BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU | Hai korang! Salam Ramdhan dan selamat berpuasa. Sebagai wanita amat penting menjaga kecantikan diri supaya diri tampil berkeyakinan sentiasa. Salah satu cara Mimi menjaga kecantikan diri ialah dengan menggunakan Bio-Oil. Korang guna tak Bio Oil tak? Kalau guna, gimme hi 5! Kini, Bio-Oil Malaysia meraikan Kempen #sheisremarkable #iamremarkable sempena Hari Ibu.

BIO-OIL PRODUK PENJAGAAN KULIT YANG BERKESAN

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU


Semasa mengandung (Jika anda nak pastikan dah pregnant, ada tanda-tanda mengandung yang boleh kita perhatikan dari minggu pertama. Mimi rekemen baca kat sini untuk senarai lengkap tanda pregnant tu.)

Mimi suka sapu losyen pada perut sebab nak mengelakkan perut daripada meregang. Tapi bila ada Bio-Oil, Mimi terus guna Bio-Oil saja sapu pada perut. Walaupun tiada masalah tapi Mimi tetap sapu. Hasilnya, perut nampak bersih dan licin. Kalau pergi klinik setiap kali check perut, nurse puji perut Mimi cantik dan bersih. Bukan angkat bakul sendiri tapi ini apa yang Mimi alami. Mimi hanya jawab selalu sapu Bio-Oil.

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU



Mengandungkan Adhwa pun Mimi amalkan juga sapu Bio-Oil. Memang hasil yang Mimi dapat sangat sangat memuaskan dengan mengamalkan secara konsisten. Sekarang ni, Mimi amalkan sapu pada parut pembedahan pula. Yelah, Mimi bersalinkan Adhwa melalui pembedahan. Jadi, bila dah bedah ni faham faham sajalahkan mesti ada parut. Sekarang, parut bedah semakin hilang. Cuma parut tebal tuh ambil masa sedikit nak hilangkan.

Buat korang yang memang menggunakan Bio-Oil mesti tahu akan kebaikan dan keberkesanan menggunakan Bio-Oil secara konsisten. Korang yang tak pernah guna Bio-Oil mesti nak tahu apa kebaikan Bio-Oil ni. Jom baca lanjut apa kebaikan Bio-Oil.

KEBAIKAN MENGGUNAKAN BIO-OIL

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU


Untuk pengetahuan korang Bio-Oil mampu menyelesaikan masalah kulit yang dihadapi seperti parut, tanda regangan dan tona kulit yang tidak sekata di mana ia mengandungi PurCellin Oil ™ yang berfungsi secara sinergi dengan gabungan mujarab vitamin A & E dan minyak tumbuhan semula jadi (Lavender, Calendula, Rosemary, Chamomile) untuk menjana semula dan menyuburkan kulit tanpa meninggalkan kesan berminyak.

Kebaikan yang akan korang dapat apabila menggunakan Bio-Oil ialah :

Parut : membantu memulihkan kembali pelbagai jenis parut akibat pembedahan, kemalangan, melecur, gigitan serangga, kulit tercalar, yermasuk parut kesan demam campak. Ia sesuai digunakan untuk merawat kesan parut baru dan lama.

Regangan kulit : membantu memulihkan kulit bermasalah akibat kehamilan, tumbesaran peringkat remaja yang cepat serta kehilangan dan kenaikan berat badan yang mendadak.

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU


Warna kulit tidak sekata : membantu menghilangkan kesan kesan pigmentasi dan kecelaan kulit akibat ketidakstabikan hormon, penggunaan produk pencerah kulit atau pendedahan kepada cahaya matahari yang berlebihan.

Melicinkan & menegangkan kulit : membantu melicinkan dan menegangakan kulit serta kedutan pada muka dan badan

Minyak kulit terhakis : Membantu menambahkan minyak kulit yang terhakis akibat kesan penyaman udara dan mandi dengan kerap.

Korang dah tahu dengan jelaskan kebaikan dan kesan yang korang dapat apabila menggunakan Bio-Oil. Mimi nak kongsi pula cara nak gunakan Bio-Oil. Tak susah mana tau korang. Korang cuma perlu gunakan dua kali sehari untuk tempoh masa minimum tiga bulan. Korang tak perlu risau ia berminyak pada kulit kerana ia menyerap dengan cepat, todak meninggalkan kesan berminyak dan sangat sesuai digunakan untuk semua jenis kulit.

