Petua Kecantikan Islam

Salam uols....

Actually, byk aku nak post entries sebelem aku men'c0ti'kan diri bermula esok hinggalah 27 Jun 2011..Al-maklum sajalah...c0ti bersalin 90 hari..hehe..S0, b4 aku menghilangkan diri untuk sementara waktu (tak sure bila aku free nak post entry kat blog nih) aku nak post seberapa banyak info2 yang berguna n share cite2 yg happen dlm hidup aku....

4 da 1st enty aku nak share info yang aku baca drpd diari muslimah 2011 aku iaitu 'Petua Kecantikan Islam'..Hopefully uols leh lah m'praktikkan tips2 yang berguna nih..

1.  Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah min. 5 kali sehari dengan air wuduk. Jgn dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. lalu ambil sejadah, solat, berzikir dan berdoa.

2. Untuk menghilangkan stress, perbanyakkan pergerakan. Perbanyakkan solat.

3. Untuk pelembap, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci' (Ya ALLAH sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindahkan pula akhlakku.)

4. Untuk punya bibir cantik, bisikkkan kalimah2 ALLAH, tiadak menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.

5.  Agar tubuh kekal langsing, mulus, diet yg teratur dengan berpuasa 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud a.s. selang satu hari. makanlah makanan yang halal, perbanyakkan sayuran, buah-buahan dan air putih.

6. Untuk mengembangkan diri (ataupun dlm erti kata lain mempopularkan diri), sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenali dan disayangi.


x0x0,
Mimie

Post a Comment

0 Comments