Selasa, 15 Mei 2018

5 SEBAB KENAPA PERLU MEMPUNYAI WD-40® UNTUK RAYA INI

5 SEBAB KENAPA PERLU MEMPUNYAI WD-40® UNTUK RAYA INI | Hai korang! Pejam celik pejam celik tidak lama lagi kita sebagai umat Islam bakal menyambut bulan yang mulia iaitu bulan Ramadhan. Bulan di mana kita sebagai umat Islam menahan lapar dan dahaga . Selepas Ramadhan, pastinya kita  semua akan menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama sanak saudara dan shabat handai. Mestilah meriahkan.

5 SEBAB KENAPA PERLU MEMPUNYAI WD-40® UNTUK RAYA INI



Bila sambutan Hari Raya Aidilfitri semakin hampir, kita semua akan sibuk memastikan keperluan rumah siap dan cantik seperti langsir tukar baru, lantai bersih dan licin, biskut raya pelbagai rasa, warna dan bentuk dan tidak ketinggalan menyediakan pakaian untuk di pakai di pagi Raya. Tetapi, yang paling penting ialah kita akan memastikan kediaman kita bersih dan bersedia untuk menghadapi musim perayaan besar ini! Jadi, Mimi nak kongsi 5 SEBAB KENAPA PERLU MEMPUNYAI WD-40® UNTUK RAYA INI.

Suka Mimi nak syorkan pada korang untuk memiliki dan menggunakan Produk Pelbagai Guna WD-40®. Kenapa Mimi syorkan? Ini kerana, terdapat lebih 2,000 sebab mengapa botol biru ini menjadi barangan wajib ada di setiap rumah di seluruh dunia pada masa kini. 

Banyak sebab korang perlu memiliki WD-40® ni untuk memudahkan tugasan harian korang. Tapi Mimi fokuskan pada 5 SEBAB KENAPA PERLU MEMPUNYAI WD-40® UNTUK RAYA INI dan tips untuk bantu korang bersihkan kediaman korang sempena musim Raya nanti.



1) Pembersih Noda Kotoran Terbaik:  Kalau ada kotoran krayon di dinding rumah korang ataupun kesan kopi di meja, korang hanya perlu menyembur Produk Pelbagai Guna  WD-40® di atas permukaan yang terkena kotoran dan gosokkannya dengan kain bersih.

2) Produk terbaik untuk mengilatkan kutleri, dekorasi besi/krom: ia juga mampu mengilatkan perkakasan dekorasi atau dapur supaya ia kelihatan baru semula hanya semudah dengan sembur dan gosok. 

3) Pakar menanggalkan minyak: Kalau terdapat kesan minyak degil di tempat garaj kereta korang, koranh hanya sembur, biarkan untuk beberapa minit dan lap sehingga bersih.



4) Berfungsi  pada kesan kotoran di permukaan yang sukar dibersihkan: Jika lantai jubin kdi rumah korang (dapur, bilik mandi, ruang tamu dan lain-lain) dicemari oleh kesan  kotoran, korang hanya sembur dan kemudian gosok untuk menanggalkan kotoran berkenaan.

5) Penyingkir gam yang telah kering, berkerak dan  kesan getah: Hanya sembur dan gosok untuk hilangkan kesan yang degil. Jika terdapat kesan lama yang telah lama kering, sembur lebih sedikit dan teruskan gosok sehingga kesan itu luntur serta hilang.



Mudah saja memggunakan Produk Pelbagai Guna  WD-40® ni kan? Ia memang sangat berguna sebagai pembantu yang perlu ada di setiap rumah! Apa kata korang mulakan kerja kerja pembersihan di rumah dengan mula menggunakan produk ini. Mimi pun dah mula jatuh suka dengan kelebihan Produk Pelbagai Guna WD-40® ni. Memang sangat sangat membantu korang umtuk memberaihkan rumah.

Untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut mengenai kelebihan barisan produk WD-40®, korang boleh  layari http://wd40.asia.

7 ulasan:

  1. wah menarik produk WD ni..nak kena beli satu utk rumah..nti raya boleh cuci dapur tu ha..dah lah rumah tu masuk2 dapur terus haha

    BalasPadam
  2. Sally pernah guna bersihkan lantai kat garaj..mmg terbaik hasil dia tp sekalii

    BalasPadam
  3. Kita mcm pernah dgr wd40 ni... Yg best mmg dia dpt tanggalkan kotoran degil malah ia dpt mengilatkan sesuatu... Dia boleh x pulihkn ankel2 yg dh berkarat mcm dkt pintu, tingkap?

    BalasPadam
  4. Kat rumah akak memang ada produk ni..Beli kat DIY . Memang banyak fungsinya. ...Kalau ada benda ketat ke, berbunyi , ke karat ke.. Mangga pintu pagar tu memang selalu kena hujan mudah berkarat, elok guna benda ni..

    BalasPadam
  5. Wah bagus ada produk macam nie kat rumah kan Mimie..

    BalasPadam
  6. This has been my go to item for years. Always have a can at home. It helps with just about anything!

    BalasPadam
  7. Rawlins pun dah beli WD40 sebab memang banyak membantu untuk kerja-kerja pembersihan di rumah. Banyak memudahkan kerja-kerja di rumah.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.