Sunday, August 10, 2014

Mee Rebus Kuala Sg Baru yang kaw kaw mabeles lesss

AUTOPUBLISH

Semalam lepas balik dari Wet World Resort Kolam Air Panas Pedas, ayah ajak pergi makan mee rebus dekat Kuala Sg Baru..Ayah belanja...Total semua sekali RM49.50 untuk 11 mee rebus + air...Murahkan...

Lokasi kedai makan yang jual mee rebus nih agak tersorok sikit..Kena tengok betul betul..Kalau kawan kawan yang dari Melaka nak pergi PD/Seremban ikut jalan dalam memang akan lalu Pekan Kuala Sg Baru..Kedai makan tuh betul betul sebelah Shell..Di sebelah kiri jalan..Kalau kawan kawan dari PD/Seremban nak pergi Melaka ikut jalan dalam gak memang lalu Pekan Kuala Sg Baru..Kedudukan kedai makan nih sebelah kanan jalan...Saya highlightkan sekali lagi ye..Gerai makan mee rebus nih agak tersorok dan terletak bersebelahan dengan Shell.


Mee rebus nih memang kaw kaw mabeles lesss...Kuah mee rebus nih memang pekat dan terasa rempahnya tau..Tempat lain kalau makan mee rebus tak sama rasa macam mee rebus Kuala Sg Baru..Kalau kat PD kuah mee rebus jadi macam kuah mee bandung..Itu apa yang ayah saya cakap..Ayah saya cakap mee rebus Kuala Sg Baru memang terasa dan sedapnya tak tahu nak gambarkan macam mana...Tapi orang resdung tak digalakkan makan sebab kuahnya memang rasa udang tau...Tapi saya makan jugak sebab ada penawar untuk elakkan resdung..hahaha...

Kalau kawan kawan ada lalu Pekan Kuala Sg Baru sila rajinkan diri makan mee rebus kat sini..Harga berpatutan tau..RM3.00 saja..Memang puas hati..Tak rugi makan..hehehe..

14 comments:

  1. sedapnya. huhuhu. dah lama tam makan mi rebus.

    ReplyDelete
  2. Nmpak sedap jer Mee Rebus tu..hari raya ke-5 aritu,Diana ada makan kat rumah makcik Diana..memang sedap rasanyer..

    ReplyDelete
  3. murahnya kak.. puas hati makan banyak kali ni.. sedapnyaa...

    ReplyDelete
  4. Woww!! tengok kuah pun pekat likat memang mabeles :D

    ReplyDelete
  5. sedapnya..lapar mee rebus pulak..

    ReplyDelete
  6. smlm baru saya rase mee udang first time. Cian saya kan...

    Tifaanvar

    ReplyDelete
  7. pergh.. murahnya!! nanti nak ajak kawan2 lah berjalan kat sini. ^^,

    ReplyDelete
  8. Sedapnya kak... Terliur tgk.. Hehe

    ReplyDelete
  9. ha'a lah murah
    bikin laparlah pula ni

    ReplyDelete
  10. Ya Allah Ya Tuhanku... kecur air liur tengok mee ni... haihhh

    ReplyDelete
  11. memamng ada plan nak ke sana.. nanti boleh la try jugak..=D

    ReplyDelete
  12. ya ampun sedapnya tengok.. tetiba rasa nak mkn mee rebus pulak dah...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen.