Resipi Pau Goreng Berinti Kacang Merah dan Coklat

Resipi Pau Goreng Berinti Kacang Merah dan Coklat

Resipi Pau Goreng Berinti Kacang Merah dan Coklat | Assalamualaikum. Semalam ada up gambar pau goreng di blog sebagai teaser. Hari ni nak kongsi resipi pau goreng berinti kacang merah dan coklat pula. 

Kuih pau goreng berinti kacang merah dan coklat memang jadi favourite anak anak. Sesuai sangat buat pada waktu petang duduk duduk santai. Kira minum petang la. Apa kata cuba resipi pau goreng yang gebu dan sedap ni. 



Resipi Pau Goreng Berinti Kacang Merah dan Coklat


Resipi nak buat pau goreng pun senang saja. 

Bahan bahan

3 cawan tepung
1 sdb gula
1 sdb yis
1 sdt tepung anik sendiri 
1 sdb minyak masak
1 cawan air masak
Kacang merah
Coklat Nutella

Cara membuatnya

1.Gaul semua bahan hingga sebati sampai jadi doh. Biar doh seketika sehingga kembang sekali ganda. Doh dah kembang dan naik boleh uli dan leperkan doh untuk isi inti. 
2.Uli bulat bulat dan boleh goreng macam biasa dengan api yang kecil. 

Dah siap! 



Tengok muka Aina yang beria-ia makan pau goreng. Sampai pejam pejam mata makan pau goreng.


Tengokkkkkk. Auni sampai jilat tangan dia sebab coklat duk meleleh leleh kat tangan dia. Hahaha....

21 Comments

  1. lin masih x brapa pandai buat doh lg..tp teringin sgt nak buat donat2 nie

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak mie. perghh sheila puasa ni. Sabor jelah. hehehhee ;p

    ReplyDelete
  3. sedapnyaa...japg sy nkg beli pau kacang juga lah..

    ReplyDelete
  4. glupss terliur akak nengok pau goreng isi coklat tuh... perkh kalu dpt seketul skrg nih kan best

    ReplyDelete
  5. aduhaiiiiiiiii Nampak sedap nye pau itu!!!!

    ReplyDelete
  6. tengok coklat tu yang buat telan air liur tu ;)

    ReplyDelete
  7. ADUH,TERLIUR TENGOK INTI YG MOIST TU..NAK SATU LEH TAK?:)

    ReplyDelete
  8. sampai jilat jari tu memang sedap sangat2 la tu..

    ReplyDelete
  9. sedapnya gk dia makn... heheh... lama x makan pau nih..

    ReplyDelete
  10. tak pernah buat la...one day maybe...haha

    ReplyDelete
  11. rsepi menarik... dah siap salin siap2... tq :)

    ReplyDelete
  12. alaaaa..bestnya pau kacang n coklat! fav saya..nak buat yg bercinta tu. huhuhu

    ReplyDelete
  13. amboi...buleh bukak bisnes pau kukuih nih hehe

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
Mimie