BANGI GOLF RESORT TANAM POKOK BERNILAI RM5 JUTA UNTUK HARI BUMI

BANGI GOLF RESORT TANAM POKOK BERNILAI RM5 JUTA UNTUK HARI BUMI | Hai semua! Pejam celik pejam celik dah masuk bulan Mei. Tak lama lagi kita nak sambut Ramadhan pula. Sebelum ni Mimi ada share dengan korang cerita Mimi dan keluarga Iftar Sesama di Bangi Golf Resort. Hah kali ni Mimi nak share pasal Bangi Golf Resort lagi tapi cerita yang berbeza.

Mesti korang nak tahu apa yang Mimi nak share pasal Bangi Golf Resort ni kan? Selain menyediakan hidangan buffet Ramadhan yang aneka jenis menu tradisional, barat dan timur, Bangi Golf Resort juga mengadakan program yang bermanfaat buat kita tau. Korang tahu tak, sempena Hari Bumi 2019, Bangi Golf Resort dan Bangi Farm Resort turut serta menyumbang dalam memastikan bumi kita terus mekar dengan menanam 1,200 batang pokok Paulownia di sini. 

Paulownia, sejenis pokok balak mampu hidup lebih 40 tahun dan bernilai lebih kurang RM4,000 setiap batang. Daunnya berbentuk hati, lembut dipegang dan sangat cantik dilihat. Ia juga cepat membesar dan sangat mudah membiak. 



Menurut Tan Ban Keat, Pengurus Bangi Farm Resort, “Bangi Golf Resort dan Bangi Farm Resort ingin turut serta membantu menjaga alam sekitar. Kenapa 1,200 pokok? Kerana kami ingin membina ‘tangki’ oksigen semulajadi buat Bangi. Harapannya ini akan menjadikan Bangi satu lagi ‘greenlung’ buat Lembah Klang.” 



Bangi Golf Resort merupakan syurga hujung minggu, jauh dari hiruk pikuk dan kesibukkan kota. Ianya sebuah pusat rekreasi buat ahli dan pelawat dengan kemudahan yang lengkap. 

Bangi Farm Resort merupakan satu platfom agro yang menyatukan agensi kerajaan, swasta, petani, dan juga orang awam. Bangi Farm Resort juga merupakan antara pelopor industri dan ingin meningkatkan kesedaran awam tentang produknya.

Bagus kan insiatif yang diambil oleh Bangi Golf Resort dan Bangi Farm Resort dalam memastikan bumi kita sentiasa memghijau dan alam sekitar terpelihara .Satu langkah yang patut dijadikan contoh dan tauladan kepada semua. Mimi memang sokong jika program program seperti ini dianjurkan untuk mengekalkan alam sekitar yang bersih. 

Post a Comment

19 Comments

  1. Tahniah BGR atas keprihatinan utk bekalan oksigen bersih yg makin kritikal hari ni.

    ReplyDelete
  2. BGR ni memang antara tempat terbaik untuk berbuka puasa kan. Paling suka sebab harga dia murah. Tapi makanan dia banyak sangat pilihan. Parking dan tempat makan pun luas

    ReplyDelete
  3. Good job, Bangi Golf Resort! Naikkan balik kehijauan bumi di Malaysia ni, dah byk tempat kena tarah sana sini x nampak hijau dah. huhu.

    ReplyDelete
  4. Hehehehe program bagus ni tanam pokok kat negara kita terutama KL ni banyak pokok kena tebang dah rasa panas dah hehehe usaha murni ni nak tanam kena pastikan pokok tu hidup subur ok wakakka..

    ReplyDelete
  5. Perghhhh! Nnanti kalau dah besar mesti cantik dan seronok kalau dapat lepak bawak pokok ni nanti. Bukan murah ye pokok ni, mahal jugak noh. terkedu saya tengok harga pokok tu/

    ReplyDelete
  6. Wow 5 million ringgit is a lot. Hopefully the trees will be cherished and taken care well so that they can flourish.

    ReplyDelete
  7. woww !!! bagusnya usaha yang BGR buat untuk memastikan bumi kita sentiasa menghijau. kalau dah tumbuh besar mesti redup dan cantik je kawasan sekitar. perlukan lebih ramai lagi agensi or kerajaan utk kempen sebegini.

    ReplyDelete
  8. bagus betul insentif macam ni, baru sejuk sikit mata memandang. ni tak asyik nak tebang pokok je.. amboi mahalnya harga pokok ni. jangan ada orang curi sudah

    ReplyDelete
  9. Tahniah BGR atas penganjuran program tanam pokok macam nih, BGR memang hebat semua produk masakan Buffet Ramadhan pun, dipetik dari kebun BGR, senang dan mudah jika ada kebun sendiri macam BGR.

    ReplyDelete
  10. Wahhh.... Tahniah BGR! Satu inisiatif program yang bagus. Tak sangka pokok mahal tuuu, tentu cantik penuh kehijauan kat sana nanti.

    ReplyDelete
  11. Wahhh 40 tahun boleh hidup..dia punya harga tu pun boleh tahan mahal gak ye..baguslah usaha yang dibuat oleh BGR ni..dpt membantu alam sekitar GO GREEN..harap ada pihak di luar sana ikut usaha yang dibuat oleh diorg ni

    ReplyDelete
  12. Tahniah BGR atas keprihatinan menjaga ekosistem bumi. Mahal juga pokok ni. Anak pokok pun mahal apatah lagi bila dah jadi balak nanti. Harapnya pokok ni membesar dengan elok. Tak sabar pulak nak tengok pokok ni membesar

    ReplyDelete
  13. Wah bgus melihat apa yg dilakukan oleh bgr.. Lagi banyak tanam pook lagi bgus.. Ni yg patut dicontohi.. Semoga bgr teria sukses.. Nanti nak berbuka pausa dekt bangi gokf resort

    ReplyDelete
  14. wah bagusnya patutlah menghijau aje area tu syabas BGR

    ReplyDelete
  15. Wah bagus program BGR nak menghijaukan bumi ni. Memang penting pokok dan tumbuhan ni. Harap pihak lain pun dpt buat program mcm ni jugak

    ReplyDelete
  16. Wah wah. Tahniah untuk Bangi Golf resort untuk bumi ini. pelaburan yang rasanya sangat berbaloi untuk masa depan

    ReplyDelete
  17. Nanti makin best le ke Bangi Golf Resort..sure sedap mata memandang dengan kehijaun kat sana. Bagus bangi golf resort buat macam ni

    ReplyDelete
  18. Tahniah Bangi golf resort atas keperihatinan. Saya psti manfaatnya besar kelak

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com