Isnin, 20 Oktober 2014

Si kembar kuning

Sepanjang hidup nihlah first time tengok telur kembar macam nih...Nak masak kicao semalam..Kesian betul saya nih kan...Teruja benau kalau nampak benda yang unik macam nih..Macam comel aje telur nih kembar dua....Telur nih belikan Mydin S2 memang size besar punya..

 
Saiz telur ayam yang saya beli kat Mydin Seremban 2..Memang besar..Telur nih lah dalamnya ada si kuning kembar..Telur yang lain kuningnya memang besar sikit tapi kuning si kembar nih kecik sikit..Yela sebab kembarkan...


Macam comel aje si kuning kembar nih together gether macam nih...hehehe..

25 ulasan:

  1. Hehe.. Byk kali jmpa.. Sy ngap je.. Niat nk dpt kmbar juga.. Hehe

    BalasPadam
  2. orang dulu-dulu selalu kata, kalau makan yang kembar nanti dapat anak kembar....hehee

    apa pendapat ummi

    BalasPadam
  3. kak ana banyak kali jumpa dah mimie, tu kalau jadi anak ayam tu mau kembar siam kut hehe :)

    BalasPadam
  4. selalu gak jumpa telur kembar atau sayur kembar ni.... orang kata kalau nak anak kembar, makan sayur2 atau apa2 saja lah yang berkembar... hihi.. tak tau mitos kepe :)

    BalasPadam
  5. cx pon pernah jumpe!! excited betul time tu huuhu

    BalasPadam
  6. banyak kali jugak jumpa gini..saya makan je..tapi tak de pulak dapat anak kembar..ekekk..

    BalasPadam
  7. Bestnye kalau betul kan..makan pastu dpt kembar..hehe..tutup kilang 7thn..ehh, hehehe

    BalasPadam
  8. wow, bukan sennag dapat telur kembar macam ni :D

    BalasPadam
  9. hohooho...kalau mkn si kembar kuning ni boleh dapat anak kembar, kite nak gi carilah kembar kuning ni.... hehehheh :D

    BalasPadam
  10. tak pernah lagi jumpa telur kembar macam ni..

    BalasPadam
  11. kalau orang tua2 x bagi makan ni...x tau la kenapa..banyak sangat pantang larang eh...

    BalasPadam
  12. dulu prnah dngr kakak sedara hubby kata time die muda2 suka dia beli pisang kembar sbb dijual dngan harga pisang sebijik.

    BalasPadam
  13. selalu jugak jumpa. and then eksited. hehehe

    BalasPadam
  14. Unik je kan bila tengok kembar2. Ana selalu jumpe bawang putih kembar. Telur kuning kembar, jarang2 je di jumpai. :D

    BalasPadam
  15. Selalu gak jumpa telur kembar kuning gini. Org kata... Kalau jumpa. Mkn... Nanti dapat baby kembar. Mungkin betul atau tak. Wallahu'alam. Hehe... Ke sekadar mitos.

    BalasPadam
  16. Salam singgah pagi sis...memang comel jer kuning telur tu sis...Diana pun pernah jumpa...

    BalasPadam
  17. wahhh bestnya.. harap2 dpt anak kembar kak..

    BalasPadam
  18. masa kecik dulu penah jumpa
    sekarang idak ler pula =)

    BalasPadam
  19. tak pernah jumpa alahai..
    anak ayam dua ekor tak jadi :P

    BalasPadam
  20. Myra kerap gak jumpa, terutama kalau beli telur yg dlm 1 pek ada 10 biji.. apa nama ntah tak ingat..hehee

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.