Jambu Batu dengan Asam Oren dan Asam Serbuk

Jambu Batu dengan Asam Oren dan Asam Serbuk | Malam tadi sebelum makan malam Mimi sediakan kudapan malam jambu batu dengan asam oren dan asam serbuk yang ditabur sedikit. Memang menjadi favourite Mimi sekeluarga. Anak anak Mimi memang suka makan jambu batu dengan asam oren dan asam serbuk sedikit, memang lagi dorang suka. Siap request bubuh banyak sikit. 

Jambu Batu dengan Asam Oren dan Asam Serbuk


Jambu Batu dengan Asam Oren dan Asam Serbuk

Rasanya ramai tahu kan cara nak sediakan asam oren untuk jambu batu kan. Tapi Mimi nak share juga cara nak sediakan asam oren tu.

Asam oren yang digunakan ialah asam oren yang bentuk keping keping tu. Korang just blend hingga halus macam gambar kat atas tu. Tak susah mana pun kan. Nak lagi rasa asam tu tabur saja serbuk asam. Lagi kaw kaw.

Korang pula suka makan jambu batu dengan asam serbuk atau asam oren?

8 comments:

  1. ADUHAI...PEPAGI TENGOK ENTRY NI..KECUR AIR LIUR..AKAK SUKA CAMPUR ASAM SERBUK ATAU CILI KICAP

    BalasPadam
  2. ya Allah sedapnya..kecur air liur akak tengok tu

    BalasPadam
  3. memang sedap Mimi, kak ana pun suka makan dengan asam ni :)

    BalasPadam
  4. lahai... sedapnya.... boh apa pun ok jnji masam2 manis

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..