Monday, July 21, 2014

Resipi Biskut Chocolate Marie Ball

Nak share dengan korang resipi biskut lagi...Sama jugak dengan semperit, saya buat semalam. Resipi nih senang aje tak perlu bakar.


Bahan bahan

2 cawan biskut Marie yang diblend halus
4 sdb mentega dicairkan
2 sdb serbuk koko
2 sdb serbuk Milo
5 sdb susu pekat
Chocokate rice

Cara cara buat

Gaulkan semua bahan sehingga jadi doh..Bulat bulatkan doh jadi bebola..Hiaskan dengan chocolate rice. Kemudian masukkan dalam fridge selama 30 minit.

Korang try la memang senang dan jimatkan masa. Tak fikir nak buat biskut yang susah..Sekarang banyak resipi biskut yang senang dan jimat masa...Selamat mencuba korang

34 comments:

  1. senang je buatnye..bhn pun tak byk

    ReplyDelete
  2. coklat :D ramai yang suka ni :D

    ReplyDelete
  3. simple nyerrr... ni mlm raya pun boleh buat ni..

    ReplyDelete
  4. saya dah tahu juga baut biskut ni
    tapi kerajinan pula
    tak kunjung tiba...hehe

    ReplyDelete
  5. memang mudah ni.. yg penting rajin..

    ReplyDelete
  6. Senang tu mimi.. boleh akak cuba jugak ni :)

    ReplyDelete
  7. yg ni mmg senang..dari mak tak kasi buat kuih tahun ni, macam akan ada je satu jenis kuih je tahun ni..hahahhaha

    ReplyDelete
  8. biskut semudah A,B,C kan

    tifaanvar

    ReplyDelete
  9. macam senang je...nak trylah..hihi.

    ReplyDelete
  10. senangnyaaa .. nak try laa nanti :)

    ReplyDelete
  11. senangnyaaa .. nak try laa nanti :)

    ReplyDelete
  12. Sedapnyee! Nanti nak try. Thanks akak bg kite resepi. :)

    ReplyDelete
  13. rajinnya buat biskut yer.... buat sendiri lebih puas hatikan..dapat berjimat pun iya.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum kak mie, rajinnya buat kuih.. seronok tengok ~~~

    ReplyDelete
  15. Tak payah bakar ek.. senang la kan nak buat. =D

    ReplyDelete
  16. resepi macam biskut batik jer... :)

    ReplyDelete
  17. akak, nampak sedap.. tambah pulak bercoklat kan..

    ReplyDelete
  18. simpleenyaa kak.. masuk dlm peti ais je ni..

    ReplyDelete
  19. simplenya kak! Kena try ni :) Kalau sudi, hantar lah satu.. hahah gurau je :)

    ReplyDelete
  20. mcm senang je. boleh buat ni...

    ReplyDelete
  21. Xcair ke masok dlam balang kuih sis

    ReplyDelete
  22. Boleh tahu x sukatan cwn tu bsr mana?? Besar cwn teh atau cwn jenis mug??

    ReplyDelete
  23. Sukatan cawan tu mcm man??? Besar cawan teh atau cawan mug??

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen.