Harum Malam | Supplemen Dalaman Mewangikan Tubuh Sepanjang Masa

Assalamualaikum...

Sebut saja pasal Harum Malam kebanyakan wanita mesti tahu kan? Supplemen yang mempunyai rasa yang sedap dan manis serta mempunyai banyak manfaat jika mengamalkannya. Mimi sendiri tidak melepaskan peluang mencuba Harum Malam sebelum nih. Kali pertama consume tekak Mimi macam tak boleh terima rasa Harum Malam nih macam pelik je tapi lama kelamaan dah boleh terima..Sedap..


Produk Harum Malam merupakan keluaran dari syarikat Millenial Gen Sdn Bhd yang telah ditubuhkan pada tahun 2015 di mana ia merupakan syarikat 100% milik Bumiputera yang mempunyai pengalaman luas di dalam dunia "Traditional Complementary Medicine (TCM)" dan juga pemasaran media sosial.


Harum Malam diformulasikan dengan ekstrak ros yang sememangnya bagus untuk menangani masalah bau badan dan merupakan supplemen khusus untuk kaum wanita. Jadi, sesiapa yang ada masalah bau badan dan sebagainya elok sangat mencuba Harum Malam nih...

Siapa yang sesuai mengamalkan Harum Malam ini?

♡Wanita yang berkahwin
♡Anak dara 
♡Wanita berpantang
♡ibu yang menyusukan anak 
♡wanita yang berusia 50 tahun ke atas. 

Diingatkan ibu-ibu mengandung tidak digalakkan untuk amalkan Harum Malam ya.

Jom baca apa pula kelebihan Harum Malam sekiranya kita mengamalkan setiap hari secara konsisten. Antara kelebihan mengamalkan Harum Malam adalah seperti berikut :

♡Membantu menyegar dan menyihatkan badan
♡Mencantikkan dan menaikkan seri wajah
♡Membantu menghilangkan bau badan dan mulut
♡Melegakan panas badan
♡Menegangkan payudara
♡Mengencangkan otot-otot kewanitaan
♡Menghilangkan bau yang tidak enak serta gatal-gatal
♡Menambah keharmonian suami isteri
♡Menyihatkan rahim
♡Membantu membunuh bakteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
♡Meningkatkan sistem tahan tubuh serta stabilkan hormon
♡Mengurangkan tekanan dan tension
♡Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan.


Kebetulan, Mimi pun baru lepas bersalin dan berpantang memang sedang eloklah amalkan Harum Malam nih kan. Dapat pulihkan dalaman Mimi semula supaya bertambah sihat. Lepas nih, confirm boleh cantik macam anak dara kan...😊😊

Apa yang Mimi nak tekankan di sini, Harum Malam disahkan HALAL oleh JAKIM ya. Jadi, tak perlu rasa was was untuk dapatkan Harum Malam dan mengamalkannya. Mesti korang nak tahu apa kandungan dan khasiat yang terkandung di dalam Harum Malam kan? Kandungan dan khasiat bahan-bahan yang digunakan ialah :


☆Ekstrak bunga ros : berkesan untuk merawat kulit. Ia berupaya mengecilkan pori-pori 
dan mengawal kulit yang berminyak serta mampu mengatasi masalah kitaran haid yg tidak teratur di samping meredakan senggugut yang sering dialami oleh kaum wanita ketika haid. Antara khasiat lain:-
 ~Menenangkan ketegangan saraf dan emosi
 ~Memberi kesan penyejukan pada badan 
 ~Merangsang pertumbuhan tisu dan penghasilan kolagen(awet muda)
 ~Membantu proses penghadaman
 ~Mengandungi vitamin A, B3, C, D dan E
 ~Merawat cirit birit 
 ~Menghilangkan keletihan

☆Sirih : merupakan jenis tanaman yang memiliki banyak manfaat untuk kesihatan, salah satunya 
adalah untuk mengatasi masalah kewanitaan seperti membunuh kuman penyebab masalah kewanitaan, berguna dalam mengatasi keputihan, gatal-gatal dan bau tak sedap.

☆Buah tin : juga dikenali sebagai Buah Ara berupaya menstabilkan tekanan darah, merawat jerawat, pigmentasi kulit (skin pigmentation), 
mencegah serangan jantung koroner, meningkatkan daya ketahanan tubuh, mengurangkan kolesterol.

☆Kismis : Melindungi hati,memperbaiki sirkulasi (termasuk bagi condition seperti varicose veins, bengkak, lebam 
(bruise) dan kabur pandangan, melawaskan pembuangan air besar, memperbaiki tone dan keanjalan kulit, membantu kecerdasan otak bayi dan meningkatkan memori (tradisi perubatan Islam) dan melawan bakteria mulut (oral bacteria) yang menyebabkan pereputan gigi.

☆Madu : merupakan sumber tenaga, stamina dan pemulih tenaga untuk badan kita selain berfungsi sebagai glukosa luka. Selain itu,madu juga berperanan melembutkan kulit dan menghasilkan tona wajah yang sekata selain mengurangkan jerawat, menyembuhkan luka dengan memudarkan parut dan menyihatkan tubuh badan. Khasiat lain madu:-
 ~Menambahkan tenaga saat hamil dan saat melahirkan
 ~Kandungan zat galian dalam madu boleh membantu membina dan menguatkan janin.
 ~Mencegah dari berbagai macam penyakit kerana kandungan antibiotik dalam madu dapat 
membunuh kuman-kuman cahaya mata.
 ~Membantu secara khusus pertumbuhan fizikal dan mental janin.
 ~Kulit yang bersih dan sihat dengan terdapatnya vitamin C 

☆Goji : mampu meningkatkan tenaga dan kekuatan, menjadikan anda rasa dan kelihatan muda, dapat mengekalkan tekanan darah yang sihat, mengurangkan risiko kanser, meningkatkan fungsi seksual dan merawat masalah seksual, meningkatkan kesuburan serta membantu mengurangkan masalah berat badan.

☆Limau purut : berupaya membasmi bau badan, membantu mengekalkan kelembapan kulit serta meneutralkan radikal bebas, merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan peredaran darah sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman, membantu merendahkan paras kolesterol dalam darah, 
membantu melambatkan proses penuaan dan membantu mengatasi PMS (pra menstrual simptom) serta meningkatkan sistem imun tubuh.

☆Kayu Serapat : mengembalikan faraj yang ‘longgar’ supaya kembali cantik seperti anak dara, membantu mengukuhkan otot dan sendi, di 
samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid, mampu melancarkan peredaran darah ke organ wanita, mampu memperbaiki menegangkan payudara yang kendur 
kembali anjal dan tegang.

☆Buah Delima :  boleh melindungi epidermis dan dermis kulit dengan membantu pengembalian sel kulit, menolong pembentukan semula tisu-tisu badan, penyembuhkan luka-luka dan memperbanyakkan peredaran darah ke kulit, mengelakkan daripada hyper pigmentation, 
bintik-bintik penuaan, bintik-bintik hitam, garis muka dan wrinkles.

☆Manjakani : membantu mengencangkan otot dinding vagina dan mengembalikan keanjalan, membasmi bakteria dan kuman yang 
mengakibatkan bau yang tidak selesa pada faraj, menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan menyebabkan faraj menjadi sempit semula.

☆Pueraria Lobata : mengatasi pelbagai jenis masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, migrain serta menentang jangkitan bakteria dan meredakan sakit pada bahagian bahu dan leher, melancarkan peredaran darah, meningkatkan kadar penghasilan hormon estrogen dalam tubuh wanita. 

☆Pueraria Mirifica : merawat masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause dan mengelakkan pembentukan kanser serta pembesaran payudara. 

Mimi dah kongsi mengenai kelebihan Harum Malam dan khasiat bahan-bahan yang digunakan. Sekarang Mimi nak kongsi cara pengambilan Harum Malam pula.

Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 sudu sebelum tidur


(Dinasihatkan semasa pengambilan gunakan sudu plastik supaya khasiat madu tidak hilang apabila menggunakan sudu besi). Elakkan minuman berais dan amalkan pengambilan setiap hari untuk kesan yang maksimum. 

Untuk pengetahuan korang terdapat pelbagai testimoni daripada pengguna-pengguna Harum Malam. Boleh tengok antara testimoni-testimoni berjaya selepas mengamalkan Harum Malam.

Mimi sendiri pun sebelum nih mengamalkan Harum Malam. Habis saja botol ke 4 Mimi stop amalkan Harum Malam sebab dah pregnant. Kepada sesiapa yang pernah tanya apa yang Mimi amalkan sehingga pregnant, Harum Malam jawapannya. Mimi berusaha dan berdoa dan selebihnya terserah pada takdir. Alhamdulillah, tak sangka pula salah satu usaha yang Mimi lakukan iaitu consume Harum Malam nih berhasil. Sekarang selepas habis tempoh berpantang, Mimi berpeluang amalkan Harum Malam lagi. Alhamdulillah seminggu Mimi consume, badan Mimi yang lemah kembali bertenaga dan cergas. Bila ada anak kecil faham sajalah kan tidur tak cukup.





Harum Malam juga mendapat liputan yang meluas melalui media iaitu di stesen TV Al-Hijrah rancangan Assalamualaikum dan juga majalah.






Sebelum terlupa, Mimi nak ingatkan korang pastikan Harum Malam yang korang beli tuh original ya. Hanya 3 langkah mudah yang perlu korang lakukan untuk pastikan Harum Malam yang dibeli betul-betul original.



Banyakkan kelebihan dan kebaikan yang kita perolehi sekiranya mengamalkan Harum Malam. Apa tunggu lagi dapatkan Harum Malam segera sekiranya korang mengalami masalah-masalah yang disebut seperti di atas.

Harga : 
RM33.00 Sem / RM39.00 Sabah dan Sarawak (250ml)

Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan boleh hubungi Millennial Gen

HP: 010 404 2769
Office: 03 3358 5344

2 comments:

  1. Assalamualaikum. Masa berpantang,klu dh ambil produk harum malam,bolehkah minum susu moeder sekali? T.kasih.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.