Hari Sukan Pra Bestari

Assalamualaikum...

Sabtu lepas sekolah Aina mengadakan Hari Sukan khas untuk pelajar Pra Bestari..Pra Bestari terdiri daripada kelas Pra Omega, Pra Alfa dan Pra Beta.

Hari sukan diadakan di Dewan D'Sury SMK Seri Ampangan Seremban. Aina masuk acara lari ikat tali di pinggang, baling bola dan isi air dalam botol. Sebelum acara sukan mula, acara dimulakan dengan perarakan Pra Bestari dan nyanyian lagu sekolah, lagu negeri dan Negaraku. Lepas tu, pertunjukan tarian dan silat pelajar Pra Bestari. Mimi sempat rakam pertunjukan tarian je. Yang silat tak rakam pun sebab tak larat nak berdiri lama lama.

Perarakan pelajar pelajar Pra Bestari
Masa ni tengah standby untuk buat persembahan.

Lepas selesai pertunjukan Pra Bestari, ucapan kata aluan dari guru besar dan tetamu VIP. Lupa pula nama tetamu VIP tuh. Selesai ucapan, lebih kurang jam 9.30 pagi acara sukan dimulakan.

Alhamdulillah acara sukan berjalan lancar dan selesai lebih kurang jam 11.30pagi. Sebelum balik pelajar Pra Bestari dibekalkan dengan sekotak nasi ayam + ayam goreng...Ala lupa pula makanan tuh sponsor daripada siapa. Semua lupa Mimi nih sebab keadaan time tuh tak mengizinkan. Tapi nak gembirakan hati anak gagahkan juga diri pergi Hari Sukan sekolah Aina nak bagi semangat.

4 comments:

  1. bestnya...
    sekolah aiyan dia bt ujung bln nih, tp rasanya tak dpt join kot sbb kami nk balik kg... sian lak aiyan

    BalasPadam
  2. Anak masih tak mengerti apa lagi Mimi
    Biar hati kita tak segembira mana pun kehadiran Mimi pasti menceriakan Aina.
    Gembira Aina gembira juga Mimi kan.

    BalasPadam
  3. comel-comel jer anak-anak kecil pra sekolah ni.

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.