Isnin, 11 Ogos 2014

Sesi membasuh sarung kusyen sofa

Hujung minggu selain berehat apa lagi kan nak buat kalau tak mengemas rumah..Salah satunya basuh sarung kusyen sofa yang dah kotor...

Incil hubby tukang sapu lantai dan lap kipas..Saya tukang mop dan bukak sarung kusyen dan basuh sarung kusyen..


Sesi mendobi sarung kusyen sofa dah pun selesai...Petang pasang semula...Lepas nih kitorang plan nak guna kerusi jenis kayu saja..Sofa nih nak bagi mak a.k.a nenek..Nak bagi mama, mama saya tak minat sofa cenggini...

Saya pun sebenarnya tak minat sofa jeeis macam nih sebab banyak sangat kekurangannya..Kalau sesiapa yang pernah guna sofa jenis macam nih tahulah kan...

13 ulasan:

  1. saya haritu ummi tanya nak basuh kusyen ke x, saya suruh basuh.

    bila nak sarungnya balik, masha-ALLAH, berkurun! zip dia letakkan sikit. bantalnya besar gabak -.-

    BalasPadam
  2. Betul tu...kalau yang kayu senang....tak perlu nak cuci sarung kusyennyer...lagi pun kurang nampak kotor dan habuk...

    BalasPadam
  3. saya pun dah lama tak pakai sofa gini
    cepat kotor, pastu susah nak basuh
    lagi kalau ada anak kecik
    habis ditoreh =)

    BalasPadam
  4. saya pn lebij suka sofa jns kayu je. Yg ade kusyen ni mmng leceh. Kat rmh saya ade lg sofa kusyen mcm ni kepunyaan MIL.

    Tifaanvar

    BalasPadam
  5. sebab tue farah lebih prefer sofa leather.. senang nak jaga..hehehe

    BalasPadam
  6. Erm.. KM terus jual kerusi, semak betul rumah haha... yg kelakarnya ada kerusi semua lepak kat bawah... klu dah cam tu baik jual... puas hati hehe..

    BalasPadam
  7. kat rumah maka ros pun ada jenis gini.. memang payah nak jaga :(

    BalasPadam
  8. Sarung kusyen kat rumah Diana belum berbasuh lagi..hehe..InsyAllah hari minggu ni baru nak jalankan operasi misi mencuci kusyen..

    BalasPadam
  9. tapi kalau duduk atas kerusi kayu sakit montot

    BalasPadam
  10. hahaha itu lah salah satu sebab jijah suka kerusi jati.. senang xpayah salin2 kusyen..hehe

    BalasPadam
  11. Klau sy xsuka sofa lembik lembut ni.. Suka kerusi kayu..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen.