M1 LUMINENCE SERUM 24K GOLD MEMBANTU DALAM PENGHIDRATAN, KEREMAJAAN DAN PENCERAHAN KULIT WAJAH

M1 LUMINENCE SERUM 24K GOLD MEMBANTU DALAM PENGHIDRATAN, KEREMAJAAN DAN PENCERAHAN KULIT WAJAH| Hai semua! Macam yang pernah Mimi kongsikan sebelum ni yang Mimi memang sejenis penggemar serum. Tak lengkap skincare kalau tak ada serum. Serum sangat penting untuk memastikan kulit wajah sihat dan cantik. Betul tak?

Siapa tak suka dengan kecantikan? Semua orang suka. Kalau tak suka ada something wronglah dengan orang tu jawabnya kan. Cerita pasal serum, Mimi sekarang ni menggunakan serum yang lain daripada serum yang Mimi gunakan sebelum ni. Serum yang Mimi maksudkan ialah M1 Luminence Serum 24K Gold dari Mireina Cosmetics. Nak tahu lanjut pasal serum ni, jom baca sampai habis.



M1 LUMINENCE SERUM 24K GOLD MEMBANTU DALAM PENGHIDRATAN, KEREMAJAAN DAN PENCERAHAN KULIT WAJAH




Untuk pengetahuan korang M1 Luminence Serum 24k Gold ni merupakan serum yang terhasil dari gabungan alam semulajadi dan teknologi Sains. Terhasil dari gabungan 9 bahan ekstrak semulajadi dimana formula yang dihasilkan memberi kesan sangat efektif kepada kulit wajah. M1 Luminence Serum ini membantu dalam penghidratan, keremajaan dan kecerahan kulit wajah. Yang paling bagusnya serum ini telah diuji secara dermotologi dan tidak mengandungi bahan kimia yang berbahaya. Kalau korang nak tahulah kan serum ni diformulasikan oleh doktor pakar aestetik gitu. 

Bukan senang nak beli produk kecantikan ni. Bukannya main hentam kromo je bila nak membeli. Kita mesti nak tahu macam mana serum terhasil, adakah selamat digunakan. Apa pula kandungan bahan yang digunakan. Semua tu kita kena ambil tahu, betul tak? 

KANDUNGAN BAHAN SEMULAJADI YANG ADA DI DALAM M1 LUMINENCE SERUM 24K GOLD



Hah korang mesti tak sabar nak tahu kandungan bahan utama dalam M1 Luminence Serum ni kan? Serum ini juga mempunyai product safety certificate. Korang boleh tengok gambar di bawah untuk rujukan.

M1 Luminence Serum  ni  megandungi ekstrak semulajadi seperti : 

Pyrus Malus (Apple) 




Epal merupakan astrigen  semulajadi  yang membantu pori pori besar kelihatan kecil untuk kulit muka jenis berminyak. Sifatnya yang mengetatkan menjadikan epal sesuai dijadikan sebagai toner. Kandungan Vitamin C yang kaya dengan kombinasi manfaat astringen juga membantu membersihkan jerawat dan meremajakan  kulit yang mengalami penuaan. 

Esktrak Daun Camellia Japonica




Daun Camellia Japonica menunjukkan aktiviti antioxidatif yang tinggi serta kandungan anti yang lain kerana mengandungi kandungan sebatian polifenol. 

Tricholoma Matsutake




Ia juga dikenali sebagai cendawan pain. Ia juga menunjukkan sifat antioksidan bioaktif, immunomodulatoey dan sifat antitumoral yang kuat. Ia berkesan merawat anti kedut kerana ia menghalang degradasi kolagen dan gentian anjal. 

Galactoarabinan



Ia bertindak sebagai penambah pengelupasan. Dengan peningkatan kadar perolehan sel kulit hasil pengurangan garis halus, kedut dan juga menegangkan kulit. Galactoarabinan mengurangkan kehilangan air transepidermal (TEWL) yang membolehkan penghalang kulit kita lebih berkesan dalam mengekalkan kelembapan. 

Ekstrak Akar Mulberry Kertas



Komponen aktif dari ekstrak ini menunjukkan melanogenesisi yang unggul (menghentikan pengeluaran pigmen) dan juga menawarkan manfaat, antioksidan dan pencerah kulit. 

Ekstrak Teh Hijau



Bukti saintifik menunjukkan keupayaan teh hijau dalam mengurangkan warna kulit, melindungi sel (terutama dari kerosakan sinar UV), antipenuaan dan juga mengurangkan keradangan. 

Alpha Arbutin 



Bahan pencerahan kulit semulajadi dari ekstrak bearberry. Blok pengeluaran melanin (pigmen) oleh enzim pigmen (tyrosinase) 

Morus Alba Bark



Bahan semulajadi yang kuat dengan memberi kesan pengcahayaan pada kulit. Ia juga mempamerkan sifat anti keradangan. 

Ekstrak Centella



Ia juga dikenali sebagai Gotu Kola. Ia merupakan salah satu yang tersenarai di kalangan "elixir keajaiban hidup" kerana sifat sifat anti anti kuat yang menunjukkan keupayaannya menyembuhkan luka, merangsang pertumbuhan sel baru, membina kolagen dan meningkatkan peredaran. 

Hah banyakkan kandungan bahan semulajadi yang ada dalam serum ni. Sebab itulah serum ini mampu merawat pelbagai masalah kulit wajah. Kalau korang perasan dalam serum ini juga mengandungi flek emas dimana kita tahu emas juga mempunyai kebaikan dan memberi manfaat kepada kulit wajah. Ia mampu meningkatkan peredaran kulit, meningkatkan pembaharuan sel, memperbaharui kulit, merangsang pertumbuhan kolagen serta melambatkan proses penuaan dan banyak lagi.



M1 Luminence Serum juga mengandungi emas menggunakan nanoteknologi untuk membantu bahan bahan semulajadi yang digunakan menembusi kulit wajah.

PANDANGAN MIMI MENGENAI M1 LUMINENCE SERUM 24K GOLD

Kali pertama tengok kotak, Mimi assume botol serum ni sama saiz dengan serum yang berada di pasaran. Bila dah buka kotak ternyata sangkaan Mimi meleset sama sekali. Botolnya lebih besar dibandingkan botol serum yang biasa Mimi gunakan. Apa yang buat Mimi terpegun dengan packaging botol ini ialah packaging  botol serum ini diseal dengan kemas dan teliti. Korang boleh tengok cara serum ni dipacking. Sangat sangat terpelihara dan hygiene dititikberatkan. Itu yang Mimi suka. Dalam kotak disertakan manual cara nak buka seal pada botol.



Cara nak guna macam biasa korang gunakan serum yang lain cuma nak keluarkan serum dari botol tu kena picit penutup putih getah tuh. Korang boleh nampak dengan jelas flek emas dalam serum ni tau. Geram pulak Mimi tengok flek emas ni. Nasib baik tka boleh gadai. Kalau tak dah lama gadai..hahah .. gurau aje.



Selalunya Mimi akan gunakan serum ni waktu tengahari dan malam sebelum tidur. Bau serum ni wangi tau korang. Walaupun kandungan utamanya tak ada ros tapi baunya wangi macam ros tau korang.



Bila sapu pada kulit ia mudah dan cepat meresap. Langsung tak meninggalkan kesan berminyak atau melekit pada muka. Dah seminggu guna memang Mimi dapat rasa kulit muka lembut dan lembap. Pori pori yang besar pada pipi pun nampak mengecil. Kena pakai dengan konsisten kalau nak dapatkan kesan yang best, betul tak?

Harga untuk sebotol M1 Luminence Serum ini ialah RM149 untuk 50ml. Berita baik buat korang yang ingin cuba M1 Luminence Serum, sekarang ni ada promosi beli 1 percuma 1 tau! Free postage lagi. Tak percaya korang boleh terjah link ni
https://www.mireinacosmetics.com/product/m1-luminence-serum/



Cepat cepat grab sementara promosi masih berjalan!

Nak tahu maklumat lanjut mengenai M1 Luminence Serum boleh layari:

Website : https://www.mireinacosmetics.com
Instagram : mireina_cosmetics
Facebook : Mireina Cosmetics

Post a Comment

34 Comments

  1. mulusnye muka...bila nampak gold flake tu mmg bestkan, real...

    ReplyDelete
  2. sama lah dengan kita..serum mesti wajib pakai setiap hari,pantang nampak serum mesti nak cuba..nampak menarik la serum yang mimi share ni...wow..ada promosi buy 1 free 1 eh..kena grab cepat2 ni...

    ReplyDelete
  3. Patut lah makin cantik kulit mimi sekarang. Pakai serum luminence rupanya. Siap ada gold flakes lagi.

    ReplyDelete
  4. Wahh banyaknya bahan2 semulajadi yang saya sendiri pun tak pernah dengar. Apapun lagi prefer produk semulajadi macam ni sebab selalunya lebih selamat dan berkesan, kan? Yang penting selesa pada kulit.

    ReplyDelete
  5. Banyak sangat bahan semulajadi dalam satu produk, khasiat dia pun confirm berganda bila apply dekat muka. First time tahu khasiat bunga camelia ni.

    ReplyDelete
  6. Wahhh nampak betul2 flek emas dalam serum ni . Tengah promosi sekarang yer beli 1 free 1

    ReplyDelete
  7. macam best je ni...kalau dapat

    ReplyDelete
  8. Macam best je..best giler kalau dapat sebotol..cukup utk sebulan kan..ke lebih?

    ReplyDelete
  9. Betol slalu serum kecik je ni 5ml quite generous rs nk cuba jg ni!

    ReplyDelete
  10. sebenarnya masih confuse! hahaah apakah yang dimaksudkan dengan gold 24k? kalau ada gold betul lelaki sah2 tak leh pakai kan?

    ReplyDelete
  11. Bestlah serum ni..el suka sgt serum yg ada gold flake..bila pakai tu naik seri hihi

    ReplyDelete
  12. Kak Sue suka juga pakai serum tapi yang nie macam best je Mimie.. Wah menarik nie beli satu percuma satu.. jimat dah kan.

    ReplyDelete
  13. Nampak besar botol dia. Serum mmg elok utk kulit. Kena selalu rajin sapu

    ReplyDelete
  14. Ros suka kumpul serum. hihi.. macam nak jugak yang ni. penting sebenarnya pakai serum ni, bila usia meningkat...

    ReplyDelete
  15. Cute betul botol serum ni. Tak pernah lagi tengok serum Dalam packaging macam ni. Bestnye Ada gold dust kat dalam.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. Packing dia lawa. Tak sama macam serum yang ada kat pasaran tu..
    Ada flakes gold tu yang best kan.
    Baunya pun mesti wangi..

    ReplyDelete
  18. I like those products using natural ingredients. This serum looks suitable for my skin and l going to try it out.

    ReplyDelete
  19. patut la kulit muka mimi nampak cantik selalu. rupanya ni rahsia eh. banyak betul khasiat produk ni tambah lagi guna bahan-bahan semulajadi untuk menjaga kesihatan kulit wajah

    ReplyDelete
  20. wowww..ada 24k gold..mesti bgussangt serum ni..nad pernah guna yang ada 24k gold ni..memng elok dekat muka..

    ReplyDelete
  21. Harga di huhuhu boleh nangis, tapi kalau bagus memang berbaloi sangat le. Sis pun cam berminat pulak gan serum ni, tapi kena menabung dulu le..:D

    ReplyDelete
  22. Mcm best je kak. Kita nk cri serum gk ni..leh tgok2 yg ni .. Mne tau ter berkenan

    ReplyDelete
  23. Eh, aah la. botol dia lebih besar, mesti berbaloi kan. Siap ada gold 24k lagi. Banyak dah produk guna gold as ingredient sebab bagus utk kulit kan

    ReplyDelete
  24. No wonder la makin glowing gitu haaa. ni tengah get ready persiapkan diri untuk hari raya ke camne ni?

    ReplyDelete
  25. Mesti best serum ni kan mimi..

    ReplyDelete
  26. Produk yang ada epal
    Mesti wangi. Suka sangat bau buahan. Nampak packaging serum ni pun menarik

    ReplyDelete
  27. Sebotol nintahan berapa lama? Okey tak pakai

    ReplyDelete
  28. Its my first time get to know about this brand and i will check it out later.

    ReplyDelete
  29. wah macam menarik je serum ni.airah memang suka try serum baru.serum lagi senang nak redakan masalah kulit

    ReplyDelete
  30. wahhh mesti ramai yang suka akan produk nie. yelah, sape yang tak nak kekal tampak muda remaja kan. okay nanti nak cubalah. umur pon semakin meningkat nie

    ReplyDelete
  31. Sekarang banyak dah serum -serum yang ada di pasaran. serum yang ni pun nampak menarik sangat so leh la try

    ReplyDelete
  32. Bagus betul serum ni ya. dapat meremajakan dan memutihkan kulit. nampaknya nak kena cuba la ni ya. nak jugak berseri di hari raya

    ReplyDelete
  33. ada gold dalamtu.. mesti lagi cantikla kulit lepas pakai serum ni

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com