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU


Sempena Hari Ibu pada bulan Mei ini, Bio-Oil meraikan kempen bertajuk #sheisremarkable #iamremarkable bagi meraikan pencapaian dalam kehidupan seorang wanita terutamanya peristiwa yang bermakna seperti mempunyai bayi dan pengalaman menjadi seorang ibu yang mengeratkan hubungan dengan ibu sendiri.

Sambutan tersebut dimulakan dengan sebuah video yang bertajuk Cinta Luar Biasa yang mempamerkan hubungan unik antara Yasmin Hani dan ibunya di mana berkisarkan tentang pengalamannya yang baru melahirkan anak. Dia juga terimbau kembali kenangan ketika hamil dan hubungan erat dengan ibunya sendiri.

BIO-OIL MALAYSIA MERAIKAN KEMPEN #sheisremarkable #iamremarkable SEMPENA HARI IBU

Untuk pengetahuan korang, kempen ini diikuti dengan peraduan Facebook dan buat pengguna Bio-Oil boleh hantar gambar dengan ibu. Sebanyak sebelas pasang produk Bio-Oil menanti korang sempena dengan ukang tahun ke 11 Bio Oil di Malaysia.

Peraduan diadakan sehingga hujung bulan Jun tau korang. Cara nak join peraduan ni senang saja, korang hanya perlu beli Bio-Oil 60ml dan korang berpeluang memenangi sesi fotografi dan makeover di studio.

#sheisrematkable bukan semata mata meraikan diri sendiri sebagai seorang wanita tetapi untuk menyerlahkan sokongan yang diterima daripada hubungan bermakna dengan orang lain.

"Kasih sayang ibu ialah cinta sejati dalam bentuk yang paling tulen cinta yang ada. Dia ialah pelindung diri dan sentiasa mahukan yang terbaik untuk anaknya. Sebaliknya cinta seorang anak perempuan terhadap ibunya tidak dapat diganti. Walaupun pertalian itu boleh menjadi kompleks dan penuh dengan masalah, pada akhirnya nanti tiada cinta lain seperti kasih sayang antara seorang ibu dan anak perempuan. Kehamilan dan melahirkan membantu membina hubungan antara seorang anak perempuannya sehinggalah anaknya dewasa dan merasai pula apa yang dilalui ibunya. Bio-Oil merupakan minyak yang sesuai untuk merawat dan memeterai pertalian itu kerana ia boleh digunakan untuk mencegah dan merawat stretch marks dan garis garis penuaan," Pengurus Unit Perniagaan Malaysia Bio-Oil,Cik Low Hooi Wan.

Post a Comment

29 Comments

  1. I like bio oil too.. very good for my skin... lightens up my stretch marks... great campaign from bio oil...

    ReplyDelete
  2. bagus bio oil ni sebab sejak dari dulu lagi memang dah terkenal untuk hapuskan parut dan sebagainya., sekarang ni ada promosi tak agak-agak? macam nak dapatkan satu

    ReplyDelete
  3. I've had stretch marks for as long as I can remember. Mainly from putting on weight then losing it again on the yo-yo effect. This looks like something I could try to reduce and lighten the stretch marks

    ReplyDelete
  4. bio oil mmg bagus utk stretch mark kan

    ReplyDelete
  5. Stretch Mark tu memang ada. Tanda ibu yang pernah mengandung. Memang ada 1 bio oil kat rumah ni. Anak letak kat parut jerawat. Bestnyer hadiah sesi fotografi dan makeover kat studio.

    ReplyDelete
  6. Produk Bio oil memang best sebab banyak kegunaannya. Masa pregnant sebelum ni memang pakai untuk kurangkan stretch marks.

    ReplyDelete
  7. Banyaknyaa kebaikan yg kita akk dpt dr produk bio oil ni. Mmg bgus lah.

    Berapa rm ye satu botol tu?

    ReplyDelete
  8. Akak suka bio oil..memang hari- hari sapu kat badan atau mana2 tempat yang ada scar, bestnya bio oil ni tak berminyak langsung kan...

