Isnin, 7 Mac 2016

Pil Perancang, Elok atau Tidak?

Assalamualaikum...

Baca dan faham kan..Mimi ada share artikel Dr Zubaidi Hj Ahmad di instagram. Mimi memang follow fb Dr sebab suka dengan status yang dikongsikan. Ada juga golongan kaum hawa di luar sana tak setuju sebab tiada apa apa kesan buruk yang jadi pada diri mereka. Ada juga yang setuju dan cerita pengalaman masing masing selepas pengambilan pil perancang.

Kalau betul pil perancang itu elok kenapa adik Mimi yang jururawat di HKL tak galakkan pengambilan pil perancang. Dia sendiri pun tak nak ambil dan merancang sendiri...Dia sendiri pernah cakap setiap ubat itu sebenarnya adalah "RACUN".

Fikir fikirkan lah ya...Mimi bukan nak memomokkan  kawan kawan di luar sana tentang kesan buruk pengambilan pil perancang tapi Mimi nak ingatkan sebelum terkena. Cukuplah apa yang dah Mimi lalui sebelum ni. Cukuplah..Mimi tak nak kawan kawan menerima nasib yang sama. Tak kisahlah kawan kawan di luar sana kenal Mimi atau tak. Janji ilmu yang Mimi dapat kita share sama sama.


8 ulasan:

  1. scary..huhu...MV pernah ambil juga tapi tempoh x lama dalam 2 tahun jer..skg pakai perancang jenis jarum

    BalasPadam
  2. SY PN DH 2 ORG, XPNH AMIK APE2 PERANCANG...KLO DEPA THU MESTI KENA MARAH SBB XAMIK PERANCANG. KAN??? (tercaps lock plak)...abaikan jelh depa kan

    BalasPadam
  3. perkongsian yang bagus mimi, apa pun kaedah yang kita ambil perlu ada pengawasan dari doktor, in shaa allah.

    BalasPadam
  4. Memang tak ambil.. Alhamdulillah... Rancang sendiri.. Selebihnya tawakal pd Allah...

    BalasPadam
  5. ada pro n kontranya.. tapi kalau boleh rancang sendiri. itu lbh baik!
    jijah ppun xtau nk pakai perancang apa lps ni

    BalasPadam
  6. Kadang tak semua org paham apa yg kita pikirkan n cuba sampaikan..

    Kak ina mmg xnak perancang2 ni.. Dr anak p1 misi suruh tp kak ina xnak.. Kene perli tu tahan telinga je la..hehe

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.