Dengar Kata Hati Dan Minum Minuman Yang Menyihatkan

Senyap dan membunuh, ia merayap pada tubuh badan tanpa kita tidak menyedarinya. Dan itu merupakan pembunuh nombor 1 di negara ini. Kami bercakap tentang penyakit jantung dan kira-kira 20% rakyat Malaysia terdedah kepadanya. Mengikut kepercayaan masyarakat kini pembunuh utama wanita adalah kanser payudara. Menurut National Heart Institute atau IJN, penyakit jantung yang menjadi punca utama kematian di kalangan wanita bukannya kanser payudara. 


Wanita yang berusia 45 tahun dan lebih, kemungkinan penyakit jantung yang dihidapi adalah sama dengan lelaki. Sebelum menopaus, wanita mungkin mempunyai kelebihan jika berbanding lelaki kerana badan mereka menghasilkan jumlah estrogen yang mencukupi untuk mengurangkan risiko mereka mengalami serangan jantung.

Tetapi selepas menopaus berlaku , bilangan perlindungan daripada  estrogen berkurangan dan jika digabungkan dengan faktor risiko lain seperti diabetes dan obesiti, ketika itulah penyakit jantung berlaku. Realitinya ialah kita berada di negara di mana IJN sedang melihat pesakit, lelaki atau wanita - seawal usia 20 tahun menjalani pembedahan pintasan untuk membersihkan arteri tersumbat.



Oleh itu, sempena Hari Jantung Sedunia yang berlangsung pada 29 September setiap tahun, Jus Works memperkenalkan 'Heartbeat', minuman bermusim yang dipenuhi dengan semua kebaikan semulajadi untuk membantu kita berperang melawan pembunuh senyap ini.

Diperbuat daripada jus kuat dari limau gedang, timun, oren, lobak merah dan epal, Heartbeat kini boleh didapati di setiap cawangan Juice Works dan Juice Works2Go. Sekiranya anda seorang ahli VIP Juicy, anda akan mendapat diskaun sebanyak 10% daripada harga runcit.

Limau Gedang - Gabungan nutrien berkuasa serat, lycopene, vitamin C, kalium dan choline dalam limau gedang membantu mengekalkan jantung yang sihat. Satu penyelidikan mendapati bahawa diet yang ditambah dengan limau gedang merah segar mempengaruhi tahap lipid darah, terutama trigliserida.

Timun - Kandungan kalsium, serat yang tinggi dan air yang tinggi. Timun juga kaya dengan potassium untuk membantu menurunkan tekanan darah. Ia juga mengandungi polifenol yang dipanggil lignans yang mengurangkan risiko kanser tertentu dan penyakit kardiovaskular. Selain daripada itu, ia juga kaya dengan vitamin K di mana ia amat penting untuk kesihatan tulang.

Oren - Para penyelidik telah melaporkan bahawa buah oren ini mempunyai antioksidan yang dipanggil hesperidin di mana ia meningkatkan fungsi saluran darah dan membantu menurunkan risiko penyakit jantung seseorang. Hesperidin adalah sebatian berasaskan tumbuhan yang dipanggil flavonoid yang dikatakan dapat meningkatkan kesihatan sel-sel yang halus yang mengalirkan saluran darah.

Lobak Merah - Lobak merah adalah sumber yang sangat baik dari kedua-dua antioksidan alfa dan beta karoten yang ditukar dalam tubuh untuk retinol (vitamin A) di mana ia baik untuk kulit, paru-paru, sistem kekebalan tubuh dan kesihatan jantung. Ia juga mengandungi antioksidan lutein, yang penting untuk kesihatan mata.

Epal - Kajian telah menunjukkan bahawa apabila kita makan epal setiap hari ia dapat membantu menurunkan kolesterol jahat yang disebut LDL dalam tubuh dan dua penanda lain yang berkaitan dengan plak serta keradangan di dinding arteri. 

Jadi dengar kata hati anda dan dapatkan Heartbeat hari ini untuk lebih kuat, lebih sihat!

** Tidak boleh digabungkan dengan diskaun / penawaran / baucar yang sedang berjalan
** Minuman bermusim ini boleh didapati sehingga 31 Okt
** Sementara stok masih ada
** Juice Works Malaysia berhak untuk membuat keputusan akhir mengenai promosi ini

Post a Comment

3 Comments

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com