    ReplyDelete
  9. Boleh letak dekat perut ye rupanya.Tak tau pula. Beli kt Watson kn

    ReplyDelete
  10. Pernah guna bio oil ni untuk parut.. Memang produk bio oil antara produk terbaik kan sejak dari dulu..selain parut banyak fungsi lain yang bagus untuk skin kita

    ReplyDelete
  11. Selalu juga dengar pasal bio-oil ni sesuai untuk ibu pregnt. Tapi tu la. Tak try pun dulu. Hihi
    Bestnya ada peraduan.. 😍

    ReplyDelete
  12. Kita skrg guna bio oil utk hilangkan kesan parut yg lama.. Alhamdulillah berkesan walaupun makan masa sedikit.. Bio oil ni rmi para ibu yg operate suggest guna ini sbb boleh pudarkan kesan strechmarks kt perut tu..

    ReplyDelete
  13. This is very good for mom and me, not only its moisturizing but also helps to reduce scars and marks.

    ReplyDelete
  14. so far onie pernah pakai produk ni, tapi setelah parut lama dibiarkan onie baru gigih nak pakai produk yang nak hilangkan scar but, scar onie ni timbul dan susah nak hilang. Maka berhuhu jela, cuma di sini onie nak ucapkan, moga kempen yang dijalankan terus berjalan dengan lancar, inshaAllah *cari gambar dengan ibu*

    ReplyDelete
  15. Bio oil memang terkenal dengan produk anti selulit tu. Kena rajin guna. Barulah cantik balik kulit tu. Hehehe. Lepas tu bukan kesan yang cepat tau. Kadang anak dah berlari baru perasan stretch mark dah pudar. Alhamdullilah. Ayah ayah please la hadiah kan bio oil.

    ReplyDelete
  16. ayu mmg suka produk ni. first dia memang bags kedua bau dia memang best..tak macam bau minyak lain yg agak busuk sikit heheheh...mmg berkesan hilang parut

    ReplyDelete
  17. Sis pun ada juga dapat offer utk cuba Bio Oil ni, tapi sis x dapat terima atas sebab-sebab tertentu. Bukan rezeki sis kot nak cuba produk ni..hehehe. Mayb next time kalau terasa nak pakai sis akan beli..:D

    ReplyDelete
  18. Masa first preggy ena tak guna ni. Tpi pakai coco butter. So cantik jugak perut takde kesan parut smpai sumayyah dah besar. Hehe. Cuma mugkin sebab oily jadi tak selesa gatal la. Next preggy boleh la cuba bio oil pulak. Ada gatal2 tak lepas sapu kat perut?

    ReplyDelete
  19. Keluarga saya (mak saya sebenarnya) haha gunakan bio-oil juga. Kira langkah awal kalau cedera ke apa. Memang bagus katanya. Jadi kena sangatlah kempen ni diadakan sebagai menghargai ibu. Bolehlah nanti dapatkan botol baru! Hihi.

    ReplyDelete
  20. Sy pengguna tegar bio oil. Mmg lama kelamaan, parut akan pudar. Utk nampak keberkesanannya, ia ambil masa dan perlu konsisten. Sy suka bio oil !

    ReplyDelete
  21. Zaman belajar dulu emi pakai bio oil ni. Kalau guna berterusan memang boleh hilang parut. Tapi emi sejenis yg tak konsistrn guna, haha. Sebab emi rasa rimas sikit nak sau benda2 macam ni kat kulit sendiri.

    ReplyDelete
  22. My favorite product, this is one of the must have for all pregnant mummies, I started using it since I got pregnanat and there's no strech marks at all, I always believe prevention is better than cure :)

    ReplyDelete
  23. Kiranya... bagus juga bio-oil ini... Ia mampu menyelesaikan masalah kulit yang dihadapi seperti parut, tanda regangan dan tona kulit yang tidak sekata

    ReplyDelete
  24. Masa ngandung Dhia dulu, ni lah bff akk hehehe

    ReplyDelete
  25. Banyak dengar feedback bagus tentang produk ni. Orang cakap selain pakai masa pregnant, pakai untuk kulit kering pun boleh jugak.

    ReplyDelete
  26. been using bio oil since my first pregnancy, helps prevents stretch marks effectively

    ReplyDelete
  27. pernah jugak guna dulu...bagusnya walaupun nampak ia berminyak tapi sebenarnya tak..memang best..takat parut kecil tu senang nak hilang

    ReplyDelete
  28. Bagus kan Bio Oil nie Mimie, anak dara Kak Sue pun pakai juga..

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com