagian daripada rancangan pengembangannya, serta kiosk mudah alih untuk menyampaikan minuman kepada pelanggan yang asyik bergerak.

Untuk maklumat dan imej, sila hubungi
Chan
GreatWorks Marketing
Mobile +6010 295 4802
Emel : chan@greatworksmarketing.com

Post a Comment

6 Comments

  1. Senang je dgn minuman boleh dah dpt nutrients yg diperlukan

    ReplyDelete
  2. Sayur pun boleh buat jus yang kanak kanak suka ya

    Mimi dah cuba ya

    Terbaik ni

    Ibu sebelum ni kalau pergi kerja, masa teringin minum saja

    ReplyDelete
  3. Baru tahu ... Teringin jugak nak rasa .

    ReplyDelete
  4. Wow sayur pun dah jadi juice ya mimi, bolehla cuba nanti, nyummehh

    ReplyDelete
  5. Wahh rabia mmg payah nak makan sayur..boleh lah try beli juice green dinosaur ni..tq for sharing sister

